Google

טוראי נמרוד טלמון - מר שאול מופז - שר הביטחון, מר משה בוגי יעלון - הרמטכ"ל, אל"מ בני דור ואח'

פסקי דין על טוראי נמרוד טלמון | פסקי דין על מר שאול מופז - שר הביטחון | פסקי דין על מר משה בוגי יעלון - הרמטכ"ל | פסקי דין על אל"מ בני דור ואח' |

7254/03 בג"צ     18/09/2003




בג"צ 7254/03 טוראי נמרוד טלמון נ' מר שאול מופז - שר הביטחון, מר משה בוגי יעלון - הרמטכ"ל, אל"מ בני דור ואח'




פסק-דין בתיק בג"ץ 7254/03

בבית המשפט העליון בשבתו כבית משפט גבוה לצדק



בג"ץ 7254/03







בפני
:
כבוד המשנה לנשיא ת' אור

כבוד השופטת ד' ביניש

כבוד השופט א' א' לוי


העותר:
טוראי נמרוד טלמון


נ

ג

ד


המשיבים:

1. מר שאול מופז - שר הביטחון


2. מר משה בוגי יעלון - הרמטכ"ל


3. אל"מ בני דור


4. הועדה המייעצת של צה"ל בנושא סמים-בקו"מ


5. תת-אלוף דבורה חסיד



עתירה למתן צו על תנאי וצו ביניים



תאריך הישיבה:
כא' באלול התשס"ג

(18.09.03)



בשם העותר:
עו"ד יונתן טלמון

בשם המשיבים:
עו"ד יובל רויטמן




פסק-דין


העותר הינו חייל בצה"ל, אשר הורשע על פי הודאתו בגין שימוש בסם מסוכן במהלך תקופת שרותו בשלושים הזדמנויות שונות בנסיבות אזרחיות, ובשתי הזדמנויות ביחידתו, בצוותא חדא עם שני חיילים נוספים, עת שימש כסמל תורן ביחידה. כמו כן, הורשע בגין החזקת סם מסוכן בבסיס צבאי למטרות שימוש עצמי. בגין עבירות אלה נדון בבית דין צבאי, בין היתר, לעשרה חודשי מאסר בפועל, מהם חמישה חודשים לריצוי בפועל. על רקע זה התקיימו דיונים והליכים במסגרת צה"ל בדבר שחרורו מהשירות, ואכן הוחלט לשחררו מן השירות. עתירה זו מכוונת כנגד החלטה זו.

עיינו בעתירה ובתגובה לה, וכן במסמכים נוספים אשר הוגשו מטעם בעלי הדין. על אף טענותיו הרבות והמפורטות של ב"כ העותר כנגד ההליכים שננקטו בצה"ל קודם להחלטה על שחרורו של העותר, מסקנתנו היא שאין מקום שנתערב ונפסול הליכים אלה, או שנתערב בהחלטה בדבר שחרורו מצה"ל.

התופעה של שימוש בסמום בצה"ל היא חמורה, ושלטונות צה"ל נרתמו להלחם בה ולמנוע את התפשטותה. במסגרת זו, המדיניות של הגורמים המחליטים בצה"ל היא לשחרר עברייני סמים מצה"ל. כך הוחלט גם בעניינו של העותר, על אף שמהעתירה ונספחיה עולה כי העותר צעיר מוכשר, ושירותו, פרט לכשלונו בעבירות הסמים, היה ללא דופי.

בא כוחו של העותר הזכיר את הצורך לשקם את העותר, וכן את התקופה הקצרה ביותר שנותרה לו לשרת בצה"ל, כנימוקים המצדיקים הימנעות משחרור העותר מצה"ל. הננו סבורים, שמבלי להתעלם משיקולים אלה, אין עילה שנתערב בהחלטה הסופית שנתקבלה נוכח אופיין וטיבן של העבירות. אשר על כן, ומבלי להתעלם מכל טענותיו האחרות של ב"כ העותר, מסקנתנו היא שדין העתירה להידחות - וכך אנו מחליטים, בכפוף לאמור בפיסקה הבאה.

העותר עתר גם לכך, שהעתק החלטות המשיבה 5 המורות על שחרורו של העותר מצה"ל ימסרו לעותר על ידי צה"ל. ב"כ המשיבים הודיע, שככל שיש החלטה או החלטות כאלה של המשיבה 5, העתק שלהן יימסר לב"כ העותר.


ניתן היום, כא' באלול תשס"ג (18.9.2003).





המשנה לנשיא ש ו פ ט ת ש ו פ ט



_________________________

/
עכב
העותק כפוף לשינויי עריכה וניסוח.

03072540_e07.doc
מרכז מידע, טל' 02-6750444 ; אתר אינטרנט,






בג"צ בית המשפט העליון 7254/03 טוראי נמרוד טלמון נ' מר שאול מופז - שר הביטחון, מר משה בוגי יעלון - הרמטכ"ל, אל"מ בני דור ואח' (פורסם ב-ֽ 18/09/2003)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים