Google

חיים מאור - בזק חב' ישראלית לתקשורת בע'מ ע'י אמנון דיק מנהלה

פסקי דין על חיים מאור | פסקי דין על בזק חב' ישראלית לתקשורת בע'מ ע'י אמנון דיק מנהלה

7300/05 רעא     07/09/2005




רעא 7300/05 חיים מאור נ' בזק חב' ישראלית לתקשורת בע'מ ע'י אמנון דיק מנהלה




החלטה בתיק רע"א 7300/05



בבית המשפט העליון
בירושלים


רע"א 7300/05 - א'


בפני
:
כבוד הרשם יגאל מרזל


המבקש:
חיים מאור


נ

ג

ד


המשיבה:
בזק חב' ישראלית לתקשורת בע''מ ע'י אמנון דיק מנהלה


בקשה לפטור מאגרה ועירבון









החלטה


1. בפני
בקשה לפטור מאגרה ועירבון, וזאת במסגרת ערעור בגלגול שלישי (ואף רביעי) על החלטת רשמת בית משפט השלום בתל אביב-יפו, אראלה עפרון, שלא להיעתר לבקשה לפטור מחובת אגרה ועירבון. ערעור על החלטה זו, בפני
כב' השופטת שושנה אלמגור, נדחה אף הוא, וכך גם בקשת רשות ערעור שהוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב-יפו (כב' השופטת שרה דותן) נדחתה. כל זאת, במסגרת תביעה על סך 100,000 ₪ שהגיש המבקש כנגד המשיבות בגין נזקים שנגרמו לו, לטענתו, עקב ניתוק קו הטלפון בדירתו.

2. המבקש טוען כי מצבו הבריאותי והכלכלי קשה, וכי מטעם זה יש להיעתר לבקשה דנן כמו גם להליך העיקרי. המשיבים מתנגדים לבקשה. לטענתם, אין כל טעם מיוחד המצדיק עיון מחודש בבקשה, זו הפעם הרביעית. עוד נטען כי כבר הרשמת בבית משפט השלום קבעה כי התביעה העיקרית אינה מגלה עילה. למרות שניתנו למבקש הזדמנויות לתקן את בקשותיו ולהשלימן, לא עשה כן. המשיבים שבים וטוענים כי ההליך אינו מגלה עילה, וכי המצב הכלכלי לא הוכח כמצדיק מתן פטור.

3. לאחר עיון בבקשה ובתגובה לה נחה דעתי כי דין הבקשה להידחות. ער אני לצורך למנוע מצב של "מעגל קסמים" בו נמנע מבעל דין להשיג על החלטה בעניין יכולתו לשלם אגרה ולהפקיד עירבון, בשל חובת תשלום והפקדה בערעור. אולם שיקול זה אינו בלתי מוגבל וכפוף הוא, בין היתר, לסיכויי ההליך. סיכויים אלו קלושים הם. אכן המצב הכלכלי לא הוכח לאשורו. בבקשה שבפני
לא נוספו כל פרטים, מעבר לאמור בערכאות הקודמות, היכולים ללמד מהו הנזק בגינו נתבע הפיצוי, ומנין נובע סכום זה דווקא. כן לא נוספו התיעוד וההבהרות הנדרשים לטענות בדבר המצב הכלכלי, ולפיכך אין בה מה שישנה מקביעות הערכאות הקודמות. להחלטתי זו קדמו שלוש החלטות, אשר הממצאים בכולן דומים, לא נטענה טענה לגבי שינוי בנסיבות, וניהול ההליך גורם למשיבים הוצאות בלא טעם ועילה. במצב דברים זה מצאתי לנכון לדחות את הבקשה. האגרה תשלום תוך 10 ימים מעת המצאת החלטתי זו, ותוך מועד זה יופקד עירבון בסך 7,500 ₪. בהיעדר תשלום או הפקדה, יימחק או יידחה ההליך, לפי העניין, ללא התראה נוספת. כן ישא המבקש בשכר טרחת עו"ד בגין בקשה זו בסך 2,000 ₪. סכום זה ישא הפרשי ריבית והצמדה כחוק מיום מתן החלטתי זו ועד לתשלום בפועל.

ניתנה היום, ג' באלול התשס"ה (7.9.2005).




יגאל מרזל, שופט
ר ש ם
_________________________
העותק כפוף לשינויי עריכה וניסוח.
05073000_l03.doc
מרכז מידע, טל' 02-6593666 ; אתר אינטרנט,
www.court.gov.il







רעא בית המשפט העליון 7300/05 חיים מאור נ' בזק חב' ישראלית לתקשורת בע'מ ע'י אמנון דיק מנהלה (פורסם ב-ֽ 07/09/2005)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים