Google

גיורא לצקי - מילקו תעשיות בע"מ, החברה המרכזית להפצת משקאות, מרום איל ואח'

פסקי דין על גיורא לצקי | פסקי דין על מילקו תעשיות | פסקי דין על החברה המרכזית להפצת משקאות | פסקי דין על מרום איל ואח' |

201024/07 הפ     31/12/2007




הפ 201024/07 גיורא לצקי נ' מילקו תעשיות בע"מ, החברה המרכזית להפצת משקאות, מרום איל ואח'




בעניין:
1



בתי המשפט


בית משפט השלום תל אביב-יפו
הפ 201024/07


בפני
:
כב' השופט אהוד שוורץ
תאריך:
31/12/2007





בעניין:
גיורא לצקי






מבקש


נ
ג
ד


1 . מילקו תעשיות בע"מ
2 . החברה המרכזית להפצת משקאות

3 . מרום איל
4 . קפה לוונדר בעמ
5 . מבדלת מפעלים ישראלים בעמ
6 . ידיעות תקשורת בעמ
7 . בנק הפועלים
8 . עו"ד לצקי איתן






משיבים

פסק דין

זו בקשה ל

פסק דין
הצהרתי לגבי בעלותו והחזקתו כדין של המבקש במיטלטלין הנמצאים בדירה ברח' סוקולוב 10, ת"א (להלן – הדירה), ובמזנון ברח' שטירקר 46, ת"א (להלן – המזנון), המבקש הינו אחיו של המשיב 8 (החייב), שהמשיבים האחרים נושים שלו, ובמסגרת נקיטת הליכים כנגד החייב, יש חשש שיינקטו הליכים כנגד המיטלטלין בדירה ובמזנון.
המבקש הינו חסוי, והבקשה הוגשה באמצעות האפוטרופוסית שמונתה לו.
המשיבים 5, 6, ו-7, מתנגדים לבקשה. המשיבה 6 הגישה תגובה כתובה, ולטענתה החייב הינו בעל המיטלטלין בדירה ובמזנון, ולטעמה, המבקש והחייב, פעלו בזמנו בהסכמה, ומוכחשת הטענה שהחייב פעל בתרמית כלפי המבקש.
בדיון נחקרה האפוטרופוסית של המבקש, על תצהירה, והצדדים סיכמו. המשיבים
טוענים שהמבקש לא עמד בנטל להוכיח טענתו לבעלות וחזקה כדין, לא צורפה אסמכתא לרכישת המיטלטלין, ודרכיה, הימנעות המבקש מלהביא ראיות, צריכה לפעול לרעתו, פרטי המיטלטלין לא פורטו כנדרש, ולחייב זיקות רבות לכתובות שציין המבקש, משכך החזקה שבסעיף 28א. לחוק ההוצל"פ לא נסתרה. לחילופין נטען, שלמבקש ולאחיו החייב, זכויות זהות במיטלטלין בשתי הכתובות, שכן שניהם ירשו את זכויות ההורים לאחר הפטירה.
המבקש טוען שהמיטלטלין שירשו המבקש והחייב מהוריהם, חולקו בטרם יצירת החובות, ונמצאים כל העת בחזקתו של המבקש, משמע הינו הבעלים שלהם, וכך מופיע למשל לעניין המזנון, בדו"ח יועץ המס לגבי פירוט הציוד העסקי, שעל שם המבקש.
לאחר עיון בחומר שבתיק, הדיון ושמיעת הצדדים, אני מחליט לקבל את הבקשה.
אני מאמין לגרסת המבקש באמצעות האפוטרופוסית, שלמין פטירת האם, בשנת 2004, והגם שהמבקש והחייב הם היורשים בחלקים שווים, של האם, בפועל, המבקש הוא המתגורר בדירה באופן קבוע, וכן מפעיל המזנון באופן קבוע, ולמעשה, החזקה במיטלטלין הינה שלו, ובאופן שניתן לייחס למבקש מעמד הגובר על מעקל המעוניין לפרק את השיתוף הפורמאלי שבינו לבין אחיו החייב, במיטלטלין. בפועל כאמור, החזקה במיטלטלין נשוא הבקשה, מזה שנים, נמצאת בידי המבקש, המבקש מתגורר ועובד בכתובות האמורות,
על נושה שמבקש לפעול כנגד החייב, באותן כתובות, עליו הנטל לשכנע שמדובר ברכוש החייב, ולא ברכוש המבקש, איני מקבל הטענה שהנטל בעניין על המבקש, שכן כאמור לא נסתר שנמצא באופן קבוע בכתובות נשוא הבקשה, וזאת לעומת החייב, שייתכן ומגיע לדירה, אך לא באופן קבוע, ולא ניתן להסיק משהייה בלתי קבועה זו, שקמה חזקה שהחייב הבעלים, ועל המבקש לסתור אותה.
משכך, שוכנעתי באופן מספק, וכנדרש על פי מאזן הסתברות אזרחי, שבמחלוקת בין המבקש למשיבים, יש לקבל את עמדת המבקש, ולעניין המיטלטלין נשוא הבקשה, משכך, ניתן בזאת

פסק דין
כמבוקש בבקשה וביחס לכלל המשיבים, לרבות אלו שלא התייצבו לדיון, ולפי הרישומים זומנו כדין. רשימת המיטלטלין שצורפה בקשר לבית מסומנת מ/1 ובקשר למזנון מ/2.
זכותם של המשיבים ונוכח המידע שבידם מתיקי ההוצל"פ, שמנהלים נגד החייב, לברר העניין ולחקור האפוטורופוסית על תצהירה, לפיכך חרף קבלת הבקשה, אין צו להוצאות.
המזכירות תשלח ההחלטה לב"כ הצדדים.
ניתן היום כ"ב בטבת, תשס"ח ( 31 בדצמבר 2007) בהיעדר הצדדים.

אהוד שוורץ
, שופט















הפ בית משפט שלום 201024/07 גיורא לצקי נ' מילקו תעשיות בע"מ, החברה המרכזית להפצת משקאות, מרום איל ואח' (פורסם ב-ֽ 31/12/2007)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים