Google

מדינת ישראל - כהן אליעזר, כהן פנחס

פסקי דין על כהן אליעזר | פסקי דין על כהן פנחס |

20321/03 עמק     19/10/2004




עמק 20321/03 מדינת ישראל נ' כהן אליעזר, כהן פנחס




בעניין:

1



בתי המשפט


בבית משפט השלום
בבית-שמש

עמק020321/03



בפני
:
כב' השופט אלכסנדר רון
תאריך:
19/10/2004




בעניין
:
מדינת ישראל




המאשימה


נ
ג
ד



1. כהן אליעזר

- נמחק
2. כהן פנחס




הנאשמים

נוכחים
:
ב"כ המאשימה - עו"ד רן גוט
הנאשם 2

גזר דין לנאשם 2


1.
הנאשם הורשע בכתב אישום המייחס לו בנייה בהיקף של כ- 139 מ"ר בלא היתר, ביצוע עבודות בסטייה מתוכנית ושימוש במקרקעין האמורים.

2.
על פי כתב האישום, הרחיב הנאשם את קומת המרתף באמצעות בנייה ששטחה מגיע כדי כ- 50 מ"ר, יצר עליית גג בשטח של כ- 89 מ"ר ולא ביצע פרגולה שאמור היה לבנותה על פי התוכנית התקפה במקום. התביעה אף הדגישה שהמדובר בבנייה קשיחה מאבן, המעידה על יכולת כלכלית.

3.
חומרת העבירה נגזרת מהיקף הבנייה, ואין הדעת נותנת שיקל בית המשפט ראש עם בנייה שהיקפה כאמור.

4.
לזכות הנאשם העובדה שהודה וחסך מזמנו של בית המשפט, לא אתעלם מכך.

5.
במוקד טענות הנאשם, מצבו הכלכלי. לדבריו, סובל הוא מחובות ניכרים ומשכורתו כ- 5,500 ש"ח, אותה מקבל הוא על עבודתו בחברת "אגד".

6.
גם אם יש מידה של כנות בדברי הנאשם, לא נחה דעתי שראוי לקבל את טענותיו בדבר מצבו הכלכלי בלא עוררין. בתשובה לשאלת בית המשפט ציין שהיה לו בית במעלה אדומים ואף קיבל פיצויים ממנועי בית שמש ובאמצעותם בנה את שבנה. דא עקא, לאחר זאת, בעלי מקצוע גנבו את כספו וברחו. סבורני, שאדם שמגדיל את ביתו בהיקף כאמור, במימון שמקורו ממכירת בית קודם שהיה לו - יש להעמידו בחזקתו שמצבו הכלכלי, לכל הפחות, סביר, שאם לא כן לא יכול היה לבצע את הבנייה האמורה. אף תמוה בעיניי שבעלי מקצוע כה רבים גנבו את כספו וברחו. ניחא, אולי החשמלאי עשה כן, אולי הנגר, אך כולם?! מכל מקום, על הפרק נאשם המשתכר למחייתו במקום עבודה מכובד למדי, וכאן המקום להזכיר גם את דברי התובע בפתיח לטיעוניו בדבר טיבה הקשיח והאיכותי של הבנייה שעל הפרק. גם אם חלה הידרדרות מסויימת במצבו הכלכלי, ויתכן שבמידה מסויימת אכן כך, לא יהא נכון בית המשפט לראות בנאשם כמי שלזכותו נסיבות אישיות כלכליות מיוחדות המצדיקות התייחסות מקלה במידה קיצונית.

7.
למרות כל האמור לעיל, לא אמצה את הדין עם הנאשם שהודה וחסך מזמנו של בית המשפט, ואולם ברי שמקנס מתאים, כשצו הריסה בצידו, גם אם למועד מעט נדחה - אין מנוס. את נכונותי להימנע ממיצוי הדין עם הנאשם אתן בכך שלמרות כל האמור, לא אחמיר בהיקף הקנס שייגזר עליו ובכך שאהיה נכון להורות על פריסתו לתשלומים מתאימים.

8.
סוף דבר, גוזר אני כדלקמן:

קנס
- קנס בסך 15,000 ש"ח או מאסר למשך 150 ימים תחתיו; הקנס ישולם ב- 30 תשלומים חודשיים שווים ורצופים. התשלום הראשון ישולם עד יום 1.12.2004 ויתר התשלומים מידי 30 יום לאחר מכן. פיגור בתשלום אחד מן השיעורים שנקבעו לעיל, יעמיד לפירעון מיידי את
יתרת הקנס שטרם שולמה ויחייב את הנאשם בתשלום תוספת פיגורים כחוק. אם הופקדו על ידי הנאשם כספים בעקבות צווי הבאה שהוציא בית המשפט, ייחשבו כספים אלה על חשבון הקנס; היתרה תוחזר לנאשם.

התחייבות
- הנאשם יחתום על התחייבות על סך 10,000 ש"ח, להימנע מלעבור במשך שנתיים מהיום על עבירות לפיהן
הורשע. היה ולא יחתום על התחייבות כאמור - ייאסר בגין כך למשך 60 יום. היה והנאשם יחוייב לממש את ההתחייבות ולא יעשה כן, ייאסר בגין כך ל - 90 יום.

צו הריסה (התאמה) ואיסור שימוש
- אני מורה לנאשם להרוס את כל הבנייה שנעשתה ללא היתר ולהחזיר את המצב לקדמותו. אם ניתן לבצע התאמה של הבניה החורגת להיתר הבנייה, יפורש צו זה בדרך בה תיחשב התאמת הבנייה להריסת הבנייה שנעשתה בלא היתר. צו זה ייכנס לתוקפו בתוך 12 חודשים מהיום. במקביל ניתן בזה צו איסור שימוש לגבי כל בניה שניתן בזה צו להריסתה. מובהר שדחייה בכניסתו לתוקף של צו ההריסה, אם אושרה דחייה כאמור, תחול גם לעניין איסור השימוש. היה והנאשם לא יעשה כן, תהא רשאית הוועדה המקומית לבצע את הצו והנאשם ישא בהוצאותיה. הרשם, כהגדרתו בסעיף 1 של חוק המקרקעין תשכ"ט-1969, ירשום הערת אזהרה על דבר נתינתו של צו הריסה זה. האחריות למסירת הודעה לרשם - על התביעה. היה ובתוך התקופה האמורה לעיל יקבל הנאשם היתר כחוק - יראה צו ההריסה כבטל.

זכות ערעור על פסק הדין תוך 45 יום מהיום.

ניתן היום ד' בחשון, תשס"ה (19 באוקטובר 2004) במעמד הצדדים.


אלכסנדר רון
, שופט







עמק בית משפט שלום 20321/03 מדינת ישראל נ' כהן אליעזר, כהן פנחס (פורסם ב-ֽ 19/10/2004)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים