Google

מדינת ישראל - שמעון בן שלמה שרביט

פסקי דין על שמעון בן שלמה שרביט

40162/08 פ     30/11/2008




פ 40162/08 מדינת ישראל נ' שמעון בן שלמה שרביט




בעניין:
מדינת ישראל
ע"י ב"כ עו"ד
יעל הראל

המאשימה

נ ג ד
שמעון בן שלמה שרביט
- ת.ז. 0-04044585 – הובא
ע"י ב"כ עו"ד
כץ ועו"ד אמרני ערן

הנאשם

פרוטוקול

עו"ד הראל: הצדדים הגיעו להסדר טיעון לפיו הנאשם יחזור בו מכפירתו, הוא יודה בית המשפט יכריז כי הוא סוחר סמים, המדינה תבקש לחלט כספים שנתפסו ברשותו, כמו כן, הצדדים הגיעו לעונש מוסכם שהוא מאסר בפועל של שנתיים וחצי , מאסר על תנאי וקנס.

עו"ד כץ
: זה לא מה שהוסכם.

לאחר הפסקה:

עו"ד הראל: הקנס גם כן מוסכם ויעמוד על סך של 5,000 ₪ בנוסף לחילוט של 2,700 ₪.

ב"כ הנאשם: הדברים מקובלים ומוסכמים.

הנאשם: אני מבין שבית המשפט לא כבול להסדר הטיעון.

ב"כ הנאשם: הנאשם מבקש לחזור בו מכפירתו ולהודות בעובדות כתב האישום כמו שהם.

ה כ ר ע ת ֿ ד י ן

אני מרשיע את הנאשם על סמך הודייתו בעבירות הבאות:
החזקת סם מסוכן שלא לצריכה עצמית, עבירה לפי סעיף 7 (א)(ג) רישא לפקודת הסמים המסוכנים [נוסח חדש] תשל"ג-1973.
החזקת כלים להכנת סם לפי סעיף 10 רישא לפקודת הסמים המסוכנים.
החזקת סם מסוכן לצריכה עצמית עבירה לפי סעיף 7 (א) (ג) סיפא לפקודת הסמים המסוכנים .

אני מכריז על הנאשם כעל סוחר סמים.
זאת על פי הוראות סעיף 36 א(א)(1)(2)(ב) לפקודת הסמים המסוכנים.

ניתנה היום, ג' בכסלו, תשס"ט (30 בנובמבר 2008), במעמד הצדדים.
ג'ורג' קרא
, שופט
עו"ד הראל: מגישה רש"פ. הנאשם הורשע על פי הודייתו בכתב האישום ככותבו וכלשונו ובהחזקה כ – 72 ג' נטו של סם מסוג קוקאין, מדובר על כמות נכבדת שהיא גדולה בכמה מהכמות שלחזקה עצמית. כמו כן הורשע בהחזקה של 0.5 ג' לשימוש עצמי. הנסיבות לחומר אכמות הסם הנכבדה, אחזקת משקל אלקטרוני, הנסיבות לקולא הינן הודייתו וחסכון בזמן שיפוטי, הנאשם כבר הודה במשטרה בכך שהסמים שייכים לו, ולא הקשה על החקירה המשטרתית, מדובר על אדם שזהו מאסרו הראשון כפי שניתן לראות ברישום הפלילי, לחובת הנאשם שתי עבירות שאינן סמים, אחת בזמן שירותו הצבאית והשנייה בשנת 2004, מדובר בעבר פלילי יחסית מינורי וזאת לזכותו. בסיכום ובאיזון העונש שהוצג בהחלט משקף איזון באינטרס הציבורי להרתיע. אבקש מבית המשפט לקבל את הסדר הטיעון.

ב"כ הנאשם טוען לעונש: מדובר בבחור בן 28, למעשה הוא ראש משפחה של חמש נפשות, עברו הפלילי הוא מינורי ביותר, בוודאי שלא קשור לענין זה, סיים 12 שנות לימוד, שירת כלוחם במשמר הגבול, שירות מלא, נקלע למשבר שבעקבותיו השתמש בסם. אני מסתמך על תסקיר שהונח בשלב המעצר. למעשה שהוא נתפס בעבירה השניה הוא סיפר לשוטרים על העבירה השנייה, העבירה של השימוש היא תולדה של המעצר האחרון, הוא נטל על עצמו את האחריות מיד לביצוע העבירה, לענין הסדר הטיעון – אנו חושבים שלכל הדיעות הסדר הטיעון עומד במדרג של הפסיקה במקרים דומים, בוודאי שאין בו חריגה שמצדיקה התערבותו של ביהמ"ש. לאור ההלכה שביהמ"ש בדרך כלל יכבד הסדרי טיעון אלא אם קיים טעם מיוחד לסטות מכך, אנו סבורים שהסדר הטיעון ראוי ומאוזן ומבקשים שביהמ"ש ליתן לו תוקף. הנאשם עובד באופן מסודר מזה 8 שנים ברכבת ישראל, כך שבד"כ הוא מנהל אורח חיים נורמטיבי.

הנאשם: אני מביע חרטה על מה שעשיתי. אני רוצה להגיד שלא אחזור לכך, לגבי השימוש שלי מסמים אני נקי כבר שלושה חודשים. קיבלתי את חומרת הענישה ולא אחזור על כך. אני עובד ברכבת ישראל.

ג ז ר ֿ ד י ן

הנאשם הורשע על פי הודייתי במסגרת הסדר טיעון בעבירה של החזקת סם שלא לצריכה עצמית, החזקת כלים להכנת סם והחזקת לסם צריכה עצמית.
הסם שבהחזקתו הורשע הנאשם הינו סם מסוכן מסוג קוקאין במשקל של כ – 72 ג' נטו שזה מחולק ל – 7 שקיות סם ומוסתר מתחת למימר של חברת הוט בתוך הדירה.
בנוסף הורשע הנאשם בהחזקת משקל אלקטרוני, ושימוש בסם מסוכן מסוג קוקאין בהזדמנות אחרת.
לפי הסכמת הצדדים יוטל על הנאשם עונש מאסר של שנתיים וחצי מאסר בפועל, יוכרז כסוחר סמים, הסכום שנתפס ברשותו על סך 2,970 ₪ יחולט, כן יוטל עליו מאסר על תנאי וקנס כספי על סך של 5,000 ₪.

ב"כ הצדדים ביקשו לקבל את הסדר הטיעון בהיותו מאזן בין חומרת המעשים שעשה הנאשם לבין האינטרס הציבורי שיצא נשכר מהודייתו המיידית של הנאשם, הרשעתו ואי ניהול משפט.
הם ציינו כי עונש שהוסכם עליו על כל רכיביו במיוחד עונש המאסר לריצוי בפועל הינו עונש הולם בהתחשב בעובדת הודייתו של הנאשם כבר במהלך החקירה המשטרתית, עברו הנקי או שמא נאמר נכון יותר, הלא מכביד בהתחשב בכך שיש לו שתי הרשעות שאינן מן העניין והעובדה כי מדובר בנאשם שעומד לרצות את מאסרו הראשון מאחורי סורג ובריח.

לאחר שבחנתי את הסדר הטיעון שהציגו בפני
הצדדים החלטתי לכבדו ולהטיל על הנאשם את העונשים הבאים כדלקמן:
48 חודשי מאסר מתוך תקופה זו 30 חודשים לריצוי בפועל. היתרה 18 חודשים על תנאי והתנאי שבמשך תקופה של שלוש שנים מיום שחרורו ממאסר לא יעבור הנאשם עבירת סמים מסוג פשע.

אני דן את הנאשם לתשלום קנס של 5,000 ₪ או 60 ימי מאסר תמורתם, סכום הקנס יקוזז מתוך ההפקדה בתיק בש 91495/08 של בית משפט מחוזי תל אביב, במידה וקיימת יתרה תוחזר לנאשם.

הסך של 2,970 ₪ שנתפסו ברשותו של הנאשם יחולטו לטובת המדינה – הרשות למלחמה בסמים.

מאסרו של הנאשם יחושב מיום מעצרו, 9.7.08.

זכות ערעור תוך 45 ימים לביהמ"ש העליון.

ניתן היום, ג' בכסלו, תשס"ט (30 בנובמבר 2008), במעמד הצדדים.

ג'ורג' קרא
, שופט

4
בתי המשפט
בית משפט מחוזי תל אביב-יפו
פ 040162/08
בפני
:
כבוד השופט ג'ורג' קרא

תאריך:
30/11/2008








פ בית משפט מחוזי 40162/08 מדינת ישראל נ' שמעון בן שלמה שרביט (פורסם ב-ֽ 30/11/2008)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים