Google

מדינת ישראל - אברהם אלקובי

פסקי דין על אברהם אלקובי

5578/01 בשפ     22/07/2001




בשפ 5578/01 מדינת ישראל נ' אברהם אלקובי






ב
בית המשפט העליון
בירושלים
בש"פ 5578/01


בפני
: כבוד השופטת ד' ביניש



המבקשת: מדינת ישראל

נגד

המשיב
:
אברהם אלקובי


בקשה להארכת מעצר מעבר לתשעה חודשים
לפי סעיף 62 לחוק סדר הדין הפלילי
[סמכויות אכיפה – מעצרים] התשנ"ו-1996



בשם המבקשת: עו"ד שרית טובבין

בשם המשיב: עו"ד גל פרידמן



החלטה


לפניי בקשה להארכת מעצרו של המשיב מעבר לתשעה חודשים. המשיב הואשם בעבירה של גרימת חבלה חמורה, לפי סעיף 333 לחוק עונשין, התשל"ז1977.

על פי הנטען בכתב האישום, ביום 24.9.00 התקשר המשיב לבית המתלוננת, גרושתו שהיה נשוי לה כעשרים שנים, והיא מתגוררת כיום עם שלושת ילדיהם - גידף אותה, אמר לה שהרסה לו את החיים, איים עליה ש"הגיע הזמן לעשות סוף לדבר" והודיע לה שבכוונתו להגיע לביתה. המתלוננת הודיעה למשיב שהיא הקליטה את השיחה וביקשה ממנו שלא לבוא לבית. למרות זאת, כעשר דקות לאחר שיחת הטלפון הגיע המשיב לביתה. המתלוננת פתחה למשיב את הדלת לאחר שאיים עליה כי אם לא תפתח את הדלת ייכנס לבית דרך המרפסת. לאחר שנכנס, כך על פי הנטען, נעל את דלת הבית. המשיב דרש מן המתלוננת את הקלטת בה הקליטה את השיחה, אולם היא טענה שהשיחה לא הוקלטה. המשיב החל לצעוק על המתלוננת כי הוא חושד בה שהיא בוגדת בו עם אחר, וכי למרות הגירושין, היא תהיה נשואה לו "עד המוות". המשיב אף דחף את המתלוננת אל קיר במטבח, אמר לה שהוא חייב "לשים סוף לכל" ולא שעה לבקשותיה שיעזוב את הבית. המשיב התהלך אחרי המתלוננת בבית ותבע ממנה לקבל את פרטי "הגבר האחר" תוך שימוש באיומים וגידופים. בעקבות איומיו, רצה המתלוננת לעבר מרפסת הבית, שגובהה כארבעה מטרים, וקפצה ממנה החוצה, אל רחבה מרוצפת שבחזית הבניין. כתוצאה מהנפילה נגרמו למתלוננת שבר בגב ושברים בעקבים, היא נותחה ונזקקה לטיפול שיקומי. המשיב נמלט מן הבית ונעצר על ידי המשטרה רק בתאריך 17.10.00.

עם הגשת כתב האישום נעצר המשיב עד תום ההליכים המשפטיים נגדו. על החלטת המעצר הוגש ערר לבית המשפט המחוזי, ומשנדחה הוגש גם ערר לבית משפט זה. כל הערכאות שדנו בעניינו של המשיב קבעו כי נשקף ממנו סיכון אם ישוחרר ממעצרו. אשר על כן, התנהל משפטו של המשיב בעודו נתון במעצר.

מלכתחילה, בכל הנוגע לשמיעת ההוכחות בתיק, התנהל הדיון בקצב משביע רצון. אולם, בהמשך הדיון, לקראת שלב הסיכומים, התעכבו ההליכים עקב בעיות הקשורות בייצוג הנאשם בידי סניגורו ובקשות דחייה שהיו ביוזמת המשיב או בא כוחו. הסניגור מצידו נתקל בקשיים נוכח עמדת המשיב בשאלת ייצוגו. מכל מקום, בשלב הנוכחי כבר הוגשו סיכומים מטעם התביעה וההגנה וככל הנראה יינתן

פסק דין
בעניינו בחודש הקרוב. ביני לביני עומדת להסתיים תקופת המעצר של תשעה חודשים.

בקשת המדינה להמשך מעצרו של המשיב מעבר לתשעה חודשים, מבוססת כולה על הטענה כי סיכון רב נשקף משחרורו של המשיב בשלב זה של ההליכים. על מידת מסוכנותו של המשיב ניתן ללמוד מעברו הפלילי המכביד. לחובתו הרשעות קשות ורבות בעבירות אלימות, סמים ורכוש, והמשיב כבר נדון מספר פעמים לעונשי מאסר בפועל, בין היתר בגין עבירות אלימות כנגד המתלוננת. כן יודגש כי העבירה המיוחסת למשיב בכתב האישום בוצעה בעת שהיה אסיר ברישיון וכן, כי תלוי ועומד כנגדו מאסר על תנאי בר הפעלה אם יורשע.
בנסיבות אלה, נוכח הסכנה הנשקפת לכאורה מן המשיב במיוחד למתלוננת והסכנה לציבור בכלל, אני רואה להיעתר לבקשת המדינה ולצוות על הארכת מעצרו של המשיב לתקופה של 90 ימים, החל מיום 24.7.01 או עד למתן פסק הדין בעניינו, הכל לפי המוקדם.


ניתנה היום, ב' באב תשס"א (22.7.01).

ש ו פ ט ת











_________________
העתק מתאים למקור

01055780.
n02

נוסח זה כפוף לשינויי עריכה טרם פרסומו
בקובץ פסקי הדין של בית המשפט העליון בישראל.
חכ
שמריהו כהן - מזכיר ראשי

בבית המשפט העליון פועל מרכז מידע, טל' 02-6750444







בשפ בית המשפט העליון 5578/01 מדינת ישראל נ' אברהם אלקובי (פורסם ב-ֽ 22/07/2001)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים