Google

איל אמיר - מדינת ישראל

פסקי דין על איל אמיר |

1009-09/08 עפג     21/01/2009




עפג 1009-09/08 איל אמיר נ' מדינת ישראל





לפני:
כב' השופט אברהם טל
, סג"נ – אב"ד
כב' השופט מנחם פינקלשטיין

כב' השופט מאיר יפרח

המערער איל אמיר
נגד

המשיבה מדינת ישראל
נוכחים:
המערער ובא כוחו עו"ד אברהם ז'אן

ב"כ המשיבה עו"ד עודד קם
פרוטוקול

ב"כ המשיבה: הגענו להסכמה לפיה עונש המאסר בפועל שהוטל על ידי בית משפט קמא יבוטל. באשר לקנס שהוטל אני עותר לקנס לפי שיקול דעת בית המשפט. הקנס שהושת בבית משפט קמא הוא 15,000 ₪. כמובן שאם מבטלים את עונש המאסר בפועל אנו מוצאים לנכון להתחשב בעניין זה. אני כפוף לפרקליטה קודמת שהיא הגיעה להסכמות עם המערער. ההסכמה שנמצאת בפני
היא להגיע לקנס לפי שיקול דעת בית המשפט.
ההסכמה לביטול עונש המאסר בפועל מקורה בכך שהמערער לא היה מיוצג בפני
בית משפט קמא.
אנחנו לא מצאנו פסיקה זהה שנוגעת בדיוק לעניין שבפני
נו.

ב"כ המערער:
אני מאשר דברי ב"כ המשיבה. אף אני מבקש להשאיר את גובה הקנס לשיקול דעת בית המשפט מבלי שיהיה קשר בין ביטול עונש המאסר בפועל לבין גובה הקנס.
אני חוזר על הודעת הערעור שהיא מנומקת. מפנה לנספחים המצורפים, חוות דעת פסיכיאטר שמפרטת את כל נסיבותיו של המערער, החל בכך שהוא מטופל בבית החולים שיבא במחלקה לבריאות הנפש, נוטל כדורים מזה מספר שנים. מעבר לכך, אני חוזר לעובדה שהמאסר כאמור בוטל והוא ניתן מלכתחילה שלא ברשות ולא בסמכות וכאמור לכן הוא בוטל, מאז הוגשה הודעת הערעור, מאז הוגשה הודעת הערעור המערער הסיר את כל המחדלים וזה לא היה בזמן גזר הדין, מדובר בעשרות אלפי שקלים וחשוב לשים דגש על עובדה זו.
פסק דין
המערער הורשע על פי הודאתו בת.פ. 1838/07 (בימ"ש השלום בנתניה) בעבירות של אי העברת ניכויים בסכום של 30,000 ₪, אי הגשת דו"ח לגבי חברה שהייתה בבעלותו בשנת המס 2004, ואי הגשת דוחות אישיים לשנים 2005-2004 והצהרת הון, ונידון ל- 6 חודשי מאסר בפועל לריצוי בעבודות שירות, ל- 10 חודשי מאסר על תנאי בתנאים המפורטים בגזר-הדין, ולתשלום קנס בסכום של 15,000 ₪.
הערעור מופנה כלפי הטלת עונש המאסר בפועל וכלפי גובה הקנס.
בין הגשת הערעור לבין מועד הדיון היום הגיעו הצדדים להסכמה לפיה יבוטל עונש המאסר בפועל שהוטל על המערער מאחר ולא היה מיוצג בפני
בית-משפט קמא, וכן הסכימו להשאיר את גובה הקנס לשיקול דעתנו.
באשר לגובה הקנס – טוען ב"כ המערער כי מאז מתן גזר-הדין נושא הערעור הסירה המערערת את המחדלים וכן הוא מפנה למצבו הנפשי של המערער כפי שמשתקף במסמכים הרפואיים שצורפו להודעת הערעור.
עיון בגזר-הדין של בית-משפט קמא בכל הקשור לגובה הקנס שהוטל על המערער מעלה, כי בית-משפט קמא נתן דעתו על מצבו הנפשי ועל מצבו הכלכלי של המערער, ואין בכך כדי לגרום להפחתת שיעור הקנס שהוטל עליו.
מה שגורם לנו להפחית את גובה הקנס שהוטל על המערער היא העובדה שמאז גזר-הדין של בית-משפט קמא ועד היום הסיר המערער את המחדלים.
לאור כל האמור לעיל, אנו מקבלים את הערעור, מבטלים את עונש המאסר בפועל שהוטל על המערער בבית-משפט קמא, וקובעים כי המערער ישלם קנס בסכום של 10,000 ₪ או שלושה חודשי מאסר תמורתו.
הקנס ישולם בתנאים שנקבעו על ידי בית-משפט קמא.

ניתן והודע היום כ"ה טבת תשס"ט, 21/01/2009 במעמד ב"כ הצדדים והמערער.

אברהם טל
, סג"נ
אב"ד
מנחם פינקלשטיין
, שופט
מאיר יפרח
, שופט

1

בית המשפט המחוזי מרכז
עפ"ג 08-09-1009 אמיר נ' מדינת 21 ינואר 2009
ישראל








עפג בית משפט מחוזי 1009-09/08 איל אמיר נ' מדינת ישראל (פורסם ב-ֽ 21/01/2009)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים