Google

אלינור צלמונה, גיא בולג - שמעון בן שלמה, יפית בן שלמה

פסקי דין על אלינור צלמונה | פסקי דין על גיא בולג | פסקי דין על שמעון בן שלמה | פסקי דין על יפית בן שלמה |

4010/06 תק     07/02/2007




תק 4010/06 אלינור צלמונה, גיא בולג נ' שמעון בן שלמה, יפית בן שלמה




בעניין:
1



בתי המשפט



בית משפט לתביעות קטנות ירושלים
תק 004010/06


בפני
:
שופט: רנר שירלי
תאריך:
07/02/2007





בעניין
:
1. אלינור צלמונה
2. גיא בולג








תובעים

נ
ג
ד


1. שמעון בן שלמה
2. יפית בן שלמה








נתבעים


פסק דין

1. על פי כתב התביעה ביום 1.7.05 נחתם הסכם שכירות ולפיו שכרו התובעים את דירת הנתבעים בדמי שכירות של 600$ לחודש. עם תחילת החורף התברר לתובעים כי בדירה לקויים רבים שאינם מאפשרים מגורים בה בחורף. קירות הבית התכסו בטחב ורטיבות, הגג דלף, מערכת החימום לא עבדה באופן רציף והריצפה הפרישה לחות. כתוצאה מכל אלה נגרם נזק לריהוט התובעים, למזרון ולשטיח וגם בריאותם של התובעים נפגעה. נסיונות הנתבע לפתור את הבעיות לא צלחו ולאור כל אלה החליטו התובעים לחפש מקום מגורים אחר והודיעו על כך לנתבע ביום 30.1.06. על פי ההסכם נדרשו התובעים להודיע חודשיים מראש על כוונה לפנות את המושכר ואף למצוא שוכר חילופי, אך משהודיעה התובעת לנתבע אודות כוונת התובעים לעזוב, הודיע לה הנתבע כי מאחר והנתבעים מכרו את דירתם ועליהם לפנותה באוגוסט ומאחר ובכוונתם לשפץ את הדירה המושכרת ולעבור לגור בה בעצמם, ישמחו לקבל את הדירה בחזרה לרשותם מוקדם ככל האפשר. לאור כל אלה סוכם בין הצדדים כי התובעים יעזבו את הדירה בתוך חודש מיום מתן ההודעה ואין צורך שימצאו שוכר חילופי. לאחר שנתקלו התובעים בקושי במציאת מקום מגורים חילופי ביקשו מהנתבע להישאר תקופה נוספת בדירה אך במחיר מופחת, פניה זו לא הסתיימה בהסכם והתובעים אף ויתרו על כוונתם להישאר בדירה זמן נוסף לאור בעית הרטיבות. התובעים עזבו את המושכר ביום 1.3.06, אך למרות ההסכמה המוקדמת בעניין זה התכחשו הנתבעים להסכמה והפקידו שני שיקים של התובעים שנמסרו לידיהם מתוקף ההסכם שבוטל: שיק אחד על סך 2682 ש"ח בגין דמי שכירות לחודש יוני 2006 ושיק שני
שניתן כבטחון על סך 10,000 ש"ח.

על פי כתב ההגנה בחוזה בין הצדדים נקבעה תקופת השכירות לשנה החל מיום 1.7.05 ועד ליום 30.6.06. בכל התקופה בה שהו התובעים בנכס עמדו הנתבעים בתנאי החוזה וכל תקלה עליה דווח, תוקנה. לטענת הנתבעים מערכת החימום היתה תקינה ולא עבדה מאחר והתובע לא מלא את מיכל הסולר בנוזל בעירה, ואילו רטיבות מהריצפה אינה דבר אפשרי מאחר והבית בנוי על עמודים. עוד טוענים הנתבעים כי מאחר והתובעים היו מוכנים להמשיך להתגורר בדירה כנגד הפחתת שכר הדירה נשללת בעצם טענתם כי הבית לא היה ראוי למגורים. בכתב ההגנה נטען כי עובר לעזיבת הדירה מעולם לא פנו התובעים לנתבעים וביקשו את הפסקת קיום החוזה ומעולם לא היתה הסכמה כי במידה ויעזבו יהיו התובעים פטורים ממציאת דייר חילופי. לטענת הנתבעים בעזיבת הדירה הפרו התובעים את החוזה וגרמו נזקים ישירים ועקיפים לנתבעים.

2. בדיון העידו התובעת והנתבע.

התובעת העידה כי כשהודיעה לנתבע אודות הכוונה לעזוב את הדירה "הוא אמר שזה בסדר ואף שמח על כך שהתאפשר לו לשפץ את הבית עד אוגוסט ולעבור עם בני משפחתו. הוא ציין שבאוגוסט הוא מכר את הנכס וכך יש לו הדמנות לשפץ את הבית ולעבור אליו. הוא הסכים שנעבור חודש לאחר מכן למרות שבחוזה כתוב שאנו צריכים להודיע חודשיים מראש" (עמ' 1 לפרוטוקול). התובעת הציגה תמונות המעידות לטענתה על כך שהנתבע אכן משפץ את הבית (ת/1-ת/2). עדותה היתה נאמנה עלי. היא נתמכת בעדותו של הנתבע שאמנם הכחיש את דבר ההסכמה אך העיד כי מכר נכס אחר במושב ביום 1.2 והחל לשפץ את הבית אותו עזבו התובעים בסמוך לאחר העזיבה מאחר ולא היה בכוונתו להשכיר אותו לתקופה נוספת. (עמ' 2 ו-5 לפרוטוקול).

3. לנוכח האמור שוכנעתי בדבר קיומה של הסכמה לפנויו המוקדם של הנכס ללא צורך במציאת שוכר חילופי. אין איפוא לראות בפנוי הנכס על ידי התובעים כהפרת חוזה ואין הנתבעים זכאים לכל פצוי על נזק שנגרם להם ככל שנגרם, כתוצאה מהפנוי המוקדם.


אשר על כן אני מקבלת את התביעה ומחייבת את הנתבעים יחד ולחוד לשלם לתובעים את סכום התביעה בסך 12,682 ש"ח בתוספת הוצאות משפט בסך 300 ש"ח.

ניתן היום י"ט בשבט, תשס"ז (7 בפברואר 2007) בהעדר הצדדים.
המזכירות תמציא העתקים לצדדים.
שירלי רנר, שופטת












תק בית משפט לתביעות קטנות 4010/06 אלינור צלמונה, גיא בולג נ' שמעון בן שלמה, יפית בן שלמה (פורסם ב-ֽ 07/02/2007)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים