Google

מדינת ישראל - אבי לוי

פסקי דין על אבי לוי

3335/01 עפ     12/09/2001




עפ 3335/01 מדינת ישראל נ' אבי לוי





בבית המשפט העליון בשבתו כבית משפט לערעורים פליליים
ע"פ ‎3335/01
בפני
: כבוד המשנה לנשיא ש' לוין

כבוד השופט י' אנגלרד

כבוד השופט א' א' לוי
המערערת: מדינת ישראל

נגד

המשיבים: ‎1. אבי לוי

‎2. שרון לוי
‎3. יעקב לוי

ערעור על גזר דינו של בית המשפט
המחוזי בנצרת מיום ‎17.4.01 בת"פ
‎1193/00 שניתן על די כבוד השופט
י' כהן
תאריך הישיבה: כ"ד אלול תשס"א (‎12.9.201)
בשם המערערת: עו"ד מאיה חדד

בשם המשיב ‎1: עו"ד זאיד פלאח

בשם המשיבים ‎3-2: עו"ד יאיר רונן

בשם שירות המבחן: גב' ברכה וייס
פסק-דין

‎1. המדינה מערערת לפנינו על קולת עונשם של שלושת המשיבים, שהורשעו בעבירות של חבלה ופציעה בנסיבות מחמירות ובהשתתפות בתגרה.

‎2. לפי ממצאי בית המשפט המחוזי, שנקבעו על יסוד העובדות שבהם הודו המשיבים, אירע האירוע העברייני בעת משחק כדורגל. המתלונן, אחד מהשחקנים, ביצע עבירה כלפי שחקן של הקבוצה האחרת ואז ניגש המשיב מס' ‎3, יעקב לוי, (להלן - יעקב) לעבר המתלונן והכה אותו באגרוף בפני
ו. בשלב זה הגיעו אל המתלונן גם המשיבים מס' ‎1 ו‎2- (אבי לוי
ושרון לוי) (להלן, בהתאמה, אבי ושרון) וביחד עם יעקב החלו תוקפים את המתלונן בכל חלקי גופו לרבות: בעיטות בראשו, בפני
ו, בחזהו ובגבו. כל זאת כשאבי דורך על ראשו של המתלונן. כתוצאה מהמעשה נגרמו למתלונן שברים שונים וחבלות בגופו והוא נזקק לאשפוז לתקופה משמעותית.

‎3. השופט המלומד ראה להקל בדינם של המשיבים על יסוד הטעמים שפורטו בגזר הדין. לענין אבי האריך בית המשפט המחוזי מאסר על תנאי שהיה תלוי ועומד כנגדו לתקופה של ‎10 חודשים וכן גזר עליו מאסר לתקופה של ששה חדשים שירוצו בעבודת שירות. נוסף לכך השית עליו מאסר על תנאי לתקופה של ‎24 חודשים, הורה לו לפצות את המתלונן בסכום של ‎10,000 ש"ח וחייב אותו לחתום על התחייבות להימנע מעבירה. תקופת המעצר נוכתה מעונש המאסר. לענין שרון הפעיל בית המשפט עונש מאסר על תנאי לתקופה של חודשיים, שהיה תלוי ועומד כנגדו וכן גזר עליו ארבעה חדשי מאסר. עונש המאסר כולו - כך הורה השופט המלומד - ירוצה בעבודת שירות. כמו כן נגזר עליו עונש מאסר על תנאי לתקופה של ‎12 חודשים והוא חוייב לפצות את המתלונן בסכום של ‎3,000 ש"ח. נפסק גם שהוא יעמוד בפיקוח שירות המבחן במשך ‎18 חודשים. לענין יעקב (שלא היו לו הרשעות קודמות) הושת עליו עונש מאסר לתקופה של ‎3 חודשים שירוצה בעבודת שירות ופיצוי למתלונן בסכום של ‎3,000 ש"ח. שרון ויעקב חויבו גם לחתום על התחייבות להימנע מעבירה. ימי מעצרו של שרון לא נוכו מתקופת המאסר.

‎4. נראה לנו שהערעור בדין יסודו. מעשי אלימות במגרשי הכדורגל הפכו לתופעה שכיחה והם מחייבים ענישה הולמת והרתעתית. השופט המלומד סמך את גזרי דינו בעיקר על תסקירי שירות המבחן וגם לפנינו היו תסקירים משלימים. אין אנו מתעלמים מהאמור בהם ומשאר טענות הסניגורים, אך יש לבחון בענייננו את העונש לא רק מנקודת המבט של המשיבים אלא גם מנקודת המבט של אינטרס הציבור. ידעו נא הצופים במגרשי הכדורגל שחלילה להם לנקוט באלימות במהלך המשחק, ומי שנוקט באלימות - לא כל שכן באלימות קשה כמו במקרה הנוכחי, דינו, כרגיל, לרצות עונש של מאסר בפועל.

בנסיבות אלה אנו מחליטים כדלקמן תוך שאנו מביאים בחשבון שאין ערכאת הערעור ממצה את הדין עם נאשם כפי שהיה על הערכאה הראשונה לעשות:

א. בעניינו של אבי האריך בית המשפט המחוזי את עונש המאסר על תנאי שהיה תלוי ועומד נגדו והמדינה טוענת שלא כדין, לאחר שהושת עליו עונש מאסר לריצוי בעבודת שירות. חרף טענות הסניגור אנו סבורים שהשופט המלומד שגה בכך וכי חלה עליו חובת הפעלה; יתר על כן - גם לו היה ניתן הדבר לשיקול דעתו לא היתה סיבה שלא להפעיל את המאסר על תנאי; יש להטעים שלחובתו של אבי הרשעות לא מועטות אם כי לפני זמן, יחסית רב.

אנו מקבלים את ערעור המדינה ומטילים על אבי עונש מאסר לתקופה של שנה אחת בניכוי ימי המעצר. בהתחשב בנסיבותיו האישיות המיוחדות של אבי נפעיל את המאסר על תנאי לתקופה של ‎10 חודשים בחפיפה לעונש המאסר. כל שאר העונשים שהוטלו עליו בבית המשפט המחוזי בעינם יעמודו.

ב. גם בעניינו של שרון אנו מקבלים את ערעור המדינה. גם לחובתו רשומות מספר הרשעות קודמות. אנו מעמידים את עונשו על שבעה חודשי מאסר בפועל בניכוי ימי המעצר. עקב נסיבותיו האישיות המיוחדות נפעיל את עונש המאסר על תנאי שהיה תלוי ועומד כנגדו לתקופה של חודשיים בחופף לעונש המאסר הנ"ל. שאר חלקי העונש שנפסקו בבית המשפט המחוזי יעמדו בעינם. פיקוחו של שירות המבחן יתחיל עם שחרורו של שרון ממאסרו.

אבי ושרון יתייצבו לריצוי עונשם במזכירות בית המשפט המחוזי בנצרת ביום ‎21.10.2001 עד השעה ‎10:00 בבוקר.

ג. החלטנו לקבל את ערעור המדינה גם בעניינו של יעקב; אך נוכח העובדה שלא היו לו הרשעות קודמות אנו מעמידים את עונש המאסר שהוטל עליו על ששה חודשים תחת השלושה שהוטלו עליו. עונש זה ירוצה כולו בעבודת שירות. שאר חלקי העונש, כפי שנפסקו בבית המשפט, יעמדו בעינם - תוקף הערבויות יוארך.

ניתן בזה צו עיכוב יציאה מן הארץ נגד המשיבים.

ניתן היום, כ"ד אלול תשס"א (‎12.9.2001).
המשנה לנשיא ש ו פ ט ש ו פ ט
_________________
העתק מתאים למקור ‎01033350.b03
נוסח זה כפוף לשינויי עריכה טרם פרסומו
בקובץ פסקי הדין של בית המשפט העליון בישראל.

שמריהו כהן - מזכיר ראשי

בבית המשפט העליון פועל מרכז מידע, טל' ‎02-6750444








עפ בית המשפט העליון 3335/01 מדינת ישראל נ' אבי לוי (פורסם ב-ֽ 12/09/2001)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים