Google

גד קומרן, צפרירה קומרן, רונה קומרן - או.אי.אם חברה להשקעות בע"מ, hp capital ltd

פסקי דין על גד קומרן | פסקי דין על צפרירה קומרן | פסקי דין על רונה קומרן | פסקי דין על או.אי.אם חברה להשקעות | פסקי דין על hp capital ltd |

19095/08 בשא     10/12/2008




בשא 19095/08 גד קומרן, צפרירה קומרן, רונה קומרן נ' או.אי.אם חברה להשקעות בע"מ, hp capital ltd




בעניין:
1


בתי

-

המשפט
בביתֿֿהמשפט המחוזי בתלֿֿאביב-יפו
בש"א 019095/08


לפני:
כב' הרשם איתן אורנשטיין


10/12/2008





בעניין:
1.
גד קומרן

2.
צפרירה קומרן
3.
רונה קומרן



ע"י ב"כ
עו"ד שרגא צייגר

המבקשים


נ
ג
ד


1.
או.אי.אם חברה להשקעות בע"מ

2.
hp capital ltd



ע"י ב"כ
עו"ד אלון פלס

המשיבות


ה ח ל ט ה

לפניי בקשה להארכת מועד להגשת ערעור על החלטת ראש ההוצאה לפועל שדחתה את טענת "פרעתי" בשני תיקי הוצל"פ שסכומם המצטבר עולה על 7,000,000 ₪.

בקצירת האומר אציין כי המבקש 1, לווה כך נטען כספים מהמשיבות. המבקשות 2,3 הן אשתו ובתו של המבקש 1, בהתאמה, אשר על פי הנטען צורפו בשלב כלשהו כלוות להסכמים שנחתמו בין הצדדים או מי מהם.

החלטת ראש ההוצאה לפועל ניתנה ביום 26/8/08 והגיעה לידי ב"כ המבקשים, כך נטען ביום 10/9/08. בקשה להארכת מועד הוגשה ביום 23/10/08, והודעת הערעור הוגשה ביום 3/11/08.

ב"כ המבקשים הסתפק בבקשתו להארכת מועד להגשת הערעור בטענות שמחמת החגים, מחלת השפעת בא לקה כמו גם הצורך להסתייע בלשכת ההוצאה לפועל שלא הייתה פתוחה לקהל הרחב נדרש לו פרק זמן נוסף לצורך הגשת הערעור, אך לא טרח לצרף לבקשה תצהיר התומך בטענות כמו גם אישור רפואי.

המשיבות מתנגדות לבקשה טוענות כי הערעור היה אמור להיות מוגש תוך 15 ימים, ומבלי שניתן "טעם מיוחד" המצדיק להיעתר לבקשה כמתחייב מסעיף 528 לתקנות סדר האזרחי, התשמ"ד – 1984. לטענתן, על המבקשים היה להגיש את הערעור עד ליום 26/9/08, קרי שלושה שבועות לפני חול המועד סוכות, ומכל מקום, לשיטתן הפגרה אינה באה במניין הימים להגשת הערעור בהתאם לתקנות ההוצאה לפועל, תש"ם - 1979.

בתשובתו מפרט ב"כ המבקשים את הטעמים להגשת הערעור, אך לא ראיתי להרחיב לגביהם לצורך ההחלטה הנוכחית. בנוסף, חוזר ב"כ המבקשים על טענותיו בדבר מחלתו שחייבה מנוחה בת שבוע, השבתת מערכת ההוצאה לפועל שלא אפשרה לו לגייס את המידע הדרוש לו לצורך הגשת הערעור נוכח העובדה שלא ליווה את ההליך מראשיתו כב"כ של המבקשים ומוסיף כי מורכבות הודעת הערעור הכורכת שאלות משפטיות עקרוניות ומבוססת על מסכת עובדתית מסועפת לא אפשרה לעמוד בסד הזמנים.

תקנה 120 (ב) לתקנות ההוצאה לפועל קובעות כי ערעור על החלטת ראש ההוצאה לפועל יוגש תוך 15 ימים מיום מתן ההחלטה, אם ניתנה בפני
ו, או תוך 15 ימים מיום שהומצאה לו, אם ניתנה שלא בפני
ו. בעל דין המבקש לחרוג מהמועדים הקבועים בחיקוק נדרש להראות "טעם מיוחד" המצדיק להיעתר לבקשה.

הבקשה המקורית אינה נתמכת בתצהיר בניגוד לתקנות, כמו גם אישור רפואי לתמיכה בטענות כמצופה וכמתחייב בנסיבות העניין. אמנם ב"כ המבקשים צירף באיחור אישור בדבר מחלתו, אך האישור כפי שהוצג שמתייחס לשבוע מנוחה והנושא את התאריך 28/9/08, אינו דר בכפיפה אחת עם טענת ב"כ המבקשות שטוען כי היה מרותק למיטתו מיום 23/9/08 ועד יום 5/10/08.

לא התעלמתי, מטענות ב"כ המבקשים באשר לקושי להשיג את המידע מחמת השבתת לשכות ההוצאה לפועל ולתקופה של כשלושה שבועות, אך אין בכך כדי להסביר לכתחילה את המחדל בדבר אי הגשת הבקשה להארכת מועד להגשת הערעור, בתוך פרק הזמן הקבוע בתקנות. מכל מקום השבתה כאמור אינה עולה כדי טעם מיוחד המצדיק להיעתר לבקשה (ספרו של השופט
גורן, סוגיות בסדר דין אזרחי, עמ' 690). בדומה, הטענה בדבר מיעוט ימי העבודה בחודש אוקטובר מחמת החגים.
גם הטיעון בדבר "מורכבות כתיבת הודעת הערעור" כשלעצמו, אינו יכול להוות טעם להגשת הערעור שלא במועד, מבלי להגיש בקשה מתאימה מבעוד מועד או למצער ליידע את הצד השני על מנת שלא יפתח ציפיה כי לא יוגש ערעור וההחלטה תהיה סופית.
בנוסף, ב"כ המבקשים אינו יכול להיבנות לצורך טיעוניו מפגרת סוכות שעוצרת את מניין הימים לצורך הגשת כתבי בי דין, הן מחמת שממילא על פי המועדים הקצובים בתקנות הערעור היה אמור להיות מוגש לפני סוכות, והן מחמת שהפגרה אינה עוצרת את מרוץ הימים בערעור על החלטת ראש ההוצאה לפועל מהסוג עליו מעוניינים לערער המבקשים ואפנה לסעיף 128(ב) לתקנות ההוצאה לפועל:
(ב) תקופת פגרה של לשכת הוצאה לפועל לא תבוא במניין הימים שנקבעו בתקנות אלה או שקבע בית משפט, רשם ראש ההוצאה לפועל לענין הגשת התנגדות לביצוע שטר או תביעה על סכום קצוב, אלא אם כן הורה בית משפט, רשם או ראש ההוצאה לפועל, הוראה אחרת.

אמנם,
עמידה בזמנים אינה חזות הכל והיא נועדה לשרת את המטרה של עשיית משפט צדק. עם זאת אין לעשות פלסתר מהחוק הקובע מפורשות מועדים לצורך הגשת כתבי בי דין וחשוב כי בית המשפט יעמוד על המשמר ויבטיח עמידה בכללי הפרוצדורה לצורך הבטחת יעילות ההליכים.

עם זאת, בהתחשב בכך שהתקופה הרלבנטית הייתה שזורה במועדים וחגים, ובשים לב למחלת בא כוח המבקשים, ועל מנת לא לנעול את שערי ערכאת הערעור לפני המבקשים, ובנסיבות המקרה כמפורט לעיל, מצאתי כי האיזון הראוי יהיה בחיוב המבקשים בהוצאות בגין האיחור שיהיה בו פיצוי למשיבות בגין הפגיעה הלגיטימית בהסתמכות המשיבות שלא תהיינה חשופות להליכים נוספים בגין הפרשה נשוא ההליך.

הבקשה מתקבלת כפוף לכך שתוך 30 יום מהיום יישאו המבקשים בהוצאות המשיבות בסך 3,500 ₪ בצירוף מעמ. ישולם הסכום דנן תוך התקופה האמורה, יקובל הערעור לרישום כפוף לתשלום האגרה כדין.


ניתנה היום, י"ג בכסלו, תשס"ט (10 בדצמבר 2008), בהעדר הצדדים.
המזכירות תשלח את ההחלטה לב"כ הצדדים בדואר רשום.




איתן אורנשטיין
, שופט

רשם בית-משפט המחוזי בתל אביב-יפו









בשא בית משפט מחוזי 19095/08 גד קומרן, צפרירה קומרן, רונה קומרן נ' או.אי.אם חברה להשקעות בע"מ, hp capital ltd (פורסם ב-ֽ 10/12/2008)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים