Google

מדור תביעות פלילי ת"א - אלגרבלי יעקב

פסקי דין על מדור תביעות פלילי ת"א | פסקי דין על אלגרבלי יעקב

6907/03 פ     15/03/2005




פ 6907/03 מדור תביעות פלילי ת"א נ' אלגרבלי יעקב




בעניין:

1



בתי המשפט



בית משפט השלום תל אביב-יפו
פ
006907/03

פ
006463/04

בפני
:
כב' השופטת דיסקין מרים


15/03/2005




בעניין:
מדור תביעות פלילי ת"א

המאשימה









נ
ג
ד


אלגרבלי יעקב


הנאשם


ע"י ב"כ עו"ד

עזריה




גזר דין

הנאשם הורשע
על יסוד הודאתו בשני תיקים בעבירה של ניהול מקום למשחקים אסורים, לפי סעיף 228 לחוק העונשין, התשל"ז 1977.
מדובר בעבירות מחודש אוקטובר 2002 במהלכו ניהל הנאשם בשתי הזדמנויות שני מקומות לשחקים אסורים. באחד, התקיימו בניהולו משחקי קלפים ורולטה באמצעות ציוד מתאים שנרכש קודם לכן, ולשם הפעלת המקום העסיק עובדים - "דילרים" ומלצרים. בשני,
רכש מכונות מזל אלקטרוניות אסורות, התקינן במקום ושכר שרותי אחר שתיפעל את המקום.

בטיעוניו לעונש עמד התובע על החומרה היתרה שבמעשי הנאשם, הנודעת מנסיבות ביצוע העבירה, ואופייה, חומרה המתעצמת נוכח עברו הפלילי, בעותרו להחמיר בדינו בדרך של מאסר שאפשר לרצות בעבודות שרות לצד מאסר מותנה משמעותי וקנס כבד. הסנגור לעומתו, שעתר להסתפק בעונש הצופה פני עתיד, פרט את כלל הנתונים לקולא שראוי לזקוף לזכות הנאשם, ובכלל זה הודאתו, חלוף הזמן מעת בצוע העבירות, העדר הרשעות קודמות בעבירות מתחום זה
בעברו, שרובו ככולו ישן. בבקשו לשכנעני להימנע מעונש מאסר, החורג, לטעמו, מרמת הענישה הנקוטה בעבריינות זו, היפנה לאסופת פסיקה של ערכאה זו, לפיה הוטלו במקרים חמורים לאין שעור עונשים מתונים שלא נכלל בהם רכיב מאסר.

דומה, כי אין חולק באשר לחומרה היתרה הטבועה בעבירות ההימורים, המשקפות תופעה פסולה ורחבת ממדים שהפכה לנגע חברתי ששומה לבערו. חומרה זו וההכרח להתמודד עם מחולליה והנהנים מפירות באושיה הוכרו על ידי המחוקק ומצאו ביטויה בעונשים הכבדים שקצב בצידן של עבירות אלה. הסכנות הכרוכות בהן ואורבות לציבור והשלכותיהן הקשות, ברורות ונהירות לכל. המדובר, ברעה חולה המעודדת פרזיטיות והשתעבדות לדרך חיים לא יצרנית, פוגעת ביחיד ומסבה נזקים קשים ומקיפים לחברה. זו עבריינות המנצלת באופן ציני חולשה אנושית, מעודדת התמכרות לשם התעשרות ועשית רווחים קלים על גוום של חלשים וגובה מחיר כלכלי אישי ואנושי כבד לא רק למתמכרים אלא גם למשפחותיהם. השפעתה ההרסנית על המרקם החברתי ניכרת ועמוקה, הן בשל הנזקים הישירים והן בשל הנזקים העקיפים, הנובעים מן העובדה שעסקי ההימורים נשלטים ברובם על ידי עבריינים. לעיתים אפילו על ידי פשיעה מאורגנת.
על כן, הדין עם התביעה בעתירתה להטיל על המעורבים בתחום עברייני זה עונשים שיעבירו מסר הרתעתי ברור וחד משמעי ויהפכו את העיסוק בו לבלתי כדאי.

עם זאת, בבוא בית המשפט לגזור דינו של נאשם, שומה עליו לשקול מכלול הנסיבות הקונקרטיות, שלו ושל מעשה העבירה בו הורשע. בענייננו, יש לקחת בחשבון את הודאת הנאשם, שמעבר לחיסכון זמן שיפוטי יקר יש בה משום הכרת הפסול שבמעשיו ונטילת האחריות על ביצועם. אמנם, מדובר בנאשם בעל עבר פלילי עשיר. ברם, פעילותו העבריינית הופסקה בשנת 88, משמע, לפני כ-17 שנה, להוציא הרשעה אחת בשנת 2004 בגין עבירה של תקיפה סתם משנת 2000. עוד יצוין, כי זו הינה הרשעתו הראשונה בעבירות הימורים. נסיבותיו האישיות של הנאשם, כפי שהוצגו על ידי סנגורו, וחלוף הזמן מעת בצוע העבירות, ראויים
אף הם לבוא במניין השקולים לקולא.

אשר על כן, לאחר ששקלתי את כל השיקולים הצריכים לעניין לקולא ולחומרה, באיזון שבין כלל האינטרסים ובהתחשב ברמת הענישה שיצאה מלפני בית משפט זה בתיקים אחרים וכן על מנת לעודד את הנאשם לא לחזור למעגל העבריינות, החלטתי להטיל על הנאשם את העונשים הבאים:

א.
12 חודשי מאסר על תנאי, והתנאי הוא שלא יעבור תוך שלוש שנים מהיום על עבירות לפי סעיפים 225 ו-228 לחוק העונשין.
ב.
10,000 ₪ קנס או ארבעה חודשי מאסר תמורתו. הקנס ישולם בעשרה תשלומים, חודשיים שווים ורצופים החל מיום 1.4.05

ג.
הנאשם יחתום על התחייבות על סך 8,000 ₪ להימנע במשך שנתיים מהיום מביצוע עבירות לפי סעיפים 225 ו-228 לחוק העונשין. אי חתימה תגרור 10 ימי מאסר.


היה ונותרו מוצגים בתיק, אני מורה על השמדתם או לחילוטם בהתאם להחלטת המשטרה.


הודעה זכות ערעור בתוך 45 יום מהיום

.

ניתן היום ד' ב אדר ב, תשס"ה (15 במרץ 2005) במעמד הצדדים


מ.דיסקין, שופטת














פ בית משפט שלום 6907/03 מדור תביעות פלילי ת"א נ' אלגרבלי יעקב (פורסם ב-ֽ 15/03/2005)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים