Google

קרן פייר ii, שלמה גרופמן, זלמן שובל - בבלי הירוקה ניהול הפרויקט בע"מ

פסקי דין על קרן פייר ii | פסקי דין על שלמה גרופמן | פסקי דין על זלמן שובל | פסקי דין על בבלי הירוקה ניהול הפרויקט בע"מ

20128/08 א     17/08/2008




א 20128/08 קרן פייר ii, שלמה גרופמן, זלמן שובל נ' בבלי הירוקה ניהול הפרויקט בע"מ




בעניין:

1



בתי המשפט


בית משפט השלום תל אביב-יפו
א
020128/08


בפני
:
כב' השופט מרדכי בן חיים
תאריך:
17/08/2008



בעניין:
1. קרן פייר ii

– שותפות מוגבלת

2. שלמה גרופמן

3. זלמן שובל



ע"י ב"כ עו"ד
אבירם רחימי
המבקשים/הנתבעים


נגד




בבלי הירוקה ניהול הפרויקט בע"מ


ע"י ב"כ עו"ד
רגב אלקיים
המשיבה/התובעת 2

החלטה

עסקינן בבקשה להורות למשיבה להפקיד ערובה להבטחת תשלום הוצאות המבקשים, בהתאם לסמכות המוקנית לבית המשפט על-פי תקנה 519 לתקנות סדר הדין האזרחי, תשמ"ד-1984.
המבקשים טוענים, כי המשיבה מודה בכתב התביעה במצוקתה הכלכלית, ומכיוון שמדובר בתביעת סרק והם חוששים כי לא יהא בידה לשאת בהוצאותיהם ככל שיזכו בדין, יש להורות לה להפקיד ערובה מתאימה ובסכומים הראויים להוצאותיהם.
מנגד טוענת המשיבה, כי אין לבקשה כל בסיס או עילה. לשיטתה, טענותיה המשפטיות בכתב התביעה יוצרות בסיס מוצק ואיתן לתביעתה. זאת ועוד, המבקשים לא עמדו בנטל להוכיח, כי היא חסרת אמצעים והינה במצב כלכלי קשה מחד, וכי סיכויי התביעה נמוכים, מאידך. המשיבה סבורה, כי לא נתקיימו נסיבות מיוחדות המצדיקות הטלת ערובה.
הואיל והמשיבה הינה אישיות משפטית מסוג חברה בע"מ, הרי שהסעיף הרלבנטי לענייננו הינו סעיף סעיף 353א לחוק החברות, התשנ"ט-1999 (תיקון מספר 3) התשס"ה-2005, פורסם ביום 17.3.2005).
סעיף זה קובע הסדר מיוחד בכל הקשור לחיובה של חברה-תובעת במתן ערובה להוצאות הנתבע, ולפיו, אם "הוגשה לבית משפט תביעה על ידי חברה או חברת חוץ, אשר אחריות בעלי המניות בה מוגבלת, רשאי בית המשפט, לבקשת הנתבע, להורות כי החברה תיתן ערובה מספקת לתשלום הוצאות הנתבע אם יזכה בדין, ורשאי הוא לעכב את ההליכים עד שתינתן הערובה, אלא אם כן סבר כי נסיבות הענין אינן מצדיקות את חיוב החברה או חברת החוץ בערובה או אם החברה הוכיחה כי יש ביכולתה לשלם את הוצאות הנתבע אם יזכה בדין."
מכאן, שעל חברה להפקיד ערובה להוצאות, אלא אם כן סבר בית המשפט, כי הנסיבות אינן מצדיקות את ביצוע ההפקדה, או שהחברה הוכיחה שיש באפשרותה לשאת בתשלום ההוצאות היה ותחויב בהן.
במסגרת כתב התביעה מעידים המשיבים על עצמם כמי שהיו נתונים במצוקה רבה, לאחר שנה שהמבקשת לא שילמה להם את חובה (דמי תיווך), ומשכך, נאלצו לחתום על כתב הודאה וסילוק כנגד תשלום חלק מהחוב הנטען. לדידה של המשיבה, היא לא טענה שהינה במצוקה כלכלית, כי אם במצוקה עקב אי הוודאות שהמבקשים שידרו לה (באשר לעתיד הקרן והתנערותם מההסכמה לתשלום). זאת ועוד, לו היתה במצוקה כלכלית עקב אי התשלום, הרי שאין הדבר מהווה אינדיקציה לקשיי החברה לפעול או לשלם את הוצאותיה במידה ותידחה תביעתה.
הנטל להוכחת יכולתה של החברה לשלם את הוצאות הנתבעים רובץ על כתפי החברה עצמה. איני סבור, כי המשיבה עמדה בנטל זה. לבד מהכחשת טענות המבקשים והבהרה כללית לפיה "מצבה הכלכלי של המשיבה הינו איתן ביותר", לא הציגה המשיבה מסמכים כלשהם המראים, כי יש ביכולתה לשלם את הוצאות המבקשים, אם תיפסקנה. לטעמי, המשיבה אף לא הציגה נסיבות אחרות שבעטיין ראוי לפטור אותה ממתן ערובה, למרות שלא הוכיחה יכולת כלכלית.
אשר על כן, בהעדר טעמים לסתור, החזקה שיש מקום לחייב את המשיבה במתן ערובה להוצאות, שרירה ועומדת היא.
לאור האמור לעיל, הבקשה מתקבלת.
בקביעת סכום הערובה, יש לאזן בין זכאותם של המבקשים להבטיח את הוצאותיהם הפוטנציאליות לבין סכום הוצאות ראוי וריאלי, בהתחשב בהיקף הכספי של התביעה.
המבקשים טוענים, כי נגרמות להם הוצאות מרובות עקב ניהול ההליך דנן. המשיבה דוחה טענה זו, לפי שהמבקשים הגישו תביעה שכנגד, כך שההליך יתנהל בכל מקרה ולא ייגרם להם נזק עקב התביעה. היא מוסיפה, כי המבקשים לא טוענים למצוקה כלכלית של התובע 1 (בעל המניות ומנהל המשיבה), כך שיוכלו להיפרע ממנו במידה ותביעתה תידחה.
לאחר ששקלתי את עמדות הצדדים, אני מורה למשיבה להפקיד ערובה, במזומן או בערבות בנקאית, בסך של 15,000 ₪ בקופת בית המשפט, תוך 30 יום מהיום.

המזכירות תשלח העתק ההחלטה לצדדים.

ניתנה היום, ט"ז באב, תשס"ח (17 באוגוסט 2008) , בהעדר הצדדים.




מרדכי בןֿֿחיים, שופט








א בית משפט שלום 20128/08 קרן פייר ii, שלמה גרופמן, זלמן שובל נ' בבלי הירוקה ניהול הפרויקט בע"מ (פורסם ב-ֽ 17/08/2008)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים