Google

כץ חיים, כץ אורי - מיטרה יזהר

פסקי דין על כץ חיים | פסקי דין על כץ אורי | פסקי דין על מיטרה יזהר

181420/05 בשא     02/03/2006




בשא 181420/05 כץ חיים, כץ אורי נ' מיטרה יזהר




בעניין:

1



בתי המשפט


בית משפט השלום תל אביב-יפו
בשא181420/05


בפני
:
כב' השופט אבי פורג
תאריך:
02/03/2006




בעניין:
1 . כץ חיים

2 . כץ אורי

המבקשים


ע"י ב"כ עו"ד
מסלאחה אחמד



נ
ג
ד


מיטרה יזהר

המשיב


ע"י ב"כ עו"ד
כהן רונן




החלטה


בפני
התנגדות לביצוע שלושה שיקים בסך של 14,625 ש"ח כל אחד (להלן: "הבקשה").

טענות המבקשים:
למבקשים טענות של כשלון תמורה, אי קיום חלקו של המשיב בהסכם וכן טענת קיזוז וטענות נוספות.
לטענת המבקש 1, הוא אינו חתום על השיק ולא ערב לפרעונו, ולא ידוע לו דבר לגבי הנסיבות בהן נמסרו השיקים למשיב.

לטענת המבקש 2,
המשיב והוא יסדו שותפות שעניינה שיווק והשותפות סיפקה שירותים לעסק העוסק בפחחות גגות ובחיפוי מבנים. בין המבקש 2 למשיב נערכה התחשבנות בגין יציאתו של יזהר מהעסק וסוכם ביניהם כי המשיב יקבל מהמבקש סך של 150,000 ש"ח לפי הסכם שנחתם ביום 11.10.04 בין המבקש 2 למשיב.

לטענת המבקש 2, הסכים לשלם תשלום זה למשיב כפוף לכך שהמשיב יסיים את אישורי תכניות האדריכלים בפרוייקטים של אשר גרין ואודר רכבת כ"ס וכן מאחר והחישוב המהווה את הבסיס להסכם הוא משוער בלבד, אזי ביטול או הפחתה בהיקף העבודה וברווח יביא להתחשבנות מחודשת. המשיב לא מילא את חלקו בהסכם ולא טיפל באישור תכניות האדריכלים כפי שהתחייב. לפיכך, נאלץ המבקש 2 לשכור שירותיו של מר גור שטיפל באישור התכניות בפרוייקטים בהם היה על המשיב לטפל, ועלות שכרו היתה בסך 34,800 ש"ח. למבקש טענת קיזוז לגבי הסכום הנ"ל, ובנוסף טוען טענה של כשלון תמורה.

בפרוייקטים השונים הופחת היקף העבודה בלמעלה מ-40% (פירוט בסעיף 27 לתצהיר) ולמרות זאת המשיב מסרב לערוך התחשבנות חדשה לפי הסיכום בין הצדדים. המבקש 2 העלה טענות קיזוז נוספות לגבי פרוייקטים נוספים. המבקש טוען כי בהסכם בין הצדדים מופיע בצורה ברורה תנאי במסירה לפיו העברת השיקים כפופה לתנאי של התחשבנות מחדש במידה ויופחתו הכמויות.
גירסת המבקשים לא נסתרה בחקירה הנגדית בבית המשפט, ולפיכך יש ליתן להם רשות להתגונן.

טענות המשיב
:
לפי ההסכם בין הצדדים (נספח א' להתנגדות), המקרה היחיד בו ניתן היה להפחית את הסכום לו זכאי המשיב על פי השיקים, הוא כאשר מתקיימים שני תנאים מצטברים: פשיטת רגל של הקבלן וביטול עבודות שלא באשמת המבקש 2. טענת המבקשים היא טענה בעל פה נגד מסמך בכתב, המנסה להרחיב את החוזה בין הצדדים מעבר למה שכתוב בו. המבקש 2 אישר בחקירתו כי אף פרוייקט לא פשט רגל. למשיב טענות לגבי מהימנות עדותו של המבקש 2. למבקש אין כל בסיס עובדתי לטענת הפרת הסכם מצד המשיב ובסיכומיו טען המשיב כי העביר את כל הפרטים הנדרשים לשרטט, מר חיים גור , וכי חיים גור הוא שעיכב את הכנת השרטוטים, מאחר שלא שולם לו שכר בגין עבודות קודמות על ידי המבקש 2. בנוסף, נטען על ידי המשיב כי טענת המבקש 2 כי נאלץ לשכור אדם אחר שיחליף את המשיב, היא שקרית, מאחר שמר גור ממלא פונקציה אחרת מהמשיב.

טענת הקיזוז של המבקשים נסתרה בחקירתם הנגדית, ואינה בסכום קצוב ואינה מפורטת דיה.

אין בסיס לטענת כשלון התמורה מאחר שהשיקים נמסרו למשיב תמורת רכישת חלקו בעסק שנקנה על ידי המבקשים. אין בסיס בהסכם לטענת המסירה על תנאי.

המבקש 1 אחראי לתשלום השיקים מאחר שמדובר בשיקים שניתנו בשותפות מחשבון שותפות, ולכן השותפות ושני שותפיה חבים בשטר.

דיון:
טענות המבקש 2 לגבי כך שנאלץ לשכור את שירותיו של מר גור לסיום אישור התכניות והפרוייקטים של אשר גרין ואודר רכבת כ"ס לא נסתרה ומדובר במחלוקת עובדתית שיש לבררה בשלב ההוכחות. לענין זה יצוין, כי המשיב העלה בסיכומיו טענות עובדתיות שלא הוכחו לפני לגבי חלקו של מר גור בעבודה לעומת חלקו של המשיב (ראה סעיפים 29-31 לסיכומי המשיב).

צודק המשיב כי טענות המבקש 2 לגבי התחשבנות בין הצדדים לפי הפחתת היקף הכמויות אינן עולות מההסכם הכתוב בין הצדדים (נספח א' להתנגדות), אולם בשלב מקדמי זה לא ניתן לקבוע שטענות המבקש הן בגדר הגנת בדים. לטענות המשיב משקל רב, אולם בשלב מקדמי זה בית המשפט אינו בוחן את מהימנות המבקשים.

טענות הקיזוז מפורטות דיין לצורך מתן רשות להתגונן.
מההסכם נספח א' להתנגדות לא ברור בין אילו צדדים נחתם ההסכם ולפחות על פני ההסכם שמו של המבקש 1 לא מצויין כלל. בנסיבות אלה, ואף שלכאורה מדובר בשיקים מחשבון משותף, לא נסתרה טענתו של המבקש 1 בדבר העדר חבות שטרית לשיקים שלא נחתמו על ידו.

לאור כל האמור לעיל, ומאחר שבשלב זה די בהגנה דחוקה לצורך מתן רשות להתגונן, אני סבור שיש ליתן למבקשים רשות להתגונן מפני התביעה שהוגשה נגדם. הוצאות ההחלטה בבקשה זו בסך של 5,000 ש"ח ישולמו לפי תוצאות ההליך העיקרי.

הצדדים יגישו במקביל תצהירי גילוי מסמכים (בצירוף כל המסמכים) עד ליום 10.4.06.

הצדדים יגישו במקביל תצהירי עדות ראשית עד ליום 15.5.06.




המזכירות תפתח תיק אזרחי – נוכח סכום התביעה, התיק יתנהל בסדר דין מהיר.

התיק נקבע לישיבה מקדמית ליום 25.6.06, שעה 16:00.


ניתנה היום ב' באדר, תשס"ו (2 במרץ 2006) בהעדר.
____________

פורג אבי, שופט












בשא בית משפט שלום 181420/05 כץ חיים, כץ אורי נ' מיטרה יזהר (פורסם ב-ֽ 02/03/2006)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים