Google

שירותי בריאות כללית אגודה עותומנית - מר סילבן שלום - שר האוצר

פסקי דין על שירותי בריאות כללית אגודה עותומנית | פסקי דין על מר סילבן שלום - שר האוצר

659/02 בג"צ     04/06/2002




בג"צ 659/02 שירותי בריאות כללית אגודה עותומנית נ' מר סילבן שלום - שר האוצר




בבית המשפט העליון בשבתו כבית משפט גבוה לצדק

בג"ץ ‎659/02
בג"ץ ‎4253/02
בג"ץ ‎4325/02
בפני
: כבוד המשנה לנשיא ש' לוין

כבוד השופט מ' חשין

כבוד השופטת ד' ביניש
העותרת בבג"ץ ‎659/02: שירותי בריאות כללית אגודה עותומנית

מס' ‎61111

העותרים בבג"ץ ‎4253/02 1. בנימין קריתי - ראש עירית טבריה
‎2. מר שמעון ליניאל ואח'

העותרים בבג"ץ ‎4325/02: 1. פרופ' גבי ברבש - מנכ"ל בית חולים
איכילוב
‎2. פרופ' יוסף קלאוזנר - מנהל האגף
הכירורגי בבי"ח איכילוב
‎3. פ' אורצקי גדעון- מנהל מח' ניתוח לב-
איכילוב
‎4. פרופ' עמרם אילון- מנהל החטיבה הכירורגית
בי"ח שיבא
‎5. פרופ' קראוס מיכאל - מנהל האגף הכירורגי
בי"ח רמב"ם
‎6. פרופ' מיכה רבאו- מנהל היח' לפרוקטולוגיה
בבי"ח איכילוב
‎7. ד"ר שלמה קונסטנטיני- מנהל המחלקה
לנוירוכרורגית בי"ח איכילוב
‎8. עו"ד זינגר שלמה
‎9. יעקב טנא
‎10.האגודה לזכויות החולה בישראל

נגד

המשיבים בבג"ץ ‎659/02: 1. מר סילבן שלום - שר האוצר

‎2. ד"ר אליקים רובינשטין - היועץ המשפטי לממשלה
‎3. ד"ר בועז לב - מנכ"ל משרד הבריאות
‎4. מר שמואל הולנדר - נציב שירות המדינה
‎5. פרופ' גבי ברבש - מנכ"ל בית החולים איכילוב
‎6. ד"ר דוידזון - מנכ"ל בית החולים
אסף הרופא
‎7. פרופ' משה רווח - מנכ"ל בית החולים רמב"ם
‎8. פרופ' מרדכי שני - מנכ"ל בית החולים שיבא בתל-השומר
‎9. ארגון הרופאים עובדי המדינה

המשיבים בבג"ץ ‎4253/02: 1. מר אליקים רובינשטיין - היועץ המשפטי
לממשלה
‎2. מר סילבן שלום - שר האוצר

‎3. הרב ניסים דהן - שר הבריאות
‎4. פרופ' גבי ברבש - מנהל המרכז הרפואי
איכילוב
‎5. פרופ' משה רווח - מנהל מרכז רפואי רמב"ם
‎6. ד"ר בני דוידזון - מנהל מרכז הרפואי אסף
הרופא
‎7. פרופ' מרדכי שני - מנהל המרכז הרפואי ע"ש
שיבא
‎8. שירותי בריאות כללית
‎9. ההסתדרות הרפואית בישראל
‎10. עמותת ההסתדרות הגימלאים

המשיבים בבג"ץ ‎4325/02: 1. מר אליקים רובינשטיין - היועץ המשפטי
לממשלה
‎2. מר סילבן שלום - שר האוצר

‎3. הרב ניסים דהן - שר הבריאות
‎4. עמותת ההסתדרות הגימלאים
‎5. אהובה פלץ אייזסקו
‎6. שירותי בריאות כללית - אגודה עותמנית
צו על תנאי

על יסוד עתירות אלה שהובאו היום לפני בית משפט זה מצווה בית המשפט כי ייצא מלפניו צו על תנאי המכוון אל המשיבים בבג"ץ ‎659/02 והמורה להם לבוא וליתן טעם:
‎1. אל המשיב ‎1: מדוע לא יבטל משיב ‎1 את ההיתר לפעילותם של תאגידי הבריאות, שניתן על ידי משיב ‎1 ביחד עם שר הבריאות מכח הוראת סעיף ‎31ג' לחוק יסודות התקציב תשמ"ה‎1985- עד להפסקת פעילותם של תאגידים אלה במתן שירותי רפואה פרטיים הניתנים שלא כדין ובניגוד להוראות ההיתר.

‎2. מדוע לא יעשה משיב ‎1 שימוש בסמכויות המוקנות לו מכח חוק יסודות התקציב ויורה על הפסקת העברת כספי התמיכות לבתי החולים בהם מופעל שר"פ עד להפסקת פעילותם הבלתי חוקית בהפעלת השר"פ.

‎3. מדוע לא יעשה משיב ‎2, בתפקידו כראש התביעה הכללית, שימוש בסמכותו להגיש כתבי אישום נגד המשיבים הפורמליים, מנהלי בתי חולים ממשלתיים בהם מופעל שר"פ שלא כדין, ונגד רופאי בתי החולים שבניהולם של המשיבים הפורמליים, אשר מעורבים בהפעלת שר"פ שלא כדין או במתן שירותים במסגרת השר"פ, וזאת מכוח הוראות החקיקה דלהלן:

חוק הפיקוח על מצרכים ושירותים, התשי"ח‎1957- וצו הפיקוח על מצרכים ושירותים (שירות רפואי לציבור) התשמ"ג‎1983- אשר הוצאו מכוחו;

חוק נכסי המדינה תשי"א‎1951-;

חוק יסודות התקציב;

חוק העונשין תשל"ז‎1977-

הוראות התקשי"ר.

‎4. מדוע לא יורה המשיב ‎2, בתפקידו כיועץ המשפטי לממשלה וכמנחה משרדי הממשלה בהקפדה על קיום משמעת שלטון החוק, למשיבים ‎3 ו‎4- לעשות שימוש בסמכויותיהם באופן מלא ושוויוני כלפי כל בתי החולים הממשלתיים הנמצאים תחת אחריותם, ולפעול לאלתר להפסקת הפעלת השר"פ באופן בלתי חוקי בבתי החולים שבהנהלת המשיבים הפורמליים.

‎5. מדוע אינו פועל המשיב ‎3, הממונה על המשיבים הפורמליים ועל בתי החולים שבניהולם, בגדר חובתו החוקית למניעת הפרת הדין על ידי המשיבים הפורמליים ועל ידי בתי החולים שבניהולם בהפעילם את השר"פ.

‎6. מדוע אינו פועל המשיב ‎4 על פי חובתו והסמכויות המוקנות לו בדין בקשר שעם הפרת הוראות הדין על ידי המשיבים הפורמליים ועל ידי רופאי בתי החולים, שבניהולם של המשיבים הפורמליים, אשר עוסקים במתן שר"פ.

משיבים ‎7-1 בבג"ץ ‎4253/02

מדוע לא ימנעו המשיבים ‎7-1 מביטול האפשרות הקיימת היום לבחירת רופא מנתח במסגרת שירותי רפואה בבתי החולים הציבוריים הממשלתיים, כשם שהיה הדבר נהוג ומקובל בשנים האחרונות, בין על פי הנקוט והנהוג בשנים האחרונות, ובין על פי כללים חדשים שלא יפגעו בזכויות החולים.

משיבים ‎2 ו‎3- בבג"ץ ‎4325/02

מדוע לא יפרסמו המשיבים ‎2 ו‎3- תוך תקופה קצובה כפי שיורה בית המשפט כללים בנושא השר"פ בין בנוסח שהומע על ידי שר הבריאות ביום ‎13.5.02 או בכל נוסח אחר שיוסכם על שני השרים.

לחילופין צו הקובע כי חוות דעתו של היועץ המשפטי לממשלה מיום ‎14.2.02 בטעות יסודה.

המשיבים בשלושת תיקי בג"ץ אלה יגישו תשובתם, אם רצונם בכך, תוך ‎60 ימים מיום המצאת כתב זה, לבית המשפט ולבעלי הדין ישירות.

ניתן היום, כ"ד סיוון תשס"ב (‎4.6.2002).

ר ש ם

העתק מתאים למקור ‎02006590.b09
נוסח זה כפוף לשינויי עריכה וניסוח - רשם.
בבית המשפט העליון פועל מרכז מידע, טל' ‎02-6750444
בית המשפט פתוח להערות והצעות: ‎[email protected]
לבתי המשפט אתר באינטרנט: ‎www.court.gov.il








בג"צ בית המשפט העליון 659/02 שירותי בריאות כללית אגודה עותומנית נ' מר סילבן שלום - שר האוצר (פורסם ב-ֽ 04/06/2002)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים