Google

פורום משפטי למען ארץ ישראל - שר הביטחון ח"כ אהוד ברק, שר האוצר ח"כ רוני בראון, השר לביטחון פנים ח"כ אבי דיכטר ואח'

פסקי דין על פורום משפטי למען ארץ ישראל | פסקי דין על שר הביטחון ח"כ אהוד ברק | פסקי דין על שר האוצר ח"כ רוני בראון | פסקי דין על השר לביטחון פנים ח"כ אבי דיכטר ואח' |

10517/08 בג"צ     11/12/2008




בג"צ 10517/08 פורום משפטי למען ארץ ישראל נ' שר הביטחון ח"כ אהוד ברק, שר האוצר ח"כ רוני בראון, השר לביטחון פנים ח"כ אבי דיכטר ואח'




פסק-דין בתיק בג"ץ 10517/08



בבית המשפט העליון בשבתו כבית משפט גבוה לצדק


בג"ץ 10517/08



בפני
:

כבוד השופטת א' פרוקצ'יה
כבוד השופטת מ' נאור


כבוד השופט א' רובינשטיין





העותרת:
פורום משפטי למען ארץ ישראל
ע"ר



נ


ג


ד



המשיבים:

1. שר הביטחון ח"כ אהוד ברק



2. שר האוצר ח"כ רוני בראון



3. השר לביטחון פנים ח"כ אבי דיכטר


4. נגיד בנק ישראל פרופ' סטנלי פישר


עתירה למתן צו על-תנאי




בשם העותרת:
עו"ד דן לנדאו

בשם המשיבים:
עו"ד אסנת מנדל; עו"ד מיכל צוק

פסק-דין

השופט א' רובינשטיין
:

א.
עתירה זו עניינה משאלת העותרים לביטול החלטת המשיב להעביר 100 מליון ₪ לממשלת הרשות הפלסטינאית, נוכח ירי טילי קסאם משטח הרשות לישראל ואי שחרורו של גלעד שליט. העתירה הסתמכה על פרסומים. נטען בה הן באשר לטעמים להחלטה, כנמסר כלכליים, והן באשר לפרוצדורה על פי דין שכנטען לא ננקטה כדבעי. העתירה הגיעה סמוך לשעה 14:00 ונתבקשה כעבור זמן קצר תגובה עד שעה 16:00 בשאלה אם כבר הועברו הכספים וכן תגובה בתמצית לעתירה לגופה. שלא כראוי לא נתבקשה ארכה, ועל כן ניתנה ב-17:00 החלטה שככל שלא הועברו כספים, לא יועברו.

ב.
ב-17:25 הגיעה התגובה, לפיה "הכספים נושא העתירה הועברו לרצועת עזה בד בבד עם העברת החלטת בית המשפט הנכבד לידיעת המשיבים", ועל כן המדובר במעשה עשוי. כן נטען, כי המדובר במשכורות לעובדי הרשות שאינם מועסקים על-ידי חמא"ס, ולרשות הפלסטינית – ולישראל – ענין לתמוך בהם, וכן המליץ נגיד בנק ישראל. עוד נטען, כי המדובר בנושא מדיני מובהק.

ג.
התשובה לוותה בתצהיר של מ"מ מתאם הפעולה בשטחים עמוס גלעד, ויש לקבל את העובדות כפי שנמסרו. אין טעם איפוא לדון בעתירה שהפכה תיאורטית, גם אם לא הודעה לנו השעה המדויקת שבה הועברו הכספים.

ד.
בכך איננו מביעים דעה בשאלה אם ההליכים שננקטו היו תקינים, דבר שלא יעלה ולא יוריד באשר למקרה הנוכחי ויוותר לבירור, ככל הנחוץ, בהקשר קונקרטי מעשי. ובאשר לגלעד שליט וכן לירי החמא"ס, אין לנו אלא לצאת מן ההנחה והתקוה כי המשיבים הרלבנטיים מפעילים סמכותם תוך שכל הנחוץ מובא בחשבון.

ה.
כאמור, אין בנסיבות מקום להידרש עוד לעתירה.


ניתן היום, י"ד בכסלו התשס"ט (11.12.08).


ש ו פ ט ת
ש ו פ ט ת
ש ו פ ט

_________________________
העותק כפוף לשינויי עריכה וניסוח.

08105170_t03.doc

הג

מרכז מידע, טל' 02-6593666 ; אתר אינטרנט,






בג"צ בית המשפט העליון 10517/08 פורום משפטי למען ארץ ישראל נ' שר הביטחון ח"כ אהוד ברק, שר האוצר ח"כ רוני בראון, השר לביטחון פנים ח"כ אבי דיכטר ואח' (פורסם ב-ֽ 11/12/2008)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים