Google

התנועה למען איכות השלטון בישראל - שר הבריאות - מר שלמה בניזרי, המשנה הרפואי למנכ"ל משרד הבריאות- ד"ר בעז לב

פסקי דין על התנועה למען איכות השלטון בישראל | פסקי דין על שר הבריאות - מר שלמה בניזרי | פסקי דין על המשנה הרפואי למנכ"ל משרד הבריאות- ד"ר בעז לב |

6153/99 בג"צ     12/10/1999




בג"צ 6153/99 התנועה למען איכות השלטון בישראל נ' שר הבריאות - מר שלמה בניזרי, המשנה הרפואי למנכ"ל משרד הבריאות- ד"ר בעז לב








ב
בית המשפט העליוןבשבתו כבית משפט גבוה לצדק


בג"ץ 6153/99


בפני
: כבוד השופט מ' חשין
כבוד השופט י' זמיר
כבוד השופטת ט' שטרסברג-כהן


העותר

ת: התנועה למען איכות השלטון בישראל

נגד

המשיבים
: 1. שר הבריאות - מר שלמה בניזרי

2. המשנה הרפואי למנכ"ל משרד הבריאות
- ד"ר בעז לב


תאריך הישיבה: ב' בחשוון התש"ס (12.10.99)

בשם העותרת: עו"ד ברק כלב
עו"ד צרויה מידד


בשם המשיבים: עו"ד אורית קורן


עתירה למתן צו על-תנאי וצו ביניים


פסק-דין

השופט מ' חשין
:

העותרת שלפנינו, התנועה למען איכות השלטון בישראל
, קובלת כנגד רשויות משרד הבריאות. וזה פשר הקובלנה: בחלל העולם מתהלך לו חיידק רע ושמו חיידק הפנוימוקוקוס. חיידק רע זה הינו אחד החיידקים העלולים לגרום למחלת דלקת הריאות, ויש קבוצות אוכלוסיה מסויימות הנמצאות בסיכון מיוחד של פיתוח זיהום פנוימוקוקי. כנגד חיידק רע זה הומצא חיסון - שמו פנוֹימוֹוַקס - ולנמנים עם קבוצת הסיכון המיוחדות מומלץ כי יחסנו עצמם באותו חיסון. טוענת העותרת כי רשויות משרד הבריאות אינן עושות את הנדרש כדי לפרסם את קיומו של החיסון וכדי לעודד את האוכלוסיה בעלת הסיכון להתחסן כנגד חיידק הפנוימוקוקוס. עתירתה לפנינו היא, שנצווה על רשויות משרד הבריאות כי יפרסמו ביתר את דבר החיסון, בייחוד בקרב אוכלוסיית הסיכון המיוחדת. בהקשר זה מוסיפה העותרת ומבקשת שנורה את משרד הבריאות כי יקציב סכומי-כסף רבים משהוא מקציב כיום לפרסומו של תרכיב החיסון האמור.

ביקשנו את תגובת רשויות משרד הבריאות לעתירה ומונחת לפנינו תשובה מלאה ומפורטת לטיעוני העותרת. לא נעמוד לא על טיעוניה המפורטים של העותרת ולא על תשובותיהן המפורטות של רשויות משרד הבריאות. נאמר אך זאת, שמשרד הבריאות השיב, לדעתנו, לטענות העותרת כולן תשובות ראויות, על ראשון ראשון ועל אחרון אחרון. העותרת אינה מומחית ברפואה; אף אנו אין אנו מומחים ברפואה; ואולם חזקה מן הדין היא שרשויות משרד הבריאות פועלות כדין ובאורח תקין. יתר-על-כן: את משרד הבריאות מנהלות רשויות משרד הבריאות - לא העותרת ולא בית-המשפט. תפקידנו וסמכותנו אינם אלא לבדוק ולבחון אם נפל פגם משפטי בעשייתן של הרשויות. בענייננו-שלנו לא מצאנו בחומר שהגישה העותרת לבית-המשפט יסוד להתערב במעשי המשיבים, ולא הוכח להנחת דעתנו כי נפל פגם במעשיהם המצדיק את התערבותנו. השאלה אם עשה משרד הבריאות כראוי לפרסום החיסון, ואם הקציב ממון במידה מספקת לאותו פירסום, הינן שאלות שמשרד הבריאות אמור, בראש ובראשונה, להחליט בהן; ואנו, לא נמצא לנו כי נפלה במעשיו אי-סבירות המחייבת את התערבותנו.

העתירה נדחית.

היום, ב' בחשוון התש"ס (12.10.99)


ש ו פ ט ש ו פ ט ש ו פ ט ת

העתק מתאים למקור
שמריהו כהן - מזכיר ראשי
99061530.
g04







בג"צ בית המשפט העליון 6153/99 התנועה למען איכות השלטון בישראל נ' שר הבריאות - מר שלמה בניזרי, המשנה הרפואי למנכ"ל משרד הבריאות- ד"ר בעז לב (פורסם ב-ֽ 12/10/1999)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים