Google

פליקס בן ניסים חלפון - מדינת ישראל

פסקי דין על פליקס בן ניסים חלפון |

93171/03 בש     18/09/2003




בש 93171/03 פליקס בן ניסים חלפון נ' מדינת ישראל




בעניין:
1



בתי-המשפט



בבית-המשפט המחוזי בתל-אביב - יפו

בפני
כב' השופט חאלד כבוב




ב"ש 93171/03


ב-פ 40282/03



המבקש:
פליקס בן ניסים חלפון
,

יליד 1972, ת.ז. 029373009,
מרח' אלחריזי 11, ראשון-לציון.
על-ידי בא-כוחו - עו"ד אביגדור פלדמן
.





נ
ג
ד

המשיבה:
מ ד י נ ת
י ש ר א ל


על-ידי בא-כוחה - הפרקליט עוזיאל
.


ה ח ל ט ה



1.

זוהי בקשה לעיון חוזר על החלטה שניתנה ביום 18.09.03, לפיה הורה בית משפט זה על מעצרו של המבקש עד תום ההליכים המשפטיים כנגדו, וזאת לאחר קביעה בדבר קיומן של ראיות לכאורה הקושרות את המבקש לעבירות של קשירת קשר לביצוע פשע ויבוא סם מסוכן, אישום המיוחס למבקש ביחד עם אחר.

על החלטה זה הוגש ערר לבית משפט עליון שנדחה על ידי בית המשפט העליון.

2.
בין לבין, החל להישמע משפטו של המבקש בפני
כבוד השופט ז. כספי, אשר הספיק לשמוע חלק לא מבוטל מפרשת התביעה, לרבות שני עדים, שלטענת ב"כ המבקש יש בעדותם בפני
בית המשפט משום נסיבה חדשה המצדיקה עיון חוזר בהחלטת המעצר.

עו"ד פלדמן ביקש להפנות את בית המשפט לעדותה של השוטרת רינה פסקו, לפני כב' השופט כספי, עדות אשר לפיה יש לקבל את גרסת ההגנה שגם אם המבקש מסר לידיו של הנאשם האחר סכום כסף בשדה התעופה, הרי אין מדובר בסך של 10,000 דולר שנמסר על ידי המבקש לנאשם האחר, סכום אשר הומר על ידי הנאשם האחר בעמדת המרת המטבע אלא, מסר לידיו סך של 3,000 דולר, כהלוואה, כגרסת ההגנה, ובכך יש משום גריעת אחד מהנדבכים עליהם סמך בית משפט זה את החלטתו המקורית בדבר קיומן של ראיות לכאורה.

עוד העלה עו"ד פלדמן טענה נוספת, לפיה קביעת בית המשפט שהמבקש המתין לנאשם האחר בשדה התעופה כאשר מטוסו של זה נחת, קביעה שהיתה מבוססת על עדות שוטר במקום, גם היא קביעה שנגרעה במידה כזו או אחרת שעה שבפני
כב' השופט כספי העידו עדים שמסרו שהנאשם האחר נעצר לא באולם קבלת הפנים אלא רק לאחר שהספיק לחצות חלק מכביש במקום, ליד החניה, כאשר במהלך הליכתו של הנאשם האחר, לא נתקל הוא במבקש ולא נפגש עמו בטרם מעצרו.

3.
אכן, מדובר במקרה שבית משפט זה, כמו גם בית המשפט העליון, ביססו את קביעתם בדבר קיומן של ראיות לכאורה על מארג ראיות נסיבתי.
נכונה גם טענת הסניגור שחלק ממארג ראיות זה נסמך על קביעת בית המשפט בדבר מסירת כספים מהמבקש לנאשם האחר, עניין שגילה המבקש בנסיעתו של האחר לחו"ל, התלוותו אליו לצורך רכישת כרטיסי הטיסה, המתנתו לנאשם האחר בעת שזה חזר ארצה, העניין שגילה המבקש באותה מזוודה שלא הגיעה, הבירור שערך המבקש בדבר האיחור בנחיתה וכיוצא באלה ראיות אליהן התייחסתי בהחלטתי המקורית.

יחד עם זאת, מוצא אני לקבוע שאין בטענות המבקש משום התפתחות ראייתית המצדיקה שינוי החלטת המעצר.
אין המדובר בכרסום מהותי בחומר הראיות, והרי מה לי אם מדובר בסך של 10,000 דולר אותו העביר המבקש לידיו של הנאשם האחר, או שמא מדובר בסכום שונה מסכום זה, כאשר אין מחלוקת בין הצדדים שבמעמד מסירת הכסף, קיבל הנאשם האחר מידיו של המבקש מעטפה ובה כספים, כספים שהומרו על ידי הנאשם האחר רגעים מספר לאחר קבלתם לידיו, בעמדת המרת המטבע בשדה התעופה, כספים שנועדו להיות מועברים לידיו של הנאשם האחר בטרם נסיעתו לחו"ל.
עוד מוצא אני מקום לקבוע שאין בעצם העובדה שהנאשם האחר נעצר בעת שעזב את טרמינל שדה התעופה, בקרבת מגרש החניה, כדי להוות כרסום מהותי בחומר הראיות עד כדי ערעור הבסיס עליו נסמכה החלטתי המקורית בדבר קיום ראיות לכאורה.
אין מדובר בהפרכת גרסת התביעה או השמטת הבסיס עליו נשענת גרסה זו.

4.
למדתי מפי ב"כ הצדדים שהמשפט מתנהל באופן משביע רצון, התביעה אמורה לסיים את הבאת ראיותה במהלך חודש זה, ההגנה אמורה להביא את ראיותיה לפני בית המשפט במהלך חודש ינואר כך שיש להניח ולקוות שמשפטו של המבקש יסתיים תוך פרק זמן קצר וסביר.

5.
נכון שאין בעובדה זו כדי להפחית מהפגיעה הנגרמת למבקש, לזכותו שלא להיות מוגבל ולא להיות נתון מאחורי סורג ובריח, אך מאידך, משום אותו מארג ראיות הרי קבעתי מלכתחילה שאין בשלב זה דרך להשיג את מטרת המעצר אלא באמצעות מעצר מאחורי סורג ובריח.

עם כל ההבנה למצוקה של המבקש, הרי אותם נימוקים שעמדו בבסיס החלטתי המקורית שרירים, קיימים ונכונים גם נכון להיום.

6.
אשר על כן, מצאתי לדחות את הבקשה.

ניתנה והוּדעה בפומבי היום, כ"ג בכסלו התשס"ד, 18 בדצמבר 2003.



חאלד כבוב
, שופט







בש בית משפט מחוזי 93171/03 פליקס בן ניסים חלפון נ' מדינת ישראל (פורסם ב-ֽ 18/09/2003)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים