Google

אלרול בע"מ, ליבוביץ אילן, יונאטקס (1991) בע"מ - בנק הפועלים לישראל בע"מ, אמיר אילן, גלבוע רותם

פסקי דין על אלרול | פסקי דין על ליבוביץ אילן | פסקי דין על יונאטקס (1991) | פסקי דין על בנק הפועלים לישראל | פסקי דין על אמיר אילן | פסקי דין על גלבוע רותם |

1189/05 א     02/12/2008




א 1189/05 אלרול בע"מ, ליבוביץ אילן, יונאטקס (1991) בע"מ נ' בנק הפועלים לישראל בע"מ, אמיר אילן, גלבוע רותם




בעניין:
1 . אלרול בע"מ

2 . ליבוביץ אילן

3 . יונאטקס (1991) בע"מ

ע"י עוה"ד תדהר צור
ובועז עוזרי

המבקשים

נ ג ד
1 . בנק הפועלים לישראל בע"מ

ע"י עו"ד אהוד שטמר

2 . אמיר אילן

3 . גלבוע רותם

המשיבים

החלטה

המבקשים עותרים לצו מניעה זמני שימנע מהמשיבים להמשיך בהליכי מימוש המשכנתא שננקטו במסגרת הליכי הוצל"פ עד שיינתן

פסק דין
בתובענה שהם הגישו נגד המשיב מס' 1 (להלן: "הבנק") בת.א. 1189/05.
התובענה הוגשה ב-2005 ובמסגרתה תובעים המבקשים (לאחר תיקון כתב התביעה) מהבנק סכום של כ-3 מליון ₪. לטענתם הפר הבנק את התחייבותו כלפיהם וגרם בדרך התנהלותו (ע"י הפסקת האשראי והחתמת המבקש 2 על הסכם דרקוני תוך ניצול מצבו הנפשי הקשה באותה עת) להתמוטטות עסקיהם של המבקשים והפסקת פעילותם העסקית.
בירורה של תובענה זו עדיין נמשך. לא ברור לי מדוע בירור זה מתארך יתר על המידה. על אף שמדובר בתובענה משנת 2005, טרם הסתיימו הליכי קדם המשפט, וכפי שנמסר לי מבאי כח הצדדים, ישיבת קדם המשפט הבאה קבועה לחודש ינואר הקרוב. במהלכה של תקופה ארוכה זו התקיימו מגעים בין הצדדים בנסיון להגיע להסדר כולל, אך אלה לא צלחו עד כה.
"סבלנותו" של הבנק פקעה, כנראה, ולפני מספר חודשים, היינו מספר שנים לאחר הגשת התובענה נגדו, נקט בהליכי מימוש המשכנתאות שנרשמו על שלושה נכסים של המבקש 2 להבטחת החזר חובותיו לבנק, חובות שלא נפרעו עד היום.
בתגובה הוגשה הבקשה שבפני
ע"י המבקשים.

לאחר שעיינתי בבקשה ובתגובה ונתתי דעתי לטיעוני באי כח הצדדים ולדברים שהשמיע המבקש 2 במסגרת חקירתו על תצהירו, הגעתי למסקנה כי יש להעתר לבקשה. העובדה כי הבנק המתין מספר שנים עד שנקט בהליכי מימוש המשכנתאות, על אף שהמבקשים לא פרעו את חובם ועל אף הגשת התובענה הכספית נגדו – עובדה זו מצביעה כי לא אצה לו – לבנק – הדרך לממש את הבטחונות עקב אי פרעון החוב.
משכך, ומשנאות הבנק להמתין תקופה כה ארוכה בטרם החל בהליכי המימוש מטעמיו הוא, על אף שהתביעה הכספית נגדו תלויה ועומדת בביהמ"ש קרוב ל-4 שנים, מוצדק יהיה לאפשר למבקשים להוכיח את תביעתם בטרם ימומשו הנכסים ששעבדו לטובת הבנק.
אם לצורך כך יש צורך להמתין תקופה נוספת של כשנה, ואולי אף למעלה מכך, עדיין אין בכך כדי להצדיק דחיית הבקשה, לאור הנסיבות שפורטו לעיל.

סלע המחלוקת העיקרי בין הצדדים הוא בשאלה האם הסכם הפשרה עליו חתם המבקש 2 בר תוקף, או שמא בשל האילוצים והכפיה שננקטו נגדו ע"י הבנק, לטענתו, הוא בטל ומבוטל.
סיכויי המבקשים להוכיח טענתם בדבר בטלות ההסכם לוטים במידה רבה בערפל בשלב זה. עם זאת, מהדברים שנטענו בתצהיר ובמהלך חקירתו הנגדית של המבקש 2 ולאור העובדה כי הבנק לא הציג גירסה עובדתית שונה (לא הוגש תצהיר תשובה), אין לשלול, מיניה וביה, את סיכוייהם של המבקשים לזכות בתובענה ולייתר את הצורך במימוש המשכנתאות, או חלק מהן לפחות.

על אף שמדובר בנכסים משועבדים שאינם משמשים למגורי המבקשים, סבור אני כי לאור הנסיבות שפורטו לעיל, מוצדק יהיה להיענות לבקשה. עם זאת, אתנה את צו המניעה בהפקדת ערבון כספי להבטחת נזקי המשיב אם התובענה תדחה, שכן אין למעשה חולק כי חובם של המבקשים לבנק הם בסכומים ניכרים ביותר (קיימת מחלוקת לגבי שיעורם המדויק) ועיכוב המימוש, על מנת לפרוע חובות אלה, עלול לגרום להם נזקים.

לאור כל האמור לעיל, ניתן בזאת צו מניעה זמני כמבוקש אשר יהא בתוקף עד מתן

פסק דין
בתובענה שהוגשה בת.א. 1189/05.
תוקף הצו מותנה בהפקדת התחייבות עצמית של המבקשים וערבון כספי (במזומן או בערבות בנקאית) של המבקש 2 (שהוא בעל הנכסים המשועבדים) בסך -.100,000 ₪.
לא יופקד הערבון הכספי וההתחייבות העצמית עד יום 10.12.08, יפקע צו זה מאליו.

המזכירות תמציא החלטתי זו לבאי כח הצדדים.

ניתנה היום ה' בכסלו, תשס"ט (2 בדצמבר 2008) בהעדר הצדדים.
נ. ישעיה
, שופט
ח.ס.
??

??

??

??

15
בתי המשפט
בית משפט מחוזי תל אביב-יפו

בפני
: כב' השופט נ. ישעיה

א 001189/05

בשא 18005/08








א בית משפט מחוזי 1189/05 אלרול בע"מ, ליבוביץ אילן, יונאטקס (1991) בע"מ נ' בנק הפועלים לישראל בע"מ, אמיר אילן, גלבוע רותם (פורסם ב-ֽ 02/12/2008)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים