Google

כאיד אזברגה, חאלד אזברגה - מוניות יצחק רבין בע"מ, יוסף אזברגה, חליל אזברגה ואח'

פסקי דין על כאיד אזברגה | פסקי דין על חאלד אזברגה | פסקי דין על מוניות יצחק רבין | פסקי דין על יוסף אזברגה | פסקי דין על חליל אזברגה ואח' |

27084/06 בשא     18/01/2007




בשא 27084/06 כאיד אזברגה, חאלד אזברגה נ' מוניות יצחק רבין בע"מ, יוסף אזברגה, חליל אזברגה ואח'




בעניין:

1



בתי המשפט


בבית המשפט המחוזי בתל אביב-יפו
בשא
027084/06

בתיק עיקרי: א
002722/06

בפני
:
כבוד השופט יהודה זפט
- סגן נשיא
18/01/2007




1.
כאיד אזברגה
2.
חאלד אזברגה

בעניין
:

המבקשים
רון טוקאלטאוב
ע"י בא כח עוה"ד



נ
ג
ד



1.
מוניות יצחק רבין בע"מ
2.
יוסף אזברגה
3.
חליל אזברגה
4.
אבו אמטיר סלים




המשיבים










החלטה
רקע


ביום 6.2.05 התאגדה משיבה 1 (להלן: "חברת המוניות") כדי למלא אחר הוראות דין חדשות, לפיהן החל מתחילת שנת 2006, רק תאגיד שהתקשר עם 15 מוניות לפחות לשם הפעלת קו שירות רשאי לקבל
מהמפקח על התעבורה רשיון קו שירות.

מגרסת המבקשים עולה, כי עובר לייסוד חברת המוניות התקיימה פגישה בנוכחות בעלי מוניות ובהם המבקשים, אשר החליטו על הקמת חברת המוניות באמצעות עו"ד עבד אל כארים אזברגה (להלן: "עו"ד אזברגה"), באופן שכל אחד מנהגי המוניות יחזיק בבעלותו במניה אחת של החברה.

כל אחד מנהגי המוניות אמור היה לשלם לעו"ד אזברגה 2,000 ש"ח כשכר טרחה בעד רישום חברת המוניות, ובהמשך נדרשו בעלי המוניות לשלם סכום נוסף של 10,000 ש"ח כל אחד לצורך העמדת ערבות בנקאית לטובת משרד התחבורה כתנאי למתן רשיון קו שירות. המבקשים שילמו סכומים אלה.

בסמוך לאוקטובר 2006 התברר למבקשים כי אינם רשומים כבעלי מניות בחברת המוניות. זאת ועוד, המבקשים נדרשו לחתום על מסמך בו הם מצהירים כי אין להם כל זכויות בחברת המוניות למעט פעילותם בקווי השירות שהוקצו לחברת המוניות, וכי הצהרה זו נדרשת כתנאי לחידוש רשיונות ההסעה שלהם במסגרת חברת המוניות.

בת.א 2722/06 תבעו המבקשים לתקן את מרשם בעלי המניות בחברת המוניות באופן שיירשם כי הם בעלי 100 מניות רגילות בנות 1 ש"ח ערך נקוב ולהורות על תיקון מרשם החברות בהתאם.

בבקשה שלפני, עותרים המבקשים לסעד זמני כדלהלן:

א.
צו מניעה זמני האוסר על המשיבים לבצע דיספוזיציה כלשהי במניות חברת המוניות.

ב.
צו עשה זמני המורה לחברת המוניות באמצעות משיבים 2 – 4 להשלים את רישום המבקשים במשרד התחבורה לצורך קבלת רשיון הפעלת מונית בקוי שירות שמפעילה חברת המוניות על פי דווח חברת המוניות למשרד התחבורה מיום 15.11.06.

ביום 28.12.06 ניתן צו ארעי כמבוקש בסעיף א.


דיון


א.
המשיבים הגישו תשובה הכוללת טיעונים שבעובדה מבלי שצירפו לתשובתם תצהיר לאימות העובדות הנטענות, לפיכך, אין בפני
גרסה נגדית להפרכת גרסת המבקשים.

ב.
מהאמור בהסכמים שנכרתו בין כל אחד מהמבקשים ומוניות הדר לוד בע"מ ביום 27.12.05 בקשר עם מתן רשיונות לנסיעת שירות לתקופה שעד החלת ההוראות החדשות בדבר התנאים למתן רשיון לנסיעת שירות (נספח ב), עולה כי הוצהר על ידי המבקשים כי הם מחזיקים במניה אחת ממניות חברת המוניות המתמודדת על קו שירות למוניות במסגרת הרפורמה המתוכננת בקווי השירות למוניות. מגרסת המבקשים עולה, כי הסכמים אלה נערכו על ידי עו"ד אזברגה אשר טיפל בהקמת חברת המוניות ובכך יש כדי לאשש את גרסת המבקשים, לפיה הוסכם בין בעלי המוניות ובהם המשיבים שהמבקשים יקבלו מניה בחברת המוניות.

חיזוק נוסף, לגרסת המבקשים מוצא אני בקבלה מס' 06/100001 מיום 18.10.06 שהנפיקה חברת המוניות למבקשים בה נרשם: "השלמת ערבות על חשבון קבלה ידנית מספר 0009".

ג.
אי רישומם של המבקשים במרשם בעלי זכות ההסעה של חברת המוניות, כפי שהיה עד עתה, יפגע בפרנסת המבקשים, ובנסיבות אלה נוטה מאזן הנוחות לטובתם.

מטעמים אלה, החלטתי להיעתר לבקשה ולהורות כדלהלן:

א.
ניתן בזה צו מניעה זמני האוסר על המשיבים לעשות דיספוזיציה במניות חברת מוניות יצחק רבין בע"מ
.
ב.
הנני מורה למשיבים להשלים את רישום המבקשים במשרד התחבורה לצורך קבלת רשיון הפעלת מונית בקוי שירות שמפעילה מוניות יצחק רבין בע"מ
על פי דיווחיה מיום 15.11.06 (נספח ד).

הערבות הבנקאית שהופקדה כתנאי לתוקפו של הצו הארעי תשאר בתוקפה ותיחשב כעירבון.

הוצאות הבקשה, ושכ"ט עו"ד בסך 10,000₪ לפי התוצאות בתיק העיקרי.

המזכירות בית המשפט תמציא עותק מהחלטה זו לבאי כח הצדדים בפקסימיליה

ניתן ביום כ"ח טבת, תשס"ז (18 ינואר, 2007) בלשכה.

השופט יהודה זפט
- סגן נשיא







בשא בית משפט מחוזי 27084/06 כאיד אזברגה, חאלד אזברגה נ' מוניות יצחק רבין בע"מ, יוסף אזברגה, חליל אזברגה ואח' (פורסם ב-ֽ 18/01/2007)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים