Google

עו"ד ירון ורד, ישעיהו דרורי, עו"ד עקיבא נוף ואח' - "הליכוד" - תנועה לאומית ליברלית, וועדת הבחירות המקדימות של מועמדי "הליכוד" בבחירות לרשויות המקומיות, מ"מ מנכ"ל "הליכוד" ויו"ר הוועדה

פסקי דין על עו"ד ירון ורד | פסקי דין על ישעיהו דרורי | פסקי דין על עו"ד עקיבא נוף ואח' | פסקי דין על "הליכוד" - תנועה לאומית ליברלית | פסקי דין על וועדת הבחירות המקדימות של מועמדי "הליכוד" בבחירות לרשויות המקומיות | פסקי דין על מ"מ מנכ"ל "הליכוד" ויו"ר הוועדה |

18458/08 בשא     06/10/2008




בשא 18458/08 עו"ד ירון ורד, ישעיהו דרורי, עו"ד עקיבא נוף ואח' נ' "הליכוד" - תנועה לאומית ליברלית, וועדת הבחירות המקדימות של מועמדי "הליכוד" בבחירות לרשויות המקומיות, מ"מ מנכ"ל "הליכוד" ויו"ר הוועדה




בעניין:

7



בתי המשפט


בית משפט מחוזי תל אביב-יפו
בשא018458/08


בפני
:
כבוד השופט יהודה זפט
- סגן נשיא
06/10/2008







1. עו"ד ירון ורד

2. ישעיהו דרורי
3. עו"ד עקיבא נוף
4. גב' חיה שמיר
בעניין
:

המבקשים






נ
ג
ד



1. "הליכוד" - תנועה לאומית ליברלית

2. וועדת הבחירות המקדימות של מועמדי "הליכוד" בבחירות לרשויות המקומיות
ע"י מר רפי דואק
מ"מ מנכ"ל "הליכוד" ויו"ר הוועדה



המשיבים








פסק דין

א.
עניינה של הבקשה שלפני בחירות מקדימות של מועמדי "הליכוד", בחירות למועצת עירית ת"א.
הבחירות התקיימו ב- 25.9.08. המבקשים התמודדו בבחירות, אולם לא נבחרו.
כבר למחרת הבחירות, פנה המבקש 1 ליו"ר ועדת הבחירות בבקשה לקבל לידיו צילום ספרי הבוחרים ואת הפרוטוקולים של ועדת הקלפי וועדת הספירה בשל חשש למעשה זיוף.
ב- 28.9.08 ניתנה למבקש האפשרות לעיין בספר הבוחרים, בו היו אמורים להימחק שמות החברים שהצביעו, אלא שהמבקש לא בא על סיפוקו בעיון זה, שאיפשר לו לדבריו רק "להציץ בחופזה, בתנאים שלא איפשרו עיון ממשי".
ב- 29.9.08 פנו המבקשים לבית הדין של "הליכוד" בעתירה לפסול את הבחירות מחמת זיוף. במסגרת עתירה זו ביקשו כבקשה מקדמית צו שיאפשר להם, עוד לפני הדיון בגוף העתירה, לקבל את חומר הבחירות, וכן ביקשו לקיים במעמד נציגיהם ספירה חוזרת של הקולות.
ביום 2.10.08 דן בית הדין של הליכוד בעתירת המבקשים.
ב- 3.10.08 ניתנה החלטת נשיא בית הדין (השופט בדימוס אביגדור משעלי), בה נקבע כי בית הדין לא שוכנע שהיו פגמים ואי סדרים משמעותיים המצדיקים את פסילת הבחירות.
בקשה נוספת שהפנה המבקש 1 לבית הדין ליתן הוראה לועדת הבחירות לאפשר לו לעיין בתיקי ההצבעה ובמעטפות הקלפי בהן נערכו הבחירות נדחתה ע"י בית הדין ב- 5.10.08, כאשר בית הדין מציין שגם בקשה זו אינה מעלה נימוקים נוספים לאלה שהועלו בדיון ונדחו.

משמוצו ההליכים בתוך תנועת "הליכוד" פנימה, פנו המבקשים לבית משפט זה בבקשה לצו עשה המורה למשיבים להעמיד לאלתר לרשות המבקשים את כל חומר ההצבעה ואת ספר הבוחרים, ולהימנע מהגשת רשימת מועמדי הליכוד למועצת עירית ת"א יפו, לפני המועד האחרון לקבלת רשימות אלה, או לפני שיתאפשר למבקשים לבדוק את מסמכי ההצבעה, לפי המאוחר בין השניים.

ב.
לאחר עיון בטיעוני הצדדים החלטתי לדחות את הבקשה.
בית המשפט אינו יושב כערכאת ערעור על בית הדין של תנועת "הליכוד". על פני הדברים ההליך שהתקיים בבית הדין של "הליכוד" היה הליך תקין. בית הדין בדק את הראיות שהובאו בפני
ו, ולא ניטען כי שקל שיקולים זרים.
המבקשים טוענים בבקשתם כי זכות העיון בחומר ההצבעה הינה "בבחינת א"ב בהליך בחירות דמוקרטי". טענה זו אינה נסמכת על אסמכתא כלשהי, גם לא הוראה כלשהי בתקנון הבחירות. זכות כזו אינה קיימת למועמדים בבחירות סטטוטוריות (לרשויות מקומיות או לכנסת).

ג.
טעם נוסף לדחיית הבקשה נעוץ בעובדה שהמועד האחרון להגשת המועמדים חל מחר, ומתן הצו המבוקש, יגרום הלכה למעשה להחמצת המועד להגשת רשימת המועמדים של "הליכוד".

ד.
אכן, אם נעשו מעשי זיוף, כטענתם הבלתי מוכחת של המבקשים, יש בהחלט ענין ציבורי בחשיפת המעשים ובהוקעתם, אולם ענין זה לא יוכל להתברר עד מחר, ונראה כי צדק בא כוח "הליכוד" כאשר בטיעוניו הפנה את המבקשים למשטרת ישראל.

כאמור, הבקשה נדחית.

המזכירות תמציא העתק ההחלטה לצדדים;.

ניתנה היום ז' בתשרי, תשס"ט (6 באוקטובר 2008) בהעדר הצדדים.




השופט יהודה זפט
- סגן נשיא
קלדנית: ל. כהן






בשא בית משפט מחוזי 18458/08 עו"ד ירון ורד, ישעיהו דרורי, עו"ד עקיבא נוף ואח' נ' "הליכוד" - תנועה לאומית ליברלית, וועדת הבחירות המקדימות של מועמדי "הליכוד" בבחירות לרשויות המקומיות, מ"מ מנכ"ל "הליכוד" ויו"ר הוועדה (פורסם ב-ֽ 06/10/2008)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים