Google

מחקשווילי דוד - כונס הנכסים-עו"ד דב מילמן, נציגות הבית המשותף שדרות חן 52 ת"א, מיכקשווילי רחל ואח'

פסקי דין על מחקשווילי דוד | פסקי דין על כונס הנכסים-עו"ד דב מילמן | פסקי דין על נציגות הבית המשותף שדרות חן 52 ת"א | פסקי דין על מיכקשווילי רחל ואח' |

175232/02 הפ     12/03/2003




הפ 175232/02 מחקשווילי דוד נ' כונס הנכסים-עו"ד דב מילמן, נציגות הבית המשותף שדרות חן 52 ת"א, מיכקשווילי רחל ואח'




בעניין:
6



בתי המשפט

בית משפט השלום תל אביב-יפו
הפ 175232/02
הפ 177097/98

בפני
:
כב' השופט ד"ר ורדי קובי

תאריך:

12/03/2003






מחקשווילי דוד

בעניין:
המבקש בשני התיקים






נ
ג
ד




1. כונס הנכסים-עו"ד דב מילמן

(בה.פ 177097/98)
2 . נציגות הבית המשותף שדרות חן 52 ת"א
(בשני התיקים)

3 . מיכקשווילי רחל
(בה.פ 175232/02)

4 . מיכקשווילי מלכה
(בה.פ 175232/02)


המשיבים










החלטה

1.
מדובר בשני תיקים שהדיון בהם אוחד בפני
י:

(1)
ה.פ 177097/98 שבה נתבקשה בקשה בכתב למינוי כונס נכסים לדירה הרלוונטית, כשבמהלך השנים מונה עו"ד דב מילמן ככ"נ לדירה וזאת ביום 08/03/1999, כשבתיק זה הוגשו בקשות הן ע"י דוד מחקשווילי (להלן:"דוד") והן ע"י רחל ומלכה מיכקשווילי (להלן:"רחל ומלכה") להתלות/לבטל את הליכי הכינוס ומינוי כונס הנכסים (תוך כדי דיונים בין היתר בשאלת החובה/אי החובה בהחייאת החברה המחוקה שהדירה רשומה עליה.

(2)
ה.פ 175232/02 שבה נתבקש ע"י מר דוד להצהיר כי פסה"ד שניתן ביום 01/06/1997, במעמד צד אחד, בהעדר הגנה, במסגרת ת.א 50709/96, בטל או לחילופין להורות על ביטולו.

לאחר הליכים רבים וממושכים בשני התיקים, בפני
מספר שופטים, אוחד כאמור הדיון בתיקים בפני
י וביום 21/11/2002 הצליחו הצדדים, בהמלצתי, להגיע להסכמה המפורטת בפרוטוקול שעיקרה הכרעה לגוף העניין לגבי החוב והתשלומים בגין הדירה מחודש 01/87 לערך ועד לחודש 01/01 לערך.

כמו כן, הוסכם שכונס הנכסים-עו"ד דב מילמן
יסיים את תפקידו ולצורך כך יגיש דו"ח מסכם מפורט על כל פעולותיו ככ"נ, כולל דו"ח מפורט כספי לגבי הפעולות הכספיות שנעשו והיתרה הכספית הקיימת בקופת הכינוס, בצירוף מסמכים ודפי בנק המעידים על הנ"ל וכן יגיש בקשה מפורטת לשכ"ט בגין פעולותיו והצדדים יוכלו להגיב על הבקשות הנ"ל.

בפרוטוקול מיום זה גם נרשם ע"י ב"כ דוד, רחל ומלכה שהסכמתם לשחרור כונס הנכסים לא גורעת מזכויותיהם ו/או טענותיהם והם שומרים על זכויותיהם וטענותיהם, והצהרה דומה נרשמה גם מפי כונס הנכסים-עו"ד דב מילמן
.

כאמור, הסכמה זו קיבלה תוקף של החלטה על ידי ביום 21/11/2002.

בהמשך, בדיון ביום 03/03/2003 שנקבע לשמיעת התיק לגופו של עניין, הגיעו הצדדים לפשרה לגבי התשלומים לגבי חוב הדירה לועד הבית ולסיום הנושא הנ"ל.
לגבי כינוס הנכסים לא הגיעו הצדדים להסכמה, ולכן החלטה זו.

כונס הנכסים הגיש לפני הדיון את הדו"ח, כשמר דוד הגיב עליו, בעוד גב' רחל וגב' מלכה לא הגיבו על הדו"ח הנ"ל, כשהצדדים התייחסו וטענו גם בע"פ לגבי הנ"ל.

לא מצאתי מקום להעמיד את כונס הנכסים לחקירה בבימ"ש על הדו"ח שנתן ו/או את רוה"ח שאישר את הדו"ח מטעמו וכנ"ל את גב' ליאורה מיכקשווילי שנתנה תצהיר מטעם אחיה דוד בתגובה על דו"ח הכונס וזאת לאור העובדה שמי שמפקח על פעולות הכונס זה ביהמ"ש וכן בהתחשב בטענות שהועלו כלפיו ובהחלטה שתפורט על ידי, כשלא סברתי שיש מקום במסגרת התיק הנוכחי לברר את הטענות שמעלה דוד כנגד פעולות רשלניות של הכונס ולכן הסתפקתי בקריאת הדו"ח, התגובה והתשובה לתגובה ובשמיעת ב"כ הצדדים בטיעוניהם בע"פ בדיון.

2.
לאחר שעיינתי בבקשות, בתגובות, בדו"ח הכונס ובמסמכים ולאחר ששמעתי את ב"כ הצדדים אני מחליט כדלקמן:

א.
לאחר הליכים רבים וממושכים הגיעו הצדדים להסכמות, שקיבלו תוקף של החלטה ביום 21/11/2002 ועליהן להיצמד לאמור בהחלטה זו.


בהסכמות אלו נאמר שהכונס יגיש דו"ח מפורט על פעולותיו וכן בקשה לשכ"ט והצדדים יוכלו להגיב עליהן וכך עשה אכן מר דוד (ורק הוא).

כן הוסכם שכונס הנכסים יסיים את תפקידו וישוחרר מתפקידו, תוך שמירת טענות/זכויות הצדדים.


לכן, עצם סיום פעילות כונס הנכסים, שאין יותר גם צורך בפעולתו לאור האפשרות של בעלי הזכויות בדירה לפעול ישירות בעניין זה, היא עובדה מוסכמת.

כך, גם האפשרות של כל אחד (כולל הצדדים בתיקים הנ"ל), שטוען שנפגע עקב פעולות רשלניות של כונס הנכסים, לפעול בהליכים נפרדים כנגד כונס הנכסים היא אפשרות חוקית הקיימת בהתאם לדין, בהתאם לתקנות סד"א ובהתאם לערובה של כונס הנכסים שניתנה על ידו ביום 08/03/1999 ללא הגבלה בסכום, ערובה שלא פוקעת עם סיום פעילותו של כונס הנכסים ולא מוחזרת לידי הכונס.


ביהמ"ש לא נותן הכשר לכל פעולה ופעולה של כונס הנכסים ולא מאשר בדיעבד כל פעולה שנעשתה על ידי כונס הנכסים במהלך השנים. כל שנתבקש מכונס הנכסים זה להגיש דו"ח מרכז לגבי פעולותיו (שחלק מהן אושרו במהלך השנים במסגרת בקשות למתן הוראות שהגיש כונס הנכסים) ובקשה לשכ"ט.


ביהמ"ש, במסגרת קבלת הדו"ח מהכונס ולאחר ההסכמות שהושגו בין הצדדים, לא פותח מחדש את ההליכים ובוחן את הצורך שהיה במינוי כונס הנכסים.



ביהמ"ש גם לא דן במסגרת זו בטענות מר דוד לגבי נזקים והפסדים כספיים שגרם לטענתו כונס הנכסים לנכס עקב פעילות רשלנית שלו, שכן כאמור בעניין זה פתוחה הדרך בפני
ו לפעול בהליך נפרד (כך בין היתר לגבי הטענות הכספיות להפסדים כספיים בגין הטענה שלא הייתה חובה בתשלום מע"מ ולא הייתה חובת ניכוי מס במקור וכן לגבי הטענות לנזקים עתידיים כמו חיוב במס שבח עקב השכרת הדירה למשרד, טענות שספק אם יש להן בסיס בהתחשב בכך שהזכויות בדירה רשומות ע"ש חברה וכן שבחוזה השכירות מופיע השכרה הן למגורים והן למשרד, מעבר לכך שהכונס פנה לביהמ"ש לקבלת אישור לגבי השכרת הדירה).

ב.
לגבי שכ"ט הכונס ולאור הצהרות הכונס בבימ"ש לגבי ויתור על שכרו ובהתחשב בכך שגם הכונס עצמו מודה בחלק מהסכומים שלגביהם טוען מר דוד שעליו להחזיר לקופת הכינוס וכן בכך ששכה"ט שהייתי פוסק לכונס היה עולה בכל מקרה על הסכומים הנ"ל (המסתמכים לפי טענת מר דוד מחקשווילי ב-5,793 ₪), החלטתי שלא לפסוק לכונס שכר טרחה וכן לא לאשר תשלומים של הוצאות נוספות מעבר לאלה שאושרו בעבר.

ג.
כמו כן, לאור האמור בדו"ח ובתגובה ולאור הסכמת כונס הנכסים, על כונס הנכסים להגיש דוחות לרשויות המס לגבי ההכנסות וההוצאות בתקופת הכינוס לגבי התקופות שיש עליו חובה להגיש דוחות אלו וזאת על חשבונו תוך 90 יום מהיום, ובמידה ויתקבלו כספים בעקבות הגשת הדו"ח הנ"ל הם יועברו לדוד (מחצית) ולמלכה ורחל (מחצית).
ד.
יתרת הכספים שבקופת הכינוס, לאחר התשלום של 20,000 ₪ לנציגות הבית המשותף בהתאם לפשרה שקיבלה תוקף של פס"ד, תועבר ע"י כונס הנכסים באופן שמחצית מיתרת הכספים תועבר לדוד ומחצית מיתרת הכספים תועבר למלכה ורחל ביחד.

3.
בשולי ההחלטה אך לא בשולי העניין, אני תקווה שהצדדים לא יממשו את זכויותיהם לתביעות נוספות ויביאו קץ להתדיינויות הממושכות ביניהם, שגלשו וחרגו מעבר לכל פרופורציה סבירה.

המזכירות תשלח העתק מהחלטה זו לצדדים בדואר רשום.

ניתנה היום ח' ב אדר ב, תשס"ג (12 במרץ 2003) בהעדר הצדדים.




ד"ר ורדי קובי
, שופט










הפ בית משפט שלום 175232/02 מחקשווילי דוד נ' כונס הנכסים-עו"ד דב מילמן, נציגות הבית המשותף שדרות חן 52 ת"א, מיכקשווילי רחל ואח' (פורסם ב-ֽ 12/03/2003)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים