Google

אהוד ענבר - עו"ד שמעון אורי, הנאמן על נכסי אהוד, ענבר ואח'

פסקי דין על אהוד ענבר | פסקי דין על עו"ד שמעון אורי | פסקי דין על הנאמן על נכסי אהוד | פסקי דין על ענבר ואח' |

6242/99 רעא     16/09/1999




רעא 6242/99 אהוד ענבר נ' עו"ד שמעון אורי, הנאמן על נכסי אהוד, ענבר ואח'






ב
בית המשפט העליון



רע"א 6242/99


בפני
: כבוד השופטת ד' דורנר


המ

בקש: אהוד ענבר


נגד


המשיבים
: 1. עו"ד שמעון אורי
, הנאמן על נכסי אהוד

ענבר
2. כונס הנכסים הרשמי


בקשת רשות ערעור על החלטות בית-המשפט
המחוזי בירושלים מיום 14.9.99 ומיום 15.9.99 בת"א 997/89 שניתנו על-ידי כבוד השופטת א'
פרוקצ'יה


בשם המבקש: עו"ד ריקי קרוגליאק


החלטה

כנגד המבקש, המצוי מזה כתשע שנים בהליכי פשיטת רגל, ניתן צו לעיכוב יציאתו מן הארץ. עתה מבקש הוא כי צו זה יותלה למשך חודש, וזאת בכדי שיוכל לצאת מחוץ לישראל לצורך עסקיו. המבקש אף הציע לשם-כך להמציא ערבים, שיבטיחו כי זכויותיהם של נושיו לא ייפגעו.

בית-המשפט המחוזי (השופטת אילה פרוקצ'יה) דחה את בקשתו של המבקש, וזאת לנוכח עמדת המשיבים, אשר גרסו כי אין לאפשר את יציאתו של המבקש מחוץ לישראל, שכן הוא מנהל את עסקיו בחוסר תום-לב ובמירמה, מסתיר מהם מידע, ואף נמנע מזה כשנתיים מלהגיש דו"חות למשיבים ומלשלם את התשלומים החודשיים שהושתו עליו לטובת פירעון חובותיו. המשיב 1 הוסיף וטען, כי בפעם קודמת שבה הותלה הצו לעיכוב יציאת המבקש מן הארץ, התברר כי הערבים שהמציא המבקש היו בעצמם שקועים בחובות, ועל-כן אין הוא מוכן לאשר עתה את התאמתם של ערבים שימציא המבקש.

המבקש לא קיבל עליו את הדין, והגיש לבית-המשפט המחוזי בקשה לעיון מחדש בהחלטתו. אף בקשה זו נדחתה, ומכאן בקשת רשות הערעור שבפני
י, שבגידרה טען המבקש כי בית-המשפט המחוזי לא העניק את המשקל הראוי לזכותו החוקתית של המבקש לצאת מן הארץ. המבקש אף הוסיף, כי התנגדותם של המשיבים ליציאתו מן הארץ אינה מבוססת על חשש לפגיעה בזכויות הנושים, אלא נובעת מנימוק שהוא ענישתי באופיו.

דין הבקשה להידחות.

הצו שהוצא כנגד יציאת המבקש מן הארץ נועד להגן על זכויותיהם של נושי המבקש. בית-המשפט המחוזי איזן איפוא בין הצורך להגן על זכותו של המבקש לצאת את גבולות המדינה, לבין ההכרח להגן על זכותם של נושיו לקבל את הכספים שהמבקש חייב להם. לא מצאתי כי עליי להתערב בהחלטתו, שכן התנהגותו של המבקש, שכאמור נמנע מזה זמן רב מלמלא את חיוביו כלפי נושיו, מעוררת חשש לא מבוטל לפגיעה בזכויותיהם, אם המבקש יימנע מלחזור לישראל.

זאת ועוד. לנוכח עמדת המשיבים להצעתו של המבקש להמצאת ערבים, נראה שאף בבטוחות אלו אין כדי להסיר את החשש לפגיעה בזכויות הנושים.

הבקשה נדחית. אין צו להוצאות.

ניתנה היום, ו בתשרי תש"ס (16.9.99).

ש ו פ ט ת

העתק מתאים למקור
שמריהו כהן - מזכיר ראשי
99062420.
l01







רעא בית המשפט העליון 6242/99 אהוד ענבר נ' עו"ד שמעון אורי, הנאמן על נכסי אהוד, ענבר ואח' (פורסם ב-ֽ 16/09/1999)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים