Google

שלמה א. אנג'ל בע"מ - רחמים אברהם

פסקי דין על שלמה א. אנג'ל בע"מ | פסקי דין על רחמים אברהם

8463/00 א     27/05/2003




א 8463/00 שלמה א. אנג'ל בע"מ נ' רחמים אברהם





בתי המשפט
בבית המשפט השלום בירושלים
א 008463/00


בפני
:
כבוד השופט שמעון פיינברג


27/05/2003

בעניין:
שלמה א. אנג'ל בע"מ



ע"י ב"כ עוה"ד
רחלין אריה ואח'

התובעת

נגד



רחמים אברהם



ע"י ב"כ עוה"ד
מנדלבוים שמחה

הנתבע

פסק דין


1. התובעת, חברה העוסקת בייצור ושיווק מוצרי אפיה, תובעת מהנתבע תשלום של 6,140 ₪ בגין מוצרי אפיה שהוא רכש לשיווק בעסק שלו.

2. הנתבע, מכחיש את חבותו האישית וטוען כי החוב שייך לחברה שבבעלותו בשם "אבי זול מזון בע"מ". כמו כן הוא מכחיש את קיומו של החוב.

3. במהלך ההוכחות, התברר כי הנתבע לא מילא אחר צו גילו המסמכים שניתן ביום 18.6.01. טענת ב"כ הנתבע, לפיה לנתבע לא היו מסמכים לגלות, אינה פוטרת את הנתבע מהחובה להגיש תצהיר גילוי מסמכים. לפי תקנה 122 לתקנות סדר הדין האזרחי, ימחק בית משפט כתב הגנתו של נתבע שאינו מקיים צו גילוי מסמכים, ודינו כדין מי שלא הגיש כתב הגנה. די בכך להביא לקבלת התביעה.

4. לגופו של ענין, העידה מטעם התובעת, גב' מיכל חזן, שהיא מרכזת מחלקת הגבייה אצל התובעת. העדה לא הכירה את עובדות המקרה מידיעתה האישית, משום שהחלה בתפקידה לאחר המועד שעל פי הנטען נוצר החוב (שנת 1999). באמצעות העדה, הוגשו מסמכים מהנהלת החשבונות של התובעת, הכוללים כרטיס הנהלת חשבונות מיום 4.11.99 והעתקים של 2 חשבוניות מס, שבהם מפורטים החוב הנתבע, (המסמכים שסומנו ת/1).
לפי מסמכים אלה, עולה כי הלקוח הרשום בכרטיס הנהלת החשבונות הוא "אבי זול מינימרקט" עם תעודת זהות שמספרה זהה למספר תעודת הזהות של הנתבע. יש לציין כי שם הנתבע לא מופיע באף אחד מהמסמכים האלה. מאחר ואין מחלוקת כי "אבי זול מינימרקט" אינו אישיות משפטית, אלא שם עסק שבבעלות הנתבע, עולה ממכתבי התובעת שהנתבע הוא מזמין הסחורות נשוא החוב הנתבע.

5. אותם מסמכים ת/1, שהוגשו בהסכמה, מהווים רשומה מוסדית על פי סעיף 35 ו- 36 לפקודת הראיות {נוסח חדש}, התשל"א - 1971, והם קבילים לאמיתות תוכנם.

6. הנתבע העיד כי ניהל את המינימרקט באופן אישי משנת 1993 ועד לשנת 1998. במשך אותן שנים, נהג להזמין סחורות מהתובעת. בשנת 1998, הקים הנתבע יחד אם אשתו, חברה בשם "אבי זול מזון בע"מ". במהלך חקירתו, הודה הנתבע כי אין בידיו כל מסמך לפיו הודיע לתובעת על הקמת החברה, או על כך שבניגוד לעבר, ההזמנות שביצע משנת 1998 ואילך היו עבור החברה ולא עבורו באופן אישי. הוא גם לא העיד על נסיבות שבהן הודיע בעל פה לתובעת (אם בכלל) על הקמת החברה והשינוי בזהותו של מזמין הסחורה שחל בעקבותיה.
טענת הנתבע, לפיה, נציג התובעת הבחין בשלט שעל המינימרקט, ובמסמכים במינימרקט, שבהם כתוב שם החברה, היתה עדות מכלי שני, שאינה קבילה. לא ניתן לדעת, מפיו של הנתבע, במה הבחין או לא הבחין נציג התובעת עת שביקר בחנות (אם בכלל). טענתו האחרת, לפיה שילם הנתבע בשיקים של החברה שלו, לא הוכחה.

7. לפיכך, נוצר מצב בו הנתבע שינה את צורת עסקו והתאגד לחברה פרטית, מבלי להודיע לתובעת, בכתב או בעל פה, והתובעת המשיכה לראות בהזמנותיו כהזמנות של אדם יחיד. כמו כן, סביר מאוד כי התובעת , אילו הייתה יודעת על השינוי בסטטוס של המזמין, הייתה מתאימה עצמה לשינוי, שכן הסיכונים לגבות חובות מאדם יחיד אינם כמו הסיכונים של גביית חובות מחברה פרטית.
לאור זאת, לא נסתרו ראיות התובעת בדבר היותו של הנתבע (להבדיל מהחברה שלו) מזמין הסחורות. לפיכך, חב הנתבע אישית בגין הסחורות שהתובעת סיפקה לחנות.

8. באשר לפרטי החוב הנתבע, לא נסתרו ראיות התובעת ושעל פיהן נוצר חוב בשיעור הנתבע בגין סחורות שסופקו, מבלי שהנתבע שילם עבורן. יתרה מזאת, הנתבע עצמו הודה בחקירתו הנגדית כי האמין לחברה התובעת, והוא לא בדק את החשבוניות שהתובעת מסרה לו עבור הסחורה שסיפקה לחנות.הנתבע גם לא הציג כל מסמך הסותר את ראיות התובעת.

9. לאור כל האמור, אני מקבל את התביעה ומחייב את הנתבע לשלם לתובעת את מלוא סכום התביעה, סך של 6,140 ₪. כמו כן, אני מחייב את הנתבע לשלם לתובעת הוצאות משפט וכן שכ"ט עו"ד בסך 5,000 ₪ + מע"מ.

המזכירות תודיע.

ניתן היום י"א בתשרי, תשס"ג (17 בספטמבר 2002) בהעדר הצדדים.

שמעון פיינברג
, שופט









א בית משפט שלום 8463/00 שלמה א. אנג'ל בע"מ נ' רחמים אברהם (פורסם ב-ֽ 27/05/2003)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים