Google

עו"ד סעאדה ספדי, עו"ד פהד ספדי - מר רוני בראון -שר הפנים, מר רם בלינקוב - מנכ"ל משרד הפנים, מר הרצל גדז' - ממונה מחוז הצפון במשרד הפנים ואח'

פסקי דין על עו"ד סעאדה ספדי | פסקי דין על עו"ד פהד ספדי | פסקי דין על מר רוני בראון -שר הפנים | פסקי דין על מר רם בלינקוב - מנכ"ל משרד הפנים | פסקי דין על מר הרצל גדז' - ממונה מחוז הצפון במשרד הפנים ואח' |

5141/07 בג"צ     06/01/2009




בג"צ 5141/07 עו"ד סעאדה ספדי, עו"ד פהד ספדי נ' מר רוני בראון -שר הפנים, מר רם בלינקוב - מנכ"ל משרד הפנים, מר הרצל גדז' - ממונה מחוז הצפון במשרד הפנים ואח'




פסק-דין בתיק בג"ץ 5141/07

בבית המשפט העליון בשבתו כבית משפט גבוה לצדק


בג"ץ
5141/07



בפני
:

כבוד השופטת א' פרוקצ'יה


כבוד השופט א' רובינשטיין


כבוד השופט ס' ג'ובראן


העותרים:

1. עו"ד סעאדה ספדי


2. עו"ד פהד ספדי



נ


ג


ד



המשיבים:

1. מר רוני בראון -שר הפנים



2. מר רם בלינקוב - מנכ"ל משרד הפנים



3. מר הרצל גדז' - ממונה מחוז הצפון במשרד הפנים


4. מר מני מזוז- היועץ המשפטי לממשלה


5. מר יהודה זמרת - יועץ משפטי למשרד הפנים


6. מר שמעון רומח - ראש כוחות הצלה וכיבוי


7. הוועדה לבדיקת מינויים שליד משרד הפנים


8. וגדי בטחיש


9. אברהים וגדי


10. גליה ספדי


11. מני ולי


12. פדללה רדא


13. עטר בטחיש


14. גסאן סברא


עתירה למתן צו על תנאי



בשם העותרים:
עו"ד סעאדה ספדי



בשם המשיבים:
עו"ד יובל רויטמן









פסק-דין


השופטת א' פרוקצ'יה
:


1.
עניינה של עתירה זו בבקשת העותרים לסעד של מניעת מינויים של משיבים 8 עד 14 כחברי מועצה ממונה בכפר מסעדה ברמת הגולן. כן התבקש בית המשפט להורות כי הליך בדיקת כשרותם של משיבים אלה להתמנות למועצה היה הליך פסול, וכי על הגורמים המוסמכים לעורכו מחדש. בענין זה נדרש בעתירה כי הגורמים המוסמכים יורו על כינוס הוועדה לבדיקת מינויים שליד משרד הפנים בהרכב מלא, אשר תבחן את כשרותם של כל המועמדים על-פי הנוהל והקריטריונים שאושרו על-ידי היועץ המשפטי לממשלה.

2.
בעבר הוגשו שתי עתירות בנושא הנדון בעתירה זו (בג"צ 8325/02
ספדי נ' שר הפנים
(לא פורסם, 15.12.02); בג"צ 6751/03
פדלאללה נ' שר הפנים
(לא פורסם, 21.8.07)). בגידרה של העתירה האחרונה הוסכם על מתווה לבחירת המועצה הממונה, לפיו ימונה גורם ממליץ שיבחן את המועמדים השונים, ובעקבות הליך זה יובאו המינויים המומלצים לבדיקת הוועדה לבדיקת כשירותם של מועמדים לכהונה בועדות קרואות וחברים במועצה ראשונה (להלן:
הוועדה
). כך אכן נעשה. הגורם הממליץ, מר שמעון רומח (להלן:
מר רומח
), לאחר שראיין כארבעים מועמדים, השלים ביום 20.12.06 את עבודתו, והמליץ על שבעה מועמדים למועצה הממונה בכפר מסעדה, הם המשיבים 8-14 (להלן:
החברים
). המינויים הללו הובאו לבדיקת הוועדה, אשר אישרה אותם.

3.
על המלצתו זו של מר רומח הושתתה העתירה הנוכחית, שהוגשה ביום 11.6.07. העותרים ביקשו, כמפורט לעיל, כי נורה למשיבים 1-3 שלא לקבל את המלצת מר רומח למינוי החברים; וכי תיערך בדיקה מחודשת של כשירותם, אשר במסגרתה תכונס הוועדה בשנית, ותבחן את כשירותם הן על פי הנוהל והקריטריונים אשר אושרו על-ידי היועץ המשפטי לממשלה בנושא זה, והן לאור טענות העותרים כי לכל החברים חובות ארנונה לרשות המקומית שטרם נפרעו.


בקשת העותרים לסעד ארעי שהוגשה במסגרת העתירה נדחתה.

4.
לאחר הגשת העתירה, ובעקבות העברת המלצותיו של מר רומח לוועדה, אצל שר הפנים למר רומח את סמכותו לאשר את רשימת החברים, על מנת שישלים את הליך המינוי, והדבר נעשה והושלם ביום 18.6.07. לאור האמור, הסעדים המתבקשים בעתירה לענין מניעת הליך מינוי החברים התייתרו ושוב אין הם רלבנטיים.

5.
משהליך מינוי המשיבים 8-14 כחברי המועצה הממונה הושלם, נותר הסעד המבוקש של בחינת הלימות המינויים לגופם. כעולה מתגובת המדינה, הגורם המוסמך בחן את השאלה האם יש מקום להורות על ביטול המינוי של מי מהחברים למועצה הממונה לאחר שאקט המינוי הושלם. בחינה זו כללה איסוף נתונים ושימוע שנערך לחברי המועצה הממונה במשרד הפנים, בפני
ועדה שכללה את מר רומח, היועץ המשפטי למשרד הפנים, ונציג הפרקליטות. במסגרת הליכי השימוע, הודיעו שני חברי המועצה הממונה, המשיבים 8 ו-11, על התפטרותם, מהמועצה ולכן הצורך לקבל החלטה בעניינם התייתר. בעקבות הליך השימוע, הוחלט להפסיק את חברות המשיבים 9, 10 ו-12 במועצה הממונה, וזאת בשל חובות כספיים שהם חבים לרשות המקומית, וביחס למשיב 12, גם בשל הרשעותיו הרבות בתחום התכנון והבנייה. אשר למשיבים הנותרים 13 ו-14, נמצא כי הם שילמו את מלוא חובותיהם למועצה, ולכן הוחלט להותיר את מינויים למועצה בעינו.

6.
בעניינה של המשיבה 13, נבחנו, בין היתר, טענות בדבר מעורבותה, לכאורה, בביצוע עבירות משמעת, אך מאחר שנכון למועד תשובת המדינה הענין נמצא בבירור בנציבות שירות המדינה, וטרם התקבלה החלטה סופית בעניינה, הוחלט שלא להורות על ביטול מינוייה לעת הזאת. במקביל לכך הוחלט שלא לאשר את מינוייה ליושבת ראש המועצה, למיצער עד למועד השלמת איושה המחודש של המועצה הממונה.


מאחר שמכלל המינויים למועצה הממונה שאושרו בזמנו נותרו שני חברים
בלבד, הוחלט כי השלמת איוש המועצה ייעשה מקרב עובדי מדינה לתקופת ביניים. במקביל לכך, ייערך הליך חדש לבחירת חמישה חברי מועצה ממונה, שישלימו את ההרכב הנדרש.

7.
בנוסף למהלכים שננקטו כמפורט לעיל, הודיעה המדינה כי הוחלט לערוך שינוי בנוסח התצהיר המוגש לגורם הממנה על-ידי המועמדים לכהונה במועצה ממונה, ולכלול במסגרתו גם הוראה הנוגעת לחובות הכספיים של המועמד לרשות המקומית.

8.
על יסוד האמור לעיל, נראה כי עיקר הסעדים שנתבקשו בעתירה נתייתרו, מאחר שפעולת המינויים התבצעה, ומאחר שנערכה בחינה רצינית של המועמדים, אשר הובילה לשינויים מסוימים בהרכבה של המועצה המקומית. נותר עניינה של משיבה 13, אשר אינו בשל להכרעה נכון לעת זו, ובענין זה העתירה היא מוקדמת.

9.
בנסיבות הענין, העתירה בעיקרה נתייתרה, והיא נמחקת.


אין צו להוצאות.


ניתן היום, י' בטבת תשס"ט (6.1.09).


ש ו פ ט ת
ש ו פ ט
ש ו פ ט

_________________________
העותק כפוף לשינויי עריכה וניסוח.

07051410_r13.doc

יט

מרכז מידע, טל' 02-6593666 ; אתר אינטרנט,

www.court.gov.il








בג"צ בית המשפט העליון 5141/07 עו"ד סעאדה ספדי, עו"ד פהד ספדי נ' מר רוני בראון -שר הפנים, מר רם בלינקוב - מנכ"ל משרד הפנים, מר הרצל גדז' - ממונה מחוז הצפון במשרד הפנים ואח' (פורסם ב-ֽ 06/01/2009)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים