Google

סוזן יוסף - מאיר בלס, בראל יוסף

פסקי דין על סוזן יוסף | פסקי דין על מאיר בלס | פסקי דין על בראל יוסף |

201223/05 הפ     22/08/2006




הפ 201223/05 סוזן יוסף נ' מאיר בלס, בראל יוסף




בעניין:

1



בתי המשפט



בית משפט השלום תל אביב-יפו
הפ 201223/05


בפני
:
שופט: שוורץ אהוד
תאריך:
22/08/2006




בעניין:
סוזן יוסף






מבקשת


נ
ג
ד




1 . מאיר בלס
2 . בראל יוסף

משיב

חייב







פסק דין
א.
המבקשת עותרת ליתן

פסק דין
הצהרתי כנגד המשיב 1 שנושה במשיב 2, כי המיטלטלין שבכתובת מגוריה ברחוב ה' באייר 52 בתל אביב (להלן: "הדירה") שייכים למבקשת בלבד. כן מבקשת להורות שאין לבצע הליכים כנגד המיטלטלין בדירה בגין חובות החייב. יצויין כי המבקשת הינה בתה של פרודתו של המשיב 2 מנישואיה הקודמים.
המשיב 1 הינו נושה בתיק הוצל"פ בו המשיב 2, הינו החייב.
המבקשת טוענת כי אמה נפרדה מהחייב, וחיה בנפרד ממנו, ובהתחשב במצבה הכלכלי של האם, היא החליטה לסייע ושכרה את הדירה כשאת דמי השכירות מממנת המבקשת מכספיה, ועברה יחד עם אמה ואחותה הקטנה להתגורר בה.
כאשר המיטלטלין נשוא הבקשה נרכשו על ידה.

מן החומר שבתיק הדיון, וסיכומי הצדדים, אני מחליט למחוק את הבקשה.

בנסיבות כאן, כאשר מדובר במבקשת בחורה צעירה, בת 19, שאינה עובדת וגרה עם אמה שהיא פרודתו של החייב, לא ראיתי להסתפק בחוזה השכירות, בהזמנות וקבלות שצורפו, כאסמכתאות מספקות לבעלות המבקשת, בכלל המטלטלין ועל פי הרשימה שצורפה.
בגין חוזה השכירות שחתום על ידי המבקשת, משולם סכום נכבד מדי חודש, של 1,050 דולר, בגין המטלטלין ועפ"י הקבלות שולמו עשרות אלפי שקלים במזומן. אין בתיק אסמכתאות מספקות למקור הכספים בגין תשלומי השכירות והמטלטלין.

כאשר מדובר בבחורה צעירה בת 19 שאינה עובדת ואין לה מקור כספי אחר מוכח במסמכים, יש להסביר ולשכנע מהיכן משלמת שכירות בכיכר המדינה, ומממנת רכישות מוצרים, למשל פלזמה טושיבה, במזומן, תמורת סך של 18,000 ₪.

אין מדובר בנסיבות רגילות, ולכן הוכחת היכולת הכספית של המבקשת חיונית ביותר, ולא הציגה כל ראיות ממשיות בעניין. ראיות שאמורות להיות בחזקתה, למשל תנועות בחשבון בנק, תצהירים של נותני מתנות כספיות ו/או מעבירי כסף מזומן. על האמור יש להוסיף שגם בדיון המבקשת כשלה בקשר למועד רכישת מספר מוצרים בסכום משמעותי (במחסני חשמל בשעה 18:33). כן צורפו קבלות, שקימות בהן מחיקות בקשר לפרטי הקונה ומבלי שהוצג המקור.

ב.
מאידך בדיון לא נסתר, שהחייב עצמו לא גר כיום במקום ופרוד בעת זו מאמה של המבקשת. דבר זה יש בו לחזק את הבקשה בעניין אי נקיטת הליכים בכתובת המבקשת ובמיוחד שלא הוגש תצהיר נגדי מטעם הנושה, שמבקש לפעול באותה כתובת ולא עומד בחקירה נגדית בעניין, ומסביר על שום מה ולמה נוקט הליכים בכתובת בה נטען שהחייב לא גר.

ג.
שאני בא להכריע בין שני עניינים אלו נראה לי שהדרך הנכונה היא להורות על מחיקת התביעה בנסיבות כאן ולא דחייתה. ועל מנת לאפשר למבקשת להגיש, ככל שלא תגיע להסדר מתאים עם המשיב 1, בקשה חדשה עם ראיות ממשיות לעניין מקור הכספים המשמשים עבור השכירות והמיטלטלין, וזכות המבקשת בהם.

ד.
נוכח מחיקת התביעה אני מחייב את המבקשת לשלם למשיב 1 הוצאות הדיון בסך 3000 ₪ בצירוף מע"מ, צמוד ונושא ריבית כחוק.

הצו לעיכוב הליכי ההוצל"פ ביחס למטלטלין נשוא הבקשה יעמוד בעינו למשך 30 יום נוספים מקבלת המבקשת

פסק דין
זה ועל מנת שבמועד זה יבואו הצדדים בדברים לצורך גיבוש הסדר מוסכם, ויפקע בתום מועד זה.

המזכירות תמציא העתקים לב"כ הצדדים

ניתן היום כ"ח באב, תשס"ו (22 באוגוסט 2006) בהעדר הצדדים

אהוד שוורץ - שופט

201223/05הפ 120 נילי בן גל






הפ בית משפט שלום 201223/05 סוזן יוסף נ' מאיר בלס, בראל יוסף (פורסם ב-ֽ 22/08/2006)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים