Google

ישעיהו וינטר - הרב שמואל לורנץ, אבי שחר

פסקי דין על ישעיהו וינטר | פסקי דין על הרב שמואל לורנץ | פסקי דין על אבי שחר |

443/06 ברע     26/07/2006




ברע 443/06 ישעיהו וינטר נ' הרב שמואל לורנץ, אבי שחר




בעניין:


בית הדין הארצי לעבודה




ברע000443/06





ישעיהו וינטר

המבקש

-

1. הרב שמואל לורנץ
2. אבי שחר

המשיבים


לפני: הנשיא סטיב אדלר

החלטה

1.
המבקש פנה לבית דין זה בבקשת רשות ערעור על החלטתו של בית הדין האזורי בתל-אביב מיום 14.5.2006 (השופטת הדס יהלום; בשא 5005/06) אשר הורה לו לתקן את כתב תביעתו על דרך הוספת "ישיבת בני עקיבא 'נחל יצחק' נחלים" כנתבעת נוספת. בית הדין האזורי קבע, כי ככל שלא יוגש כתב תביעה מתוקן כאמור תוך 30 יום, תמחק התובענה נגד ראש הישיבה ומנהלה.
2.
נתתי דעתי לבקשת רשות הערעור ולתשובת המשיבים ואני מחליט שלא להיעתר לה.

תשובת המשיבים לבקשת רשות הערעור והאסמכתאות שצורפו לה מצביעים על כך שתקופת הקפאת ההליכים של הישיבה באה לסיומה ביום 27.2.2006, מועד בו אושר על ידי בית המשפט המחוזי הסדר הנושים שגובש על ידי הנאמן שמונה לישיבה.
במצב דברים זה, אין מניעה שבדין לצרף את הישיבה כנתבעת בהליך כפי שהורה בית הדין האזורי. בית הדין ציין בהחלטתו כי על פי כתב התביעה גם המבקש סבור שישיבת נחלים היתה מעסיקתו, אלא שהוא טוען גם לחבותם של העומדים בראשה. איני מוצא טעות בהחלטתו של בית הדין האזורי שהורה למבקש לצרף את הישיבה כנתבעת בהליך ולהביא בכך את העניין בכללותו לכדי בירור.
3.
במסגרת הדיון בתובענה, יבחן בית הדין האזורי את משמעות אישור הסדר הנושים על ידי בית המשפט המחוזי לגבי תביעתו של המבקש בפני
בית הדין, ובכלל זה את החלטת הנאמן בתביעת החוב של המבקש.
4.
אשר להוצאות שהושתו על המבקש בהחלטת בית הדין האזורי:
עניין פסיקת הוצאות בהליך נתון לשיקול דעתו של בית הדין. הלכה פסוקה היא, כי ערכאת הערעור לא תתערב בהחלטותיה של הערכאה הדיונית שעניינן הוצאות משפט, אלא במקרים חריגים (ראה למשל: דב"ע נא/9-6 חברת מייסון בע"מ - קרן הביטוח והפנסיה של פועלי הבניין, פד"ע כג 430). הבקשה שלפני, אינה ממין אותם מקרים המצדיקים חריגה מן הכלל וקיום דיון בערעור על החלטתו של בית הדין האזורי.

עם זאת, טוב יעשו המשיבים אם לא יעמדו בשלב זה על גביית ההוצאות בהן חוייב המבקש בהחלטה מושא הבקשה. זאת, עד למתן פסק דינו של בית הדין האזורי, בו יוברר שיעור ההוצאות הסופי בהליך.
5.
הבקשה נדחית. אין צו להוצאות.


ניתנה בהעדר הצדדים היום א' באב התשס"ו (26.7.2006)
ותשלח לצדדים.




סטיב אדלר


נשיא








ברע בית הדין הארצי לעבודה 443/06 ישעיהו וינטר נ' הרב שמואל לורנץ, אבי שחר (פורסם ב-ֽ 26/07/2006)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים