Google

מדינת ישראל - מנחם כהן

פסקי דין על מנחם כהן

14847/08 בש     31/08/2008




בש 14847/08 מדינת ישראל נ' מנחם כהן




בעניין:

1



בתי המשפט



בית משפט השלום ירושלים
בש 014847/08

בתיק עיקרי: פ
008682/08

לפני:
כב' השופטת ליפשיץ-פריבס מרים
תאריך:
31/08/2008




בעניין
:
מדינת ישראל







המבקשת

נ
ג
ד


מנחם כהן






המשיב

נוכחים
:
ב"כ המבקשת: מר יגאל אלמליח – מתמחה
המשיב: הובא משב"ס

החלטה


בפני
י בקשה למעצר עד תום ההליכים של המשיב, אשר נעצר והוגש נגדו כתב אישום בגין עבירה של החזקת סכין שלא כדין והחזקת סמים לצריכה עצמית.

המשיב דחה את הצעת הסניגוריה הציבורית לייצגו, אף לאחר שהמלצתי למשיב להיות מיוצג על ידה, או לחילופין לדאוג לעצמו לעו"ד, וכן לא היה מעוניין
לעיין בתיק החקירה בטרם הדיון, הואיל ולדבריו: "הוא מכיר את כל החומר ולא מעוניין לעיין בו כעת".

המשיב טען כי אין ראיות לכאורה הקושרות בינו לבין העבירות המיוחסות לו. לדבריו, הסכין שנמצאה הושלכה ע"י השוטרים לפח והיא שימשה לו לצורך אכילה וקילוף הואיל ואין לו שיניים.

מעיון בחומר החקירה עולה כי קיימות ראיות לכאורה, הקושרות בין המשיב לעבירות המיוחסות לו. הן ביחס למציאת הסכין על גופו של המשיב, והן ביחס להחזקת הסם. כך עולה מדו"ח הפעולה וכן ממזכר מיום 28.8.08, מדו"ח הקצין, לפיו החשוד אמר: "אני אדבר עם השופט, הסכין הוא שלי..." וכן כפי שעולה מסעיף 8 לסיכום תיק החקירה על הימצאות הסכין בידי המשטרה ותמונה של הסכין, אשר נרשם כי תושמד בתום הדיונים. נכונים הדברים גם ביחס לקיומם של ראיות לכאורה בנוגע להחזקת 5 מנות סם מסוג קריסטל לצריכה עצמית, ולא כפי שסברה המשטרה קודם להגשת כתב האישום, שההחזקה היתה שלא לצורך צריכה עצמית כאמור בסיכום דו"ח החקירה.

לא קיימת מסוכנות סטטוטורית בגין החזקת הסמים לצריכה עצמית, אך מנגד, קיימת מסוכנות בהחזקת סכין אשר לא השתכנעתי מדברי המשיב כי היא נועדה לצורך אכילה, בפרט לנוכח תמונת המשיב, אשר איננה מתיישבת עם גירסתו. זאת בנוסף לר.פ. של המשיב, הכולל הרשעות בגין איומים, ובכלל זה איום ונשיאת סכין שלא כחוק, אף זאת לתשומת לב לכך שבשנים האחרונות לא הורשע המשיב בעבירות של אלימות,
תקיפה או איומים.

יחד עם זאת, בטרם אכריע בבקשה, יש לבחון אם ניתן לאיין את המסוכנות הנשקפת מן המשיב בחלופת מעצר. המשיב טען כי הוא סובל ממחלת פיטיטיס פעילה ומצוי בטיפול רפואי, וכן טופל בממ"י, לצורך גמילה מסמים, והציע חלופת מעצר ומגורים במלון צפנייה ומתן ערבות צד ג' של חברו המתגורר עמו שם, אשר גם הוא חולה כמוהו, לדבריו.

לפיכך, על מנת לקבוע את מידת מסוכנותו של המשיב ושהייתו בחלופת מעצר, ראוי שהדברים ייבחנו ע"י שירות המבחן, כולל בדיקות סיכוייו להצלחה בטיפול בגמילה מסמים, תוך שימת לב למצבו הרפואי וכן בחינת חלופת המעצר שהוצעה ע"י המשיב, בפרט כאשר בשלב זה לא הוצג אישור ממלון צפנייה לשהיית המשיב במלון בחלופת מעצר.

לפיכך, אני מורה לשירות המבחן להגיש תסקיר כאמור לעיל, תוך 20 יום מהיום.



עד למתן החלטה אחרת, ישהה המשיב במעצר, ושירות בתי הסוהר יאפשר לו לקבל את הטיפול הרפואי לו הוא זקוק בשל מחלתו. לצורך כך, יובא המשיב לבדיקה ע"י רופא של שירות בתי הסוהר או מי מטעמו.

ניתנה היום ל' באב, תשס"ח (31 באוגוסט 2008) במעמד הצדדים.


ליפשיץ-פריבס
מרים, שופטת

המשיב
: אבקש שיוחזר לי הפקדון שנמצא במשטרה או חלק ממנו ויופקד בשירות בתי הסוהר, על
מנת שאוכל לקנות מצרכים בקנטינה, וכן שיתאפשר לי לקבל חולצה, מגבת וסדינים באמצעות חבריי.

ב"כ המבקשת
: הכסף מופקד בשב"ס. אציין כי אלו עניינים פנימיים של שב"ס. לגבי החולצה, אין לי התנגדות.

החלטה
שירות בתי הסוהר יפעל לפי הוראות השב"ס במתן אפשרות למשיב לעשות שימוש בפקדון, אם מצוי בידיו, של כספי המשיב. כך גם הרשות בידי המשיב לקבל לידיו חולצה, אשר תועבר אליו באמצעות חברו לידי שירות בתי הסוהר, וכן מגבת וסדינים.

ניתנה היום ל' באב, תשס"ח (31 באוגוסט 2008) במעמד הצדדים.




ליפשיץ-פריבס
מרים, שופטת








בש בית משפט שלום 14847/08 מדינת ישראל נ' מנחם כהן (פורסם ב-ֽ 31/08/2008)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים