Google

מולוקנדוב אנג'לה - אליאב יצחק

פסקי דין על מולוקנדוב אנג'לה | פסקי דין על אליאב יצחק

514/07 תק     28/03/2007




תק 514/07 מולוקנדוב אנג'לה נ' אליאב יצחק




בעניין:
2



בתי המשפט


בית משפט לתביעות קטנות פ"ת
תק 000514/07


בפני
:
שופט: עטר דבורה
תאריך:

10/04/2007





בעניין
:
מולוקנדוב אנג'לה




תובעת

נ
ג
ד


אליאב יצחק




נתבע

פסק דין
בפני
תביעה שהגישה התובעת לתשלום סך של 3,787 ₪ בעבור נזק שנגרם לרכבה (להלן:"הרכב") בו נהג בעת הרלוונטית אחיה, מר אליעזר בגימוב (להלן:"האח") כתוצאה מפגיעה של רכב שבבעלות הנתבע.

אין חולק כי ביום 27.4.06 בשעות אחה"צ נהג הנתבע את רכבו ברח' סלור בפתח תקוה וחלף על פני הרכב אשר חנה בצד הדרך.

מהלך הדברים שהתרחשו לאחר מכן שנוי במחלוקת. התובעת טענה כי לפתע הסיט הנתבע את רכבו ופגע ברכב בחלקו האחורי וגרם לנזקים הנטענים בכתב התביעה. הנתבע טען מנגד כי בעת שחלף עם רכבו על פני הרכב נפתחה לפתע דלתו האחורית השמאלית של הרכב, פגעה ברכבו וכי כתוצאה מכך נגרמו הנזקים לרכב.
דיון


התובעת לא התייצבה לדיון והוסכם כי האח יטען במקומה. האח לא היה עד להתרחשות התאונה, הגם שכך ניתן היה להתרשם תחילה מעדותו. עד לתאונה היה אביו , מר בגימוב יוסף ( להלן:"האב"), אשר העיד כעד מטעם התובעת ותיאר את מהלך האירוע, כמפורט בכתב התביעה. ואולם כפי שיפורט להלן, התקשיתי לקבוע כי היה בגרסתו כדי לתאר את שהתרחש לאשורו.

גרסתו של האב לא עלתה בקנה אחד עם הנזקים שנגרמו לרכב, כמפורט בדו"ח השמאי שצורף לכתב התביעה ותועד בתמונות שצורפו אליו. לו היה ממש בגרסה כי הנתבע הסיט את רכבו לעבר הרכב הייתי מצפה למצוא נזקים בפינה השמאלית האחורית של הרכב או בדופן השמאלית ואולם לא נצפו כל נזקים כאמור.

כמו כן גרסת האב אינה עולה בקנה אחד עם הנזקים שנגרמו לרכבו של הנתבע, שפשוף לכל אורכה של הדופן הימנית. לו היה ממש בגרסה לבטח היה נגרם נזק בחלקו הקדמי.

עוד ייאמר כי הנזק שנגרם לרכבו של הנתבע ואף הנזק שנגרם לדלת האחורית השמאלית של הרכב עולה בקנה אחד עם גרסת הנתבע דווקא , כי דלת זו נפתחה ופגעה ברכבו.

לא נעלם מעיני כי הנתבע חתם על גבי המסמך ת/1 כי הנו אחראי לקרות התאונה. הוא הסביר כי עשה כן מחמת הלחץ אשר הופעל עליו על ידי האח ותיאר את נסיבות החתימה. טענתו לא נמצאה משוללת כל הגיון, לא כל שכן בעת שאין חולק כי המסמך אכן נערך על ידי האח. ואף לנוכח סך כל קביעותי העובדתיות דלעיל באשר לכך כי גרסת האב לא עלתה בקנה אחד עם נזקי הרכב.

לאור כל האמור לעיל ומשלא נחה דעתי כי התובעת הרימה את נטל התביעה המוטל על כתפיה להוכיח את תביעתה, אני מורה על דחייתה. ואולם בנסיבות העניין בלא צו להוצאות.

ניתנה היום, ט' בניסן, תשס"ז (28 במרץ 2007) בלישכתי בהעדר הצדדים.


דבורה עטר, שופטת









תק בית משפט לתביעות קטנות 514/07 מולוקנדוב אנג'לה נ' אליאב יצחק (פורסם ב-ֽ 28/03/2007)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים