Google

כהן יצחק, כהן אברהם, כהן דוד - כהן בידור, מרח' שטראוס 11, ירושלים

פסקי דין על כהן יצחק | פסקי דין על כהן אברהם | פסקי דין על כהן דוד | פסקי דין על כהן בידור | פסקי דין על מרח' שטראוס 11 | פסקי דין על ירושלים |

12281/03 א     31/01/2005




א 12281/03 כהן יצחק, כהן אברהם, כהן דוד נ' כהן בידור, מרח' שטראוס 11, ירושלים




בעניין:

16



בתי המשפט



בית משפט השלום ירושלים
א
012281/03


בפני
:
כב'
השופט
רפי שטראוס


31/01/2005



בעניין:
1 . כהן יצחק

2 . כהן אברהם
3 . כהן דוד
ע"י ב"כ עו"ד ג. ראובינוף ואח'
מרח' בן יהודה 2,ירושלים





התובעים

נגד



כהן בידור
ע"י ב"כ עו"ד צחי איתן
מרח' שטראוס 11
, ירושלים





הנתבעת



פסק - דין


הדיון בתובענה זו הגיע לשלב הסיום משמבקשים התובעים למחוק את התביעה. עם זאת עומדים הם על הדרישה לחיוב הנתבעת בהוצאות; לטענתם נאלצו להגיש את התביעה ורק בעקבות הגשתה באו על סיפוקם.

הנתבעת מתנגדת בתוקף לחיובה בהוצאות;

אסקור בקצרה את דרכי ההליך:
הנתבעת היא דיירת מוגנת עפ"י חוק הגנת הדייר (נוסח משולב) של חנות ברח' הטורים מס' 8;

התובעים עתרו לפנותה מן החנות ולחייבה בתשלום -.40,000 ₪, בטענה שמאז תחילת שנות ה-80 אין היא משלמת את דמי השכירות "עפ"י ההסכם בגין שימושה בחנות".

בהמשך הדברים התברר שהנתבעת שלחה לתובעים במשך כל העת שיקים לפרעון דמי השכירות המגיעים ממנה אלא שהתובעים לא פדו את השיקים הללו בטענה שבמכתב הלוואי אשר צורף לכל אחד מן השיקים צויין שפרעון ההמחאה יהווה הודאה בנכונות חוב השכירות עד לאותו מועד.

נוכח טענת הנתבעת שכלל לא ידעה שהשיקים אשר שלחה לתובעים לא נפדו, הומצאו לה אותם שיקים והיא פרעה את סכומם (בערך נומינלי) בסך כולל כ-.11,000 ₪.

בעקבות זאת הודיעו התובעים כי אינם עומדים עוד על תביעת הפינוי ואולם מבקשים כי ביהמ"ש יקבע מה הם דמי השכירות המגיעים מהנתבעת ויחייב את הנתבעת בתשלום ההפרשים.

בהמשך הדברים הגיש כל אחד מן הצדדים את חישוב דמי השכירות המגיעים מהנתבעת עפ"י חשבונו. עפ"י חישוב התובעים עדיין נשאר חוב של כ-.17,000 ₪ ואילו עפ"י חישוב הנתבעת הסכום אשר שולם הינו מלוא המגיע לתובעים.

בדיון שהתקיים ב-30/01/05 הלכו התובעים צעד נוסף משהודיעו כי הם מסתפקים בסכום אשר שולם ועל כן, משבאו על סיפוקם, מבקשים למחוק את התביעה ולחייב את הנתבעת בהוצאות.

אינני סבור שיש יסוד לעתירה זו: תוצאת הדיון מעידה על כך שמלכתחילה לא היה מקום להגשת התביעה; הנתבעת שילמה במשך השנים את דמי השכירות המגיעים ממנה אלא שהתובעים הם אשר בחרו שלא לפדות את השיקים אשר נמסרו לידיהם. לטענתם, מחמת התנאי שהותנה כמפורט לעיל.

לא זו בלבד שאינני סבור שמדובר בתנאי אשר הצדיק אי פדיון השיקים אלא שבמקום להעמיד את הנתבעת על שאין בכוונתם לפדות את השיקים עד אשר לא תסיר את התנאי בחרו התובעים "לשבת באל תעשה" ובסופו של דבר להגיש תביעת פינוי (על כל החומרה שבתביעה כזו). יתרה מכך, מן העובדה שבסופו של דבר הסתפקו התובעים בתשלום הסכום עפ"י אותם שיקים עצמם, יש ללמוד כי לא היה כל פסול באותו תנאי שכן, מן הסתם, הסכומים אשר שולמו ע"י הנתבעת הם אכן דמי השכירות המגיעים ממנה.

בנסיבות אלו דין התביעה להידחות (ולא להימחק) ואין מקום לחייב את הנתבעת בהוצאות.

ניתן היום כ"א בשבט, תשס"ה (31 בינואר 2005) בהעדר הצדדים.
המזכירות תמציא העתקים לב"כ הצדדים.

מותר לפרסום מיום 31/01/05.

רפי שטראוס
, שופט




012281/03א
130 אתי






א בית משפט שלום 12281/03 כהן יצחק, כהן אברהם, כהן דוד נ' כהן בידור, מרח' שטראוס 11, ירושלים (פורסם ב-ֽ 31/01/2005)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים