Google

בלאק אברהם - הפניקס הישראלי חברה לביטוח בע"מ

פסקי דין על בלאק אברהם | פסקי דין על הפניקס הישראלי חברה לביטוח בע"מ

59550/06 א     06/11/2008




א 59550/06 בלאק אברהם נ' הפניקס הישראלי חברה לביטוח בע"מ




בעניין:

1



בתי המשפט


בית משפט השלום תל אביב-יפו
א
059550/06


בפני
:
כבוד השופט יחזקאל הראל
תאריך:
06/11/2008




בעניין
:
בלאק אברהם



ע"י ב"כ עו"ד
עו"ד בלק אידית

התובע

נ
ג
ד


הפניקס הישראלי חברה לביטוח בע"מ



ע"י ב"כ עו"ד
עו"ד גיצה ניסן

הנתבעת



החלטה


בפני
י בקשה מטעם התובע למינוי מומחה רפואי בתחום הנוירולוגי.
התובע, יליד שנת 1954 נפגע ביום 24.1.05 בתאונת דרכים. לכתב תביעתו צירף התובע בקשה למינוי מומחים רפואיים בתחום האורטופדי, הנוירולוגי, הפסיכיאטרי ו-א.א.ג. בהחלטתי מיום 26.2.07 מיניתי מומחים רפואיים בתחום הנוירולוגי ו-.א.א.ג.

בהסכמת הצדדים בוטל מינוי המומחה בתחום הנוירולוגי ותחתיו מונה אורטופד.
כעת עותר התובע למינוי מומחה בתחום הנוירולוגי. התובע מבסס בקשתו על חוות דעתו של ד"ר רפפורט, מומחה בתחום ה-א.א.ג, אשר המליץ על מינוי מומחה בתחום הנוירולוגי.

עוד טוען התובע כי המסמכים הרפואיים אשר צורפו לבקשה המקורית למינוי מומחים ושימשו ראשית ראיה לצורך מינוי מומחה בתחום ה-א.א.ג. מהווים ראשית ראיה גם לצורך המינוי המבוקש שכן מדובר בתחומים רפואיים אשר עשויה להיות חפיפה ביניהם, כאשר לתובע אין את הידע הרפואי לקבוע מהו התחום הרפואי הרלוונטי לפגיעתו.

הנתבעת מתנגדת לבקשה. לטענתה, התובע מנוע מלהגיש בקשה זו מכוח הסדר דיוני אליו הגיעו הצדדים בישיבת קדם המשפט שהתקיימה ביום 10.9.07 בה הסכימה הנתבעת כי התובע יחזור בו מהבקשה למינוי מומחה בתחום הנוירולוגי וכי תחתיו ימונה מומחה בתחום האורטופדי ובכך ויתר התובע למעשה על טענתו לקיומה של נכות בתחום הנוירולוגי.

לגופו של עניין טוענת הנתבעת כי אין בהמלצתו של ד"ר רפפורט כדי לחייב את בית המשפט וכי המלצתו ניתנה על בסיס תלונותיו הסובייקטיביות של התובע.

דיון

ד"ר רפפורט, מומחה בתחום ה-א.א.ג אשר בדק את התובע המליץ על מינוי מומחה בתחום הנוירולוגי וכדבריו:
"הופעתה של התלונה לגבי תחושת הסחרחורת ואי היציבות לאחר אירוע החבלה, היעדרן של תלונות אלה לפני מועד החבלה הנדונה והממצאים של הפרעה בכל אחת משלוש הבדיקות האוקולומוטוריות (במסגרת הבדיקה האלקטרוניסטגוגרפית) המכוונים לאפשרות של פגיעה או הפרעה במערכת העצבים המרכזית, כל אלה מנחים אותי להמליץ על הפנייתו של מר בלק לבדיקה ע"י רופא מומחה בתחום הנוירולוגי על מנת שיקבע האם קיימת פגיעה או הפרעה במערכת העצבים המרכזית המהווה מקור לתחושת הסחרחורת ואי היציבות והאם פגיעה או הפרעה זו קשורה בחבלה הנדונה" (ההדגשה אינה במקור).

ככלל, המלצת מומחה שמונה על ידי בית המשפט על מינוי מומחה בתחום אחר מהווה ראשית ראיה או השלמה לראשית ראיה לצורך מינוי המומחה הנוסף (רע"א 1338/90 שיק נ. מטלון, פ"ד מד(2)216, 219-220).

יחד עם זאת, שיקול הדעת השיפוטי אינו ניטל מעצם המלצתו של מומחה אחד לגבי מינויו של אחר וכפי שנקבע ברע"א 7039/00 שלמה אליוף נ' סורג שטרנברג (לא פורסם):

"הכלל הוא שבית המשפט רשאי להסתייע בדעתו של מומחה רפואי שמונה על ידיו לעניין הצורך במינוי מומחה רפואי בתחום אחר. אולם, המלצתו של המומחה, אינה מחייבת את בית המשפט"

בענייננו, המלצתו של פרופ' רפפורט התבססה, בין היתר, על ממצאי בדיקות אוקולומוטוריות אשר הצביעו על אפשרות לפגיעה במערכת העצבים המרכזית והיא אינה נובעת אך מתלונותיו הסובייקטיביות של התובע.

בנסיבות העניין ומשהמלצת המומחה נשענת על ממצאים אובייקטיבים מצאתי כי קיימת ראשית ראיה הדרושה לצורך מינוי מומחה רפואי בתחום הנוירולוגי.

באשר לטענת הנתבעת בדבר הסדר דיוני אליו הגיעו הצדדים המונע מהתובע לשוב ולעתור למינוי מומחה בתחום הנוירולוגי לאחר שויתר על מינוי זה, אינני מסכים לטענה זו.
אמנם, במסגרת הדיון שהתקיים ביום 10.9.07 הוסכם כי יבוטל מינויו של המומחה בתחום הנוירולוגי ותחתיו ימונה מומחה בתחום האורטופדי, אולם לא מצאתי כי יש בהסכמה זו כדי לכבול את ידיו של התובע מלשוב ולעתור למינוי מומחה בתחום הנוירולוגי לאחר שנבדק על ידי מומחה מטעם בית המשפט אשר המליץ על מינוי מומחה בתחום זה.

לתובע אין את הידע הרפואי כדי לקבוע מהו תחום המומחיות הדרוש לצורך הערכת מצבו הרפואי ודבר זה אך מתחזק שעה שמדובר בתסמינים אשר עשויים להתאים הן לתחום הנויורולוגי והן לתחום ה-א.א.ג.
כעת, משנבדק התובע על ידי מומחה מטעם בית המשפט אשר קבע כי ייתכן וההפרעות מהן הוא סובל נובעות מפגיעה במערכת העצבית המרכזית, אין מקום למנוע מהתובע מינוי מומחה בתחום זה אך משום שויתר עליו בעבר.


לפיכך אני ממנה בזאת את ד"ר ברג מונל כמומחה רפואי בתחום הנוירולוגי.בשלב זה ישאו הצדדים בחלקים שווים בשכרו של המומחה.
החלטת המינוי תשלח לצדדים בנפרד.

המזכירות תשלח לצדדים העתק החלטתי זו.

ניתנה היום 06 בנובמבר, 2008 (ח' בחשון תשס"ט) בהעדר הצדדים


________________
יחזקאל הראל
, שופט









א בית משפט שלום 59550/06 בלאק אברהם נ' הפניקס הישראלי חברה לביטוח בע"מ (פורסם ב-ֽ 06/11/2008)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים