Google

המרכז למורשת הבדואים ברהט בע"מ - אלפא פל בע"מ, דניאל בן לולו, יוסי פלד ואח'

פסקי דין על המרכז למורשת הבדואים ברהט בע"מ | פסקי דין על אלפא פל | פסקי דין על דניאל בן לולו | פסקי דין על יוסי פלד ואח' |

9767/03 בשא     24/09/2003




בשא 9767/03 המרכז למורשת הבדואים ברהט בע"מ נ' אלפא פל בע"מ, דניאל בן לולו, יוסי פלד ואח'




בעניין:

3



בתי המשפט


בית משפט מחוזי תל אביב-יפו
בשא009767/03

בתיק עיקרי: א
000373/98

בפני
:
כב' השופטת רנה משל (שהם)
תאריך:
24/09/03




בעניין:
המרכז למורשת הבדואים ברהט בע"מ





מבקש

נ
ג
ד


1. אלפא פל בע"מ

2. דניאל בן לולו
באמצעות ב"כ עו"ד גראוס ואח'


3. יוסי פלד
ע"י ב"כ עו"ד ש. זיסמן ואח'


4. תחנת דלק הים התיכון בע"מ
5. שמואל הורוביץ


ע"י ב"כ עו"ד
ב. ברנר ואח'

משיבים


החלטה

1.
בפני
בקשה שהגישה המבקשת (התובעת), בה עתרה ליתן לה רשות לתקן את כתב התביעה אשר הוגש על-ידה כנגד המשיבים (הנתבעים).
2.
בתביעתה המקורית עתרה המבקשת לחייב את המשיבים בתשלום פיצוי מוסכם
כתוצאה מהפרת הסכם שנחתם ביום 29.4.97 בין המבקשת לבין משיבות מס 1 ו- 3. בנוסף, עתרה לתשלום סכומים שונים אשר מגיעים לה, לטענתה, על-פי ההסכם האמור, וכן להחזר הוצאותיה (הכל כמפורט בסעיף 32 לכתב התביעה). המבקשת העמידה את תביעתה, לצורכי אגרה, על סך של 2,160,000 ₪ למועד הגשת התביעה.
3.

בבקשה נשוא הדיון, עתרה המבקשת להתיר לה לתקן את כתב-תביעתה על-ידי הוספת עובדות הנוגעות לנזקים שנגרמו לה, לטענתה, כתוצאה מהפרת ההסכם הנזכר. עובדות אלו מתייחסות להסכם נוסף, שנכרת ביום 22.12.99 בינה לבין חברת טללי הנגב בע"מ אשר בא, למעשה, להחליף את ההסכם עם משיבות מס' 1 ו-3. התמורה לה זכאית המבקשת לפי הסכם זה קטנה, לכאורה, מזו שהיתה המבקשת זכאית לה לו בוצע ההסכם עם המשיבות 1 ו- 3. לפיכך, עתרה המבקשת, להוסיף לכתב-תביעתה דבר קיומו של ההסכם הנוסף, לצרפו לתביעתה, וכן לפרט את הפרשי התמורות בין שני ההסכמים. וזאת, מבלי לשנות את סכום תביעתה המקורי.
בקשת המבקשת נתמכה בתצהירו של מר אבו סיאם סאלם, מנהלה.
4.
המשיבים מס' 3- 5 התנגדו לבקשה, מטעמים שפורטו על-ידם. הבקשה הומצאה אף לב"כ משיבים מס' 1 ו-2, אשר לא הגיב לבקשה.
5.
בעקבות טענות המשיב מס' 5, ניתנה על-ידי ביום 6.7.03 החלטה המורה למבקשת להמציא תצהיר משלים בתמיכה לבקשתה וכן נוסח כתב תביעה מתוקן, הכל כמפורט באותה החלטה. המבקשת הגישה ביום 15.7.03 נוסח של כתב-תביעה מתוקן בצירוף תצהיר של מר סאלם.
6.
כפי שנטען, ובצדק, על-ידי ב"כ משיב מס' 5, הבקשה נשוא הדיון הוגשה למעשה לאחר שהסתיים קדם המשפט ועל-כן עליה לעמוד הן בתנאי תקנה 92 לתקנות סדר הדין האזרחי, תשמ"ד-1984 (להלן - "התקנות") והן בתנאי הסיפא לתקנה 149(ב) לתקנות. היינו, אין מתירים הגשת בקשות ביניים לאחר קדם-המשפט, אם ניתן היה להביאן בקדם-המשפט.עם זאת, רשאי בית משפט להיעתר לבקשת ביניים, שהוגשה לאחר שהסתיים קדם-המשפט "מטעמים מיוחדים שיירשמו וכשהדבר דרוש כדי למנוע עיוות דין".
7.
לפיכך, נדרשה המבקשת ליתן תצהיר משלים לעניין תקנה 149(ב) סיפא, שכן לא כללה את העובדות הרלבנטיות בתצהירה המקורי. התצהיר המשלים לא הוסיף דבר לעניין זה, ולמעשה לא נתנה המבקשת כל הסבר לכך שהבקשה לא הוגשה מבעוד מועד.
8.
עם זאת, שוכנעתי כי קבלת הבקשה תייעל את הדיון ותעלה בפני
בית- המשפט את השאלות האמיתיות השנויות במחלוקת בין הצדדים. שכן, ההסכם אותו כרתה המבקשת עם חברת טללי הנגב בע"מ, רלבנטי לפלוגתאות נשוא הדיון, לרבות לעניין כימות הפיצוי לו טוענת המבקשת. ועוד. נוכח הגישה הליברלית במתן אפשרות לתקן את כתבי הטענות בכל שלב משלבי הדיון, ומאחר שהתיקון המבוקש לא יפגע בכל זכות של המשיבים באופן שאינו ניתן לפיצוי באמצעות פסיקת הוצאות, יש להיעתר לבקשה.
9.
אשר לטענת ב"כ משיבים 5-4, כי תביעת המבקשת במקורה מבוססת על קיומו של ההסכם בין הצדדים, ואילו התיקון מניח את ביטולו. ראשית, ניתן להתיר תיקון כתב-תביעה גם על-ידי שינוי עילת התביעה; שנית, ניתן לראות בכתב-התביעה המתוקן משום הודעת ביטול; ושלישית, תמהני אם משיבים מס' 5-4 אכן סבורים כי ההסכם בין הצדדים עדיין בתוקף, נוכח טענתם בכתב-הגנתם, שזה "כלל לא השתכלל" (סעיף 25 ו-35 לכתב-הגנתם).
10.
בסיכום, הנני מתירה את תיקון כתב התביעה, כמבוקש, ומחייבת את המבקשת לשלם הוצאות בקשה זו בסך של 2,500 ₪ בצירוף מע"מ ובצירוף הפרשי הצמדה וריבית כחוק החל מהיום ועד למועד התשלום בפועל למשיב 3, וסכום כאמור גם למשיבים 4 ו-5 יחד. בקביעת גובה ההוצאות התחשבתי בכך כי מדובר בתיקון כתב תביעה הנעשה לאחר הגשת תצהירי עדות ראשית.
10.
המשיבים רשאים להגיש כתב-הגנה מתוקן תוך 30 יום מהיום.


11.
אשר למועדים להשלמת תצהירי העדות הראשית, אתייחס בישיבה הקבועה לדיון מחר.

ניתנה היום כ"ז באלול, תשס"ג (24 בספטמבר 2003)
בהעדר הצדדים.


רנה משל (שהם)
, שופטת











בשא בית משפט מחוזי 9767/03 המרכז למורשת הבדואים ברהט בע"מ נ' אלפא פל בע"מ, דניאל בן לולו, יוסי פלד ואח' (פורסם ב-ֽ 24/09/2003)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים