Google

אברהם פורת - עו"ד גדעון אליאב

פסקי דין על אברהם פורת | פסקי דין על עו"ד גדעון אליאב

24356/07 א     14/10/2007




א 24356/07 אברהם פורת נ' עו"ד גדעון אליאב




בעניין:
1



בתי המשפט

בית משפט השלום תל אביב-יפו
א
024356/07


בפני
:
כב' השופט אהוד שוורץ
תאריך:
14/10/2007




בעניין:
אברהם פורת







מבקש


נ
ג
ד




עו"ד גדעון אליאב







משיב
החלטה

לפני בקשה למחיקת כתב תשובה שהוגש ע"י המבקש.

לטענת המבקש, כתב התשובה לא מעלה עובדות חדשות ומהווה הזדמנות חוזרת להשלמת פרטים שנשכחו מכתב התביעה באמצעות מסמכים חדשים. לטענתו, כתב התשובה שזור בהכחשת הטענות שהועלו בכתב ההגנה, ואין בו אף טענה עובדתית חדשה, הגם שלא הוגשה במועד כקבוע בתקנות סד"א.

בתגובתו, טען המשיב, כי הגנת המבקש כללה טענות עובדתיות בלתי צפויות רבות לגבי עובדות שלא היו בגדר מחלוקת. לטענתו, כתב התשובה עוסק בעובדות גרידא ולא בטענות משפטיות, ולכן, יש לראות בכתב התשובה כמבסס טענות עובדתיות חדשות גם לגבי המסמכים המהווים ראיה לעובדות אלה, שממילא הוגשו במסגרת כתב התשובה לתביעה שכנגד, וגם לגבי הטענות המפתיעות שהועלו בכתב ההגנה ושלא היו אמורות להיות בגדר מחלוקת. עוד נטען, כי חסרונו של כתב התשובה עלול לקפח את המשיב, להביא לתוצאה משפטית לא נכונה, ולהרחיב את גדר המחלוקת.

לאחר שעיינתי בכתבי הטענות הגעתי למסקנה כי דין הבקשה להידחות, ואילו נימוקיי:

מטרת התשובה מוגבלת להעלאת עובדות חדשות, הבאות להשיב על הטענות שבכתב ההגנה. מטעם זה אין התובע רשאי להשתמש בכתב התשובה כדי להעלות בו נימוקי תביעה חדשים, שלא נטענו בכתב התביעה.

ו


עקרונות אלה באים לידי ביטוי בתקנה 64 לתקנות סד"א, הקובעת, כי "אין להעלות בכתב תשובה נימוק תביעה חדש, ואין לכלול בו טענה שבעובדה שאינה מתיישבת עם טענותיו הקודמות של אותו בעל דין".

עיון בכתב התשובה על נספחיו מלמד, כי זו אכן הוגשה כדי להגיב על טענות בלתי צפויות שהועלו בכתב ההגנה, ואיני סבור כי כתב התשובה מעלה פרטים, עובדות ונושאים מהותיים חדשים או עילה חדשה אשר לא היו בכתב התביעה עצמו, ומהווים עילת תביעה חדשה, אלא הרחבה מפורטת שנותנת מענה להגנת המבקש. כמו-כן, הבהיר המשיב בכתב תשובתו לגבי מערכת היחסים שנבעה בין הצדדים בקשר לשירות, לייצוג המשפטי, ולשכ"ט המוסכם, ואין בהם כדי להוות נימוקי תביעה חדשים, אלא שוללים את טענות המבקש, ומנטרלים את התוצאה המשפטית האפשרית מטיעוני ההגנה, הגם שלא ראיתי בבקשת המבקש מדוע ואם בכלל מדובר בטענות חדשות ובנימוקי תביעה חדשים, ושבעטיים יש למחוק את כתב התשובה.

התוצאה, אם כן, שאני דוחה את הבקשה, ומחייב את המבקש לשלם למשיב 750 ₪ בצירוף מע"מ בגין הוצאות הבקשה.

המזכירות תשלח העתקי ההחלטה לב"כ הצדדים.

ניתנה היום, ב' בחשון, תשס"ח (14 באוקטובר 2007), בהעדר הצדדים.



אהוד שוורץ
- שופט











א בית משפט שלום 24356/07 אברהם פורת נ' עו"ד גדעון אליאב (פורסם ב-ֽ 14/10/2007)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים