Google

אברהם אלקובי - שרות בתי הסוהר

פסקי דין על אברהם אלקובי | פסקי דין על שרות בתי הסוהר

5409/05 רעב     05/06/2005




רעב 5409/05 אברהם אלקובי נ' שרות בתי הסוהר




החלטה בתיק רע"ב 5409/05



בבית המשפט העליון


רע"ב 5409/05


בפני
:
כבוד השופטת ע' ארבל


המבקש:
אברהם אלקובי


נ

ג

ד


המשיב:
שרות בתי הסוהר


בקשת רשות ערעור על החלטתו של בית המשפט המחוזי בתל אביב-יפו שניתנה על ידי כבוד השופט צ' גורפינקל









החלטה


בפני
י בקשה שכותרתה "בקשת רשות ערעור דחופה ביותר לפי סעיף 7 לתקנות סדרי דין (עתירות אסירים), תש"ם-1980". עניינה של הבקשה בהחלטת בית המשפט המחוזי (כב' השופט צ' גורפינקל) בה נדחתה בקשת המבקש להתיר את יציאתו לחתונת ביתו הערב, 5.6.05, באולם שמחות ברחובות.

הבקשה הוגשה לבית משפט זה היום, 5.6.05, בשעות הצהריים, כאשר החלטת השופט צ' גורפינקל ניתנה כבר ביום 2.6.05. החתונה כאמור עתידה להיערך הערב בשעה 19:30. יאמר כבר עתה, כי הסברו של המבקש אשר לשיהוי, לפיו הגיע החומר הרלוונטי רק היום בבוקר, אינו מקובל עליי ולו רק מסיבה זו היה מקום לדחות את הבקשה.

עם זאת, ראיתי לנכון להידרש גם לגופה של בקשת רשות הערעור.

נגד המבקש הוגש כתב אישום לבית המשפט המחוזי בתל-אביב-יפו, המייחס לו, יחד עם אחרים, ארבע עבירות של סחר בסם מסוכן ועבירה של תיווך בסם מסוכן, והוא נעצר עד תום ההליכים נגדו. בתגובת המדינה לבקשת רשות הערעור צוין, כי למבקש עבר פלילי רב וכי הוא ריצה בעבר שישה עונשי מאסר בגין עבירות אלימות, אלימות במשפחה וסמים.

סירוב המשיב לאפשר את יציאתו של המבקש לחופשה מתבסס על מספר טעמים. ראשית, נוהל הוצאת אסיר באבטחה מבית הסוהר אינו מאפשר הוצאת המבקש בליווי אל אולם השמחות. שנית, מסוכנותו של האסיר הנלמדת הן מהחלטת המעצר עד תום ההליכים והן מהיותו של המבקש רצידיביסט בעל פרופיל אלים במשפחה ובעל הרשעות בעבירות אלימות, אינה מאפשרת להיעתר לבקשה. זאת ועוד, וועדת האלימות המחוזית התנגדה למתן חופשות ולשחרורו המוקדם ממאסרו הקודם של המבקש. שלישית, מדובר בעצור אשר על פי הודאתו קשור במשפחות פשע ולהערכת הגורמים במערכת הוצאתו מהכלא בנסיבות אלה עלולות לסכן את צוות הליווי, את העצור עצמו ואת הסובבים אותו.

שקלתי את טענות הצדדים ושוכנעתי כי דין בקשת רשות הערעור להידחות. הנוהל לשחרור עצורים בליווי לאירועים משפחתיים קובע אמות מידה שוויוניות במטרה להבטיח איזון בין הצרכים האישיים של האסירים לבין דרישות האבטחה העומדות לרשות שירות בתי הסוהר, זאת תוך התחשבות באירועים משפחתיים מטעמים הומניטאריים במקרי צער כמו גם בשמחות. הנוהל אינו מאפשר השתתפות באירועים באולם שמחות כמבוקש במקרה דנן. איני רואה הצדקה בנסיבות העניין ובנסיבותיו של המבקש לחרוג מהנוהל ולא מאמות המידה שנקבעו על ידי השב"ס.

לא מצאתי כל עילה למתן רשות ערעור בעניינו של המבקש באשר לא מתעוררת כל שאלה משפטית או שאלה בעלת אופי כללי המצדיקה מתן רשות ערעור לא כלשכן לא מצאתי עילה להתערבות בפסק דינו של בית המשפט המחוזי.

הבקשה נדחית.

רשמתי בפני
י את הסכמת המשיב – שירות בתי הסוהר – לאפשר לעצור ביקור פתוח עם תוספת זמן לבתו ולחתנו וזאת לפנים משורת הדין.

ניתנה היום, כ"ז באייר תשס"ה (5.6.05).

ש ו פ ט ת

_________________________
העותק כפוף לשינויי עריכה וניסוח.
05054090_b02.doc

הג
מרכז מידע, טל' 02-6750444 ; אתר אינטרנט,
www.court.gov.il







רעב בית המשפט העליון 5409/05 אברהם אלקובי נ' שרות בתי הסוהר (פורסם ב-ֽ 05/06/2005)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים