Google

יעקב יוסף - מדינת ישראל

פסקי דין על יעקב יוסף |

6329/01 עפ     28/11/2001




עפ 6329/01 יעקב יוסף נ' מדינת ישראל






ב
בית המשפט העליוןבשבתו כבית משפט לערעורים פליליים


ע"פ 6329/01


בפני
: כבוד השופטת ד' ביניש

כבוד השופט י' אנגלרד

כבוד השופט א' א' לוי

המערער: יעקב יוסף

נגד

המשיב
ה: מדינת ישראל

ערעור על גזר-דינו של בית המשפט המחוזי
בתל-אביב-יפו מיום 12.7.2001, בת.פ. 40411/99, שניתן על-ידי כבוד השופט
ע' מודריק


תאריך הישיבה: י"ב בכסלו התשס"ב (27.11.01)

בשם המערער: עו"ד אהוד בן יהודה

בשם המשיבה: עו"ד ענת חולתא

בשם שרות המבחן: גב' ברכה וייס

פסק-דין

השופט א' א' לוי
:

המערער הורשע, על פי הודאתו, בשני מעשי שוד אותם ביצע ביחד עם מי שהיתה בת זוגו, אלונה רישין. זו האחרונה עסקה גם בזנות, ובאחד הימים לאחר שקיימה יחסים עם "לקוח", היא והמערער תקפו אותו וגנבו ממנו את כספו.

קורבנו של השוד האחר היתה קשישה שהלכה לתומה ברחובה של עיר, כאשר המערער וחברתו תקפו אותה במטרה לגנוב את תיקה, ומשהקשישה התנגדה, קרעו השניים שרשרת שענדה על צווארה.

בית המשפט המחוזי השית על המערער עונש כמעט זהה לזה שנגזר לשותפתו, היינו, ארבע שנות מאסר, וכן שנתיים של מאסר על-תנאי, ועל כך משיג המערער בפני
נו.

למערער עבר פלילי לא מבוטל, ומותר להניח שהרקע לביצוען של העבירות הוא התמכרותו הממושכת לסמים. על מנת להיחלץ ממעגל זה, ביקש המערער וקיבל את הסכמת בית המשפט המחוזי, זמן ניכר לפני שנסתיימו ההליכים בענינו, להתחיל בתהליך גמילה בקבוצה טיפולית. נראה שתהליך זה מניב פירות, וקהילת רמות-יהודה אף דיווחה כי המערער עתיד להשתלב בהוסטל, ומכאן בקשתה שלא לקטוע את תהליך הגמילה עד לסופו. ברוח זו עתר גם בא-כוחו של המערער, אשר ביקש לדחות את הדיון בערעור על מנת שגמילתו של המערער תהיה שלמה, ולחלופין, ביקש להקל בעונש במידה משמעותית, הואיל ושהייה ממושכת במאסר עלולה לדרדר את שולחו לשימוש חוזר בסם ולחיי פשע.

צר לנו שאין בידינו להיעתר לאף אחת מבקשותיו של בא-כוח המערער. המערער חטא בשתי עבירות קשות, אשר בנסיבות רגילות העונש בגינן עלול היה להיות חמור פי כמה. אכן ניתנה למערער אפשרות להתחיל בתהליך גמילה, אך לא מתוך כוונה לסכל את ההליך הפלילי, ובמיוחד את הענישה ומטרותיה, אשר כידוע אינן מצטמצמות לשיקום העבריין והרתעתו-שלו בלבד. אנו ערים לסכנה שהמערער יחזור לשימוש בסם, ותקוותנו היא ששהייתו הממושכת בקהילה הטיפולית חיסנה אותו והעמידה לרשותו כלים אשר יאפשרו לעבור את תקופת המאסר מבלי שימעד.

כך או כך, גם בשרות בתי הסוהר יש את האמצעים לאפשר למערער להתמיד בתהליך בו החל, והמלצתנו נתונה לשלטונות הכלא לשלב אותו בתהליך כזה לאלתר.

כאמור, העונש שהושת על המערער אינו חורג לחומרה, ומכאן החלטנו לדחות את הערעור.

ניתן היום, י"ג בכסלו תשס"ב (28.11.01).


ש ו פ ט ת ש ו פ ט ש ו פ ט









_________________
העתק מתאים למקור

01063290.
o10

/אז
נוסח זה כפוף לשינויי עריכה וניסוח.

שמריהו כהן - מזכיר ראשי

בבית המשפט העליון פועל מרכז מידע, טל' 02-6750444







עפ בית המשפט העליון 6329/01 יעקב יוסף נ' מדינת ישראל (פורסם ב-ֽ 28/11/2001)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים