Google

אהוד וייס - אברהם ביטון, אסתר ביטון, פרזות חברה ממשלתית עירונית לשיכון ירושלים בע"מ

פסקי דין על אהוד וייס | פסקי דין על אברהם ביטון | פסקי דין על אסתר ביטון | פסקי דין על פרזות חברה ממשלתית עירונית לשיכון ירושלים |

8724/07 עא     20/11/2007




עא 8724/07 אהוד וייס נ' אברהם ביטון, אסתר ביטון, פרזות חברה ממשלתית עירונית לשיכון ירושלים בע"מ




החלטה בתיק ע"א 8724/07



בבית המשפט העליון
בירושלים


ע"א
8724/07 - ב'


בפני
:

כבוד הרשמת גאולה לוין


המערער:
אהוד וייס



נ


ג


ד



המשיבים:

1. אברהם ביטון



2. אסתר ביטון



3. פרזות חברה ממשלתית עירונית לשיכון ירושלים בע"מ


בקשה לפטור מעירבון




החלטה


לפניי בקשה לפטור מהפקדת ערבון בהליך שבכותרת.

1.
הערעור נסוב על פסק דינו של בית המשפט המחוזי בירושלים אשר דחה את תביעת המערער. בתביעתו תבע המערער סעד הצהרתי לפיו הוא בעל זכויות בנכס שרכש מן המשיבים 1-2; סעד שעניינו מינוי כונס נכסים לצורך רישום הזכויות בנכס על שמו; וסעד כספי בגין הפרת הסכם המכר. מפסק דינו של בית המשפט המחוזי עולה כי בפתח הדיון התברר כי אין צורך בסעד הצהרתי, שכן כל המתחייב לרישום הנכס על שם המערער כבר נעשה וכל הטעון השלמה תלוי אך ורק בפעולות המערער מול משיבה 3. אשר לסעד הכספי, נפסק כי תביעה זו התישנה על פניה, וכך או כך אין היא בסמכותו של בית המשפט המחוזי. המערער חויב בהוצאות למשיבים 1-2 בסך 2,000 ₪.

2.
בבקשה לפני טוען המערער, המיוצג על ידי הלשכה לסיוע משפטי, כי הוא חסר אמצעים להפקיד ערבון. נטען בבקשה כי המבקש מתפרנס מקצבת נכות של המוסד לביטוח לאומי.
נטען כי למערער אין רכוש למעט דירת מגורים נשוא תביעתו, שערכה נמוך מאוד. הוא גרוש, חי בגפו, ואין לו קרובים או חברים בהם הוא יכול להיעזר לשם הפקדת עירבון. המשיבים 1 ו-2 מנגדים לבקשה. משיבה 3 לא הגיבה לבקשה, הגם שזו הומצאה לה כדין.

3.
עיון בבקשה ובאסמכתאות לה מעלה תמונה של דלות כלכלית, ולמעשה המשיבים אינם חולקים על טענות המערער בעניין זה. אולם, לצורך העתרות לבקשה לפטור מערבון אין די בדלות כלכלית ויש לאמוד את סיכויי ההליך. עיון בפרוטוקול הדיון, בפסק דינו של בית משפט קמא ובהודעת הערעור מעלה כי, על פני הדברים, סיכויי ההליך אינם טובים באופן המצדיק פטור מלא מהפקדת ערבון. בשים לב למצבו הכלכלי של המערער, לגובה ההוצאות שהושת עליו בבית המשפט המחוזי ולכך שהערבון נועד להבטיח את הוצאותיהם של משיבים 1 ו-2 בלבד, יועמד סכום הערבון על סך של 2,500 ₪, אשר יופקדו תוך 21 יום מעת המצאת החלטה זו, ולא- ירשם ההליך לדחייה ללא צורך במתן הודעה נוספת.

ניתנה היום, י' בכסלו תשס"ח (20.11.2007).




גאולה לוין





ר ש מ ת

_________________________
העותק כפוף לשינויי עריכה וניסוח.

07087240_g03.doc

כש

מרכז מידע, טל' 02-6593666 ; אתר אינטרנט,






עא בית המשפט העליון 8724/07 אהוד וייס נ' אברהם ביטון, אסתר ביטון, פרזות חברה ממשלתית עירונית לשיכון ירושלים בע"מ (פורסם ב-ֽ 20/11/2007)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים