Google

עיריית תל אביב יפו, רשות הרישוי לפי חוק רישוי עסקים - מר אלחנן משי ואח' - פרג אירועים בע"מ, אליהו יוסף מורדי

פסקי דין על עיריית תל אביב יפו | פסקי דין על רשות הרישוי לפי חוק רישוי עסקים - מר אלחנן משי ואח' | פסקי דין על פרג אירועים | פסקי דין על אליהו יוסף מורדי |

1839/08 עתמ     27/11/2008




עתמ 1839/08 עיריית תל אביב יפו, רשות הרישוי לפי חוק רישוי עסקים - מר אלחנן משי ואח' נ' פרג אירועים בע"מ, אליהו יוסף מורדי




בעניין:

1



בתי המשפט


בבית המשפט המחוזי תל – אביב יפו
בשבתו כבית משפט לעניניים מנהליים
עת"מ 001839/08
בש"א 31778/08

בפני
:
כב' השופטת ד"ר מיכל אגמון-גונן



29/12/2008




בעניין:
1. עיריית תל אביב יפו


2. רשות הרישוי לפי חוק רישוי עסקים – מר אלחנן משי
3. מנהלת המחלקה הפלילית בעיריית ת"א – עו"ד שלי וייל
4. מר משה בלסנהיים, מנהל הרשות לאיכות הסביבה


ע"י ב"כ עו"ד
שרי אורן


המבקשים

נ
ג
ד


1. פרג אירועים בע"מ

2. אליהו יוסף מורדי



ע"י ב"כ עו"ד
יובל גלאון

המשיבים

החלטה

כפי שטוענים העותרים, המשיבים (להלן: "העותרים"), בצדק נוצר הרושם כי המשיבים בעתירה, המבקשים בבקשה זו (להלן: "המשיבים") עושים ככל שביכולתם בכדי שלא למלא אחר החלטת ביהמ"ש שניתנה בשלוש הזדמנויות שונות. מדובר בעתירה שעניינה רישיון לפעילות של גן אירועים. ביום 14.7.08 הגישו העותרים בקשה למתן צו ביניים בכדי לקבל היתר זמני שיאפשר להם להשלים את הליך הרישוי, ביום 7.8.08 התקיים דיון בבקשה בנוכחות הצדדים ובנוכחות מומחים אקוסטיים (המחלוקת היתה בעיקר לעניין רעש) המומחים נחקרו והשיבו לשאלות ביהמ"ש.

באותו מועד קבעתי כי המומחים האקוסטיים מטעם הצדדים יפגשו כדי לבחון את כמויות הרעש, לרבות מדידה בדירת המתלוננים, עוד קבעתי כי אם הבדיקה האקוסטית תהא תקינה ינתן היתר זמני למשך שנה, כאשר במהלך אותה שנה יגישו העותרים בקשה לשימוש חורג והצדדים יפעלו על פי החלטות שיתקבלו. יש לציין כי העותרים השקיעו כספים רבים כדי להוריד את רמת הרעש.

ביום 12.8.08 התקיימה הבדיקה האקוסטית שהיתה תקינה אולם למרות זאת המשיבים העלו טענות מטענות שונות על מנת שלא לקיים את החלטתי לפיה במקרה כזה יינתן היתר זמני. העותרים הגישו ביום 25.8.08 , בקשה כי בית המשפט יורה למשיבים ליתן לעותרים היתר זמני. בעקבות הגשת הבקשה ניתנה על ידי ביום 6.9.08 החלטה נוספת בה הוריתי למשיבים להגיב לבקשה. עם זאת, הוספתי וקבעתי:

"כיוון שעל פני הדברים, פועלים המשיבים בניגוד לצו בית המשפט, ולאור
העובדה שהטענות אינן נוגעות למידת הרעש, על המשיבים לפעול כאמור
בהחלטתי. היינו, אם אין חריגה ממידת הרעש,
ליתן היתר כפי שנקבע."

על אף החלטה זו, המשיבים בתגובה לבקשה למתן הוראות שהוגשה ביום 1.9.08 ובה חזרו והעלו טענות שונות בנוגע להחלטותיי הקודמות. ביום 14.9.08 קיימתי דיון מוקדם בעתירה לגופה. מועד הדיון נקבע חודשיים קודם לכן, ולא בעקבות בקשות אלו. בסופו של אותו דיון, מתחתי ביקורת על התנהגות המשיבים וקבעתי:


"נראה כי טענה זו של העירייה [לפיה העדר רעש משמעותו גם עמידה
בהיתר הבנייה], היא למצער בגדר התחכמות. בדיקה אקוסטית תקינה,
בעיקר לאור הדיון שהתקיים בין מומחים אקוסטיים, כוונתה שלא יהיה
רעש. בדיון דובר על בדיקות רעש שיערכו בבניין השכנים המתלוננים.
מה לכך, ולהיתר בנייה הנדרש או שלא נדרש לחלק מעבודות המיגון.
השתמשתי במילה התחכמות אך אני סבורה שניתן יהיה להשתמש גם
במילים חריפות יותר.
כדי שהעיריה לא תמצא עוד פירושים מקוריים לדברי בית המשפט, אני
מורה לעיריה ליתן לעותרת היתר זמני למשך שנה ...".

על החלטה זו מבקשים המשיבים, המבקשים בבקשה, עיכוב ביצוע בכדי לערער. ובכן, ראשית, זוהי רק חזרה על אותה החלטה שניתנה בשתי הזדמנויות קודמות לגביהן חלף המועד להגשת בקשה מסוג זה. בנוסף, כפי שציינתי הטענה לפיה בדיקה אקוסטית תקינה משמעה היתר בנייה כדין הינה טענה שנטענה בחוסר תום לב והעובדה שחזרתי על החלטותיי הקודמות אינה צריכה לתת לעיריה יתרון. המשיבים עשו דין לעצמם ואין לעודד התנהלות זו.
לאור האמור, אני דוחה את הבקשה לעיכוב ביצוע. המשיבים יתנו לעותרים היתר זמני לאלתר.

כיוון שהעותרים נדרשו להוצאות בכדי להגיב לבקשות הסרק של המבקשים בבקשה, אני מחייבת את המבקשים בהוצאות בקשה זו ושכ"ט עו"ד בסכום כולל של 30,000 ₪ בצירוף מע"מ כדין. סכום זה ישא הפרשי הצמדה וריבית כחוק מהיום ועד התשלום המלא בפועל.

ניתנה היום כ"ט חשון, תשס"ט (27 נובמבר, 2008) בהעדר הצדדים

המזכירות תשלח עותק ההחלטה לצדדים.




ד"ר מיכל אגמון-גונן
, שופטת







עתמ בית משפט לעניינים מנהליים 1839/08 עיריית תל אביב יפו, רשות הרישוי לפי חוק רישוי עסקים - מר אלחנן משי ואח' נ' פרג אירועים בע"מ, אליהו יוסף מורדי (פורסם ב-ֽ 27/11/2008)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים