Google

שרעבי מיכל - גיא רוזן

פסקי דין על שרעבי מיכל | פסקי דין על גיא רוזן

601/03 דמ     08/06/2003




דמ 601/03 שרעבי מיכל נ' גיא רוזן




8
בתי הדין לעבודה
דמ 000601/03
בית הדין האזורי לעבודה - חיפה
08/06/03
תאריך:
כב' הרשם אלכס קוגן

בפני
:
תובעת
שרעבי מיכל

בעניין:

נ ג ד

נתבע
גיא רוזן
פסק דין
1. זוהי תביעה לשכר עבודה, נסיעות וחיוב הנתבע בפיצויי הלנת שכר.

2. הצדדים זומנו להיום לדיון בשעה 08:30, ובשעה 08:45 ניתן

פסק דין
בהעדר התייצבות ובהעדר הגנה כנגד הנתבע.

3. בשעה 08:55 התייצב הנתבע ומאחר והתובעת היתה עדיין בבית הדין, ביטלתי את פסק הדין והחלה ישיבת הוכחות.

4. מאז כניסתו של הנתבע ללשכתי, לא ניתן היה לנהל ישיבת הוכחות, זאת בשל התפרצויותיו והתנהגותו חסרת כל רסן של הנתבע.

הנתבע שיבש את מהלכו של הדיון ואף חיובו בהוצאות בגין מעשיו, העלה חרס, כאשר הוא מראש הודיע לבית הדין במהלך הכתבת ההחלטה, כי אינו מקבל את החלטות בית הדין משום שממילא בכוונתו לערער עליהן.

5. הנתבע השתלח הן כלפי התובעת והן כלפי בית הדין באופן מבזה, עד שהחליט על דעת עצמו שהוא לא מעוניין להמשיך להיות נוכח בדיון ובעת שהכתבתי החלטה בעקבות אחת מהתפרצויותיו הוא פשוט לקח את תיקו ויצא מלשכתי.
6. לגופו של עניין, שוכנעתי ממהימנות עדותה של התובעת.

התובעת עבדה אצל הנתבע בטלמרקטינג והציגה בפני
את רישום שעות וימי עבודתה שהיא העתיקה מיומנה האישי ואת סך המכירות שביצעה. אותו רישום צורף כנספח ב' לכתב תביעתה.

התובעת עבדה אצל הנתבע משך 7 ימים בהתאם לפרוט הימים והשעות המצויין בנספח ב' לכתב תביעתה ובגין ימים אלו לא שולמו לה נסיעות.

7. הנתבע הציג לפני תלוש שכר ושיק נמוך יותר מהסכום הנקוב בכתב התביעה. הנתבע לא הגיש לא את התלוש ולא את אותו השיק משום שיצא מלשכתי עוד בטרם ניתנה עדותו.

8. הנתבע טען, כי התובעת זכאית לסך של 479 ₪, ולגרסתו הוא רצה לשלם לה את הסכום הנ"ל ואף הודיע לה, כפי שהודיע ליתר הטלפניות, כי במועד מסויים עליה להתייצב ולקבל את השיק שהכין בעוד מועד.

9. מנגד, טענה התובעת, כי הנתבע הוליך אותה בכחש ואכן קבע עמה מועד לקבלת שיק, אך השיק לא המתין לה באותו מקום בו היתה אמורה לקבלו.

10. שוכנעתי, כי הנתבע נהג בחוסר תום לב משווע כלפי התובעת, בכך שלא שילם לה מאומה בגין עבודתה.

גם אם נכונה היתה טענתו של הנתבע, כי קבע עם התובעת מועד לקבלת השיק, אך היא לא הגיעה לקבלו, אינני רואה כל סיבה מדוע לא יכול היה הנתבע לשלוח לתובעת את השיק ותלוש השכר בדואר רשום, מה גם, שהוא העיד על עצמו, כי הינו משפטן.
11. שכר העבודה לא שולם לתובעת בזדון, כאשר מהרגע בו החל הדיון הבהיר הנתבע במספר הזדמנויות שונות ובאופן הבוטה ביותר, כי ממילא הוא מכר את כל רכושו ואין שום דבר הרשום על שמו.

12. זהו המקרה בו חייב בית הדין להרתיע מעביד באמצעות חיוב בפיצויי הלנה מלאים, מלהלין שכרו של עובד וההרתעה חייבת להיעשות גם לגבי התנהגות בריונית כזו של הנתבע, ששיבשה את מהלכו של הדיון.

טענתו של הנתבע לגבי סילוק התביעה על הסף, משום שהוא מעולם לא קבל העתקה, נועדה לדחות את הקץ על מנת להאריך את תקופת הלנת שכרה של התובעת.

בהקשר זה יוער, כי בטרם החל דיון ההוכחות, התקיים דיון מוקדם שהיה ארוך למדי ובנוכחות הצדדים, במהלכו הוצג לנתבע שגרס, כי הינו משפטן, כתב התביעה על נספחיו וקיום דיון ההוכחות כבר היום, מתיישב עם תכליתו של הדיון המהיר במסגרתו נדונה תביעה זו.

הנתבע ידע היטב, כי זומן להיום לדיון בתביעתה של התובעת בגין התקופה שעבדה אצלו ואף הביא להוכחת הגנתו את השיק ותלוש השכר. לו באמת היתה נכונה טענתו של הנתבע, כי הגיע לדיון מבלי שידע בטרם עת במה דברים אמורים, כלום היה מגיע לדיון עם השיק ותלוש השכר של התובעת?

13. אשר על כן, אני מחייב את הנתבע לשלם לתובעת סך של 479 ₪ (שכר עבודה שלא היה שנוי במחלוקת) בצרוף פיצויי הלנה מלאים החל מיום 21/10/02 ועד לתשלום המלא בפועל.

כמו כן, ישלם הנתבע לתובעת סך של 339.6 ₪ בגין הפרשי שכר עבודה ונסיעות ובצרוף הפרשי הצמדה וריבית כחוק החל מיום 21/10/02 ועד התשלום המלא בפועל.

הנתבע ישלם לתובעת סך של 500 ₪ בגין הוצאות משפט שישאו הפרשי הצמדה וריבית כחוק החל מהיום ועד התשלום המלא בפועל.

14. הצדדים רשאים לפנות בבקשת רשות ערעור לבית הדין הארצי לעבודה בירושלים תוך 15 יום מתאריך המצאת פסק הדין.

ניתן היום ח' בסיון, תשס"ג (8 ביוני 2003) בהעדר הצדדים.
אלכס קוגן
, רשם
000601/03דמ 710 טלי.נ.








דמ בית דין אזורי לעבודה 601/03 שרעבי מיכל נ' גיא רוזן (פורסם ב-ֽ 08/06/2003)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים