Google

מר יהודה טפירו, מר דוד לוקוב, הטשואל ניסים - בטוח לאומי-סניף חיפה

פסקי דין על מר יהודה טפירו | פסקי דין על מר דוד לוקוב | פסקי דין על הטשואל ניסים | פסקי דין על בטוח לאומי-סניף חיפה

3045/02 בל     01/09/2004




בל 3045/02 מר יהודה טפירו, מר דוד לוקוב, הטשואל ניסים נ' בטוח לאומי-סניף חיפה




בעניין:

1



בתי הדין לעבודה



בית הדין האזורי לעבודה - חיפה
בל 003045/02


בפני
:
כב' השופטת מהא סמיר-עמאר
תאריך:
22/09/2004



נציג
עובדים: מר יהודה טפירו
נציג מעבידים: מר דוד לוקוב

בעניין:
הטשואל ניסים

התובע

נ
ג
ד


בטוח לאומי-סניף חיפה

הנתבע


פסק דין

1.
בתביעה זו עותר התובע להכיר בכאבים בצווארו ובידו השמאלית כפגיעה בעבודה, כמשמעה בסעיף 79 לחוק הביטוח הלאומי [נוסח משולב], תשנ"ה - 1995 (להלן: "החוק"), ולשלם לו דמי פגיעה בגינה.

2.
בהחלטת ביניים מיום 20/11/03, המהווה חלק בלתי נפרד מ

פסק דין
זה (להלן: "ההחלטה"), קבענו את העובדות (המוסכמות) בתיק ומינינו את ד"ר אליהו סלטי, כמומחה-יועץ רפואי מטעם בית הדין. המומחה התבקש לחוות את דעתו בשאלה הרפואית ובשאלת הקשר הסיבתי בין תנאי עבודתו של התובע ובין הנזק לצווארו וידו השמאלית.

3.
בחוות דעתו מיום 31/3/04, קבע כב' המומחה, כדלקמן:


"1. מתוך עיון בתיקו הרפואי של התובע ובכלל זה תשובת צילומי הטומוגרפיה הממוחשבת ומיפוי העצם עולה כי התובע סובל ממחלה ניוונית קשה של חוליות ע"ש צווארי לכל אורכו. הנזק הניווני מודגש יותר בחוליות המעבר
c1-c2
שהן שתי החוליות בהן מתבצעת תנועת סיבוב הראש לצדדים.

2. אכן קיים קשר סיבתי ברור בין הכאבים בצווארו של התובע וידו השמאלית לבין אופי עבודתו. התובע יליד 1939 ולפיכך גילו כיום מתקרב לגיל 65. בגיל 65 אנו מצפים לראות שינויים ניוונים של חוליות ע"ש ובכלל זה ע"ש הצווארי אלא שבמקרה זה השינויים הניוונים מהם סובל התובע הם חמורים מעל ומעבר לזה הצפוי על פי גילוי הכרונולוגי. כפי שצויין בתשובה קודמת, השינויים הקשים יותר נראים בחוליות הלוקחות חלק בתנועת הסיבוב של הראש לצדדים. ממצאים אלו מתאימים למתואר בכתב ההחלטה בסעיף 2ג'. המספר הרב של תנועות סיבוב הראש לימין ולשמאל אותן ביצע התובע כמתואר בכתב ההחלטה, הן שהביאו לשחיקה המואצת של הסחוס הבין חולייתי ולהתפתחות השינויים הניוונים הקשים כפי שהם נראים היטב בצילומי ההדמיה.

3. לא מצאתי בתיק הרפואי תעודות אי-כושר ולפיכך אין באפשרותי להתייחס לשאלה זו.

4. כאמור התובע בן 65 ולפיכך ניתן לצפות כי בגיל זה יסבול ממחלה ניוונית של חוליות ע"ש גם ללא כל קשר לאופי עבודתו. במקרה שלפנינו חומרת המחלה הניוונית היא קשה מעבר לצפוי על פי הגיל ולפיכך לאור אופי עבודתו ניתן לשייך את ההחמרה הנוספת (מעבר לזו הצפויה על פי הגיל) לאופי עבודתו ולתנועות הסיבוב הרבות אותן ביצע במהלך היום לימין ולשמאל".

4.
לבקשת ב"כ הנתבע הועברו שאלות הבהרה למומחה, וזה השיב עליהם ביום 3/8/04, וקבע כדלקמן: -


"1. לא אין זה נכון. בתשובה 2 לחוות דעתי ציינתי במפורש כי בגילו של התובע אכן צפויים שינויים ניוונים מפושטים בצורה דיפוזית לכל אורך חוליות ע"ש הצווארי, אלא שההבדל הוא בכך שמקרה זה של התובע השינויים הניוונים הנראים הם מעבר לצפוי על פי גילוי ולפיכך אין בסיס להנחה שמניח השואל ויש לקשור את הומרה היתרה במחלה הניוונית שאובחנה בצווארו של התובע לאופי עבודתו והתפתחותה היא על פי מנגנון המיקרוטראומה.

2. התשובה לשאלה קודמת היא שלילית. אין ליחס את מחלתו רק לתהליך ניווני מאחר וחומרת המחלה שוללת את האפשרות ליחס את כל מחלתו לתהליך זה".




על פי החלטה מיום 9/8/04, הועברו תשובות המומחה לשאלות ההבהרה לעיון ב"כ הצדדים, והוקצבו מועדים להגשת סיכומים בכתב.


5.
בהמשך להחלטה הנ"ל, הוגשה ביום 24/8/04 מטעם ב"כ הנתבע, הודעה, כדלקמן:


"ב"כ הנתבע מודיע בזאת לכב' בית הדין, כי לאחר עיון בחוות דעתו של ד"ר סלטי ובתשובות לשאלות הבהרה, שהופנו אליו, החליט הנתבע להכיר בתביעה.".

6.
בכפוף לקביעות המומחה מטעם ביה"ד בחוות דעתו, ולאור עמדת ב"כ הנתבע הנ"ל, אנו מקבלים את התביעה וקובעים כי הנזק שנגרם לצווארו ולידו השמאלית של התובע הינו בגדר תאונת עבודה כמשמעה בחוק.


התוצאה היא כי התביעה מתקבלת.

7.
על הנתבע לשלם לתובע הוצאות משפט בסך כולל של -.500 ש"ח תוך 30 יום, אחרת ישא הסכום הפרשי הצמדה וריבית כחוק, החל מהיום ועד התשלום המלא בפועל.

המזכירות תמציא העתק פסק הדין לצדדים.

ניתן היום ט"ו באלול, תשס"ד (1 בספטמבר 2004) בהעדר הצדדים.

מהא סמיר-עמאר
שופטת


יהודה טפירו
נציג עובדים

דוד לוקוב
נציג מעבידים

003045/02בל 710 ר.ס.






בל בית דין אזורי לעבודה 3045/02 מר יהודה טפירו, מר דוד לוקוב, הטשואל ניסים נ' בטוח לאומי-סניף חיפה (פורסם ב-ֽ 01/09/2004)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים