Google

מדינת ישראל - אלימלך ניר, אלימלך רחל

פסקי דין על אלימלך ניר | פסקי דין על אלימלך רחל |

40176/08 פ     05/03/2009




פ 40176/08 מדינת ישראל נ' אלימלך ניר, אלימלך רחל




בעניין:

1



בתי המשפט


בית משפט מחוזי תל אביב-יפו
פ
040176/08


בפני
:
כבוד השופט ג'ורג' קרא
תאריך:
05/03/2009




בעניין:
מדינת ישראל





עו"ד גב' אניס
המאשימה

נ
ג
ד



אלימלך ניר
(נאשם 1)
ע"י ב"כ עו"ד סגרון
אלימלך רחל
(נאשמת 3)
ע"י ב"כ רוז'ה





נאשמים


נוכחים:

ב"כ המאשימה, ב"כ הנאשמים, הנאשם 1 (בליווי)
הנאשמת בעצמה


גזר
-
דין

הנאשמים, הינם אֵם ובנה, הורשעו על פי הודייתם במסגרת הסדר טיעון בעבירות הבאות כדלקמן:
הנאשם 1 – הורשע בקשירת קשר לביצוע פשע (ייבוא והחזקת סם מסוכן), עבירה לפי ס' 499(א)(1) לחוק העונשין, תשל"ז-1977 (להלן: "החוק") בייבוא סם מסוכן, עבירה לפי סעיף 13 לפקודת הסמים המסוכנים (נוסח חדש) תשל"ג-1973 (להלן: "הפקודה"); בהחזקת סם מסוכן שלא לצריכה עצמית, עבירה לפי סעיף 7(א)(ג) רישא לפקודה הנ"ל; בניסיון להחזקת סם מסוכן שלא לצריכה עצמית, עבירה לפי סעיף 25 לחוק הנ"ל יחד עם סעיף 7(א)(ג) רישא לפקודה הנ"ל.

הנאשמת 2 – הורשעה במתן אמצעים לביצוע פשע, עבירה לפי סעיף 498(א) לחוק הנ"ל.

נסיבות ביצוע העבירות מפורטות בכתב האישום, ואין בכוונתי לחזור עליהן כאן. ובקליפת אגוז אומר כי, המדובר בסם מסוכן מסוג קוקאין במשקל של 853.63 גרם נטו, שהוסלק בתוך תרמוסים שהושמו בחבילה ומוענו לתיבת דאר על שם אביו של נאשם 1, כאשר נאשמת 3 היתה זו שאספה בפועל את החבילה מהדואר והחזירה אותה לבקשת הנאשם 1, לאחר שחשדו התעורר כי עוקבים אחריו.

הודייתם והרשעתם של הנאשמים באה במסגרת הסדר טיעון המתיחס לעונש לו יטענו הצדדים בבית המשפט.

ההסדר

על פי ההסדר יעתרו ב"כ הצדדים, במשותף, להטיל על הנאשם 1 עונש מאסר לריצוי בפועל לתקופה של 39 חודשים, מ"ת לשיקול דעת בית המשפט.
המאשימה תבקש להטיל על הנאשם 1 קנס כספי בגובה של 25,000 ₪, כשמאידך, יטען ב"כ נאשם 1 להימנע מהטלתו של קנס כספי כלשהו.

בעניינה של נאשמת 3, יטענו הצדדים במשותף, להטיל עליה עונש מאסר לתקופה של 6 חודשים, אשר ירוצה בעבודות שירות.

טיעוני הצדדים

ב"כ הצדדים ביקשו לכבד את הסדר הטיעון ולהטיל על הנאשמים את העונשים המוסכמים, בעתירתם המשותפת.
ב"כ המאשימה נימקה את ההסדר העונשי בעניינו של נאשם 1 באלו:
הנאשם, צעיר כבן 30, נעדר עבר פלילי שזו לו הסתבכותו הראשונה עם החוק, הוא נשוי ואב לילד ועד להסתבכותו ניהל אורח חיים נורמטיבי.
הודייתו של הנאשם ייתרה הליך ארוך וקשה של שמיעת ראיות, שהיה מצריך גם הגעתם של עדים מגרמניה – דבר שהיה כרוך בהוצאות מרובות והיערכות לוגיסטית לא פשוטה.
שיקולים ראייתים הנוגעים להוכחת חלקו של הנאשם 1 בתוכנית הקשר הפלילי, שכן כעולה מן הראיות המצויות בידי המאשימה, אף שלנאשם 1 היה חלק בתוכנית הקשר והוצאתה אל הפועל, אין מדובר במי שניתן לדרגו בראש תוכנית הקשר וייָזָמה'.

לאור האמור, וחרף מדיניות הענישה המחמירה הנוהגת בעבירות סמים, והמיושמת על כל מי שמושיט ידו ועוסק בסם, מצאה המאשימה לאבחן מקרה זה בשל נסיבותיו שפורטו לעיל, וראתה להגיע עם הנאשם 1 לענישה המוסכמת, המשקללת את מכלול נסיבות הקולא שעמדו לזכותו.

אשר לקנס הכספי שלו עתרה ב"כ המאשימה, ציינה כי בהתחשב בעובדה שמדובר בעבירות שנועדו להעשיר את כיסו של מבצען, ראוי כי לענישתו יתלווה אלמנט של פגיעה חומרית.



ב"כ הנאשם 1 שהצטרף לדברי ב"כ המאשימה באשר לכיבודו של ההסדר אליו הגיעו הצדדים, ביקש לחדד בטיעוניו את דבר החסכון המשמעותי, שנבע מהודייתו המיידית של נאשם 1, כבר בפתחו של ההליך המשפטי, הודייה שמקפלת בחוּבָּה חרטה ונטילת אחריות אמיתית, תוך שהוא חוזר ומציין את עובדת עברו הנקי של הנאשם, והיותו אב למשפחה צעירה ולבן חולה.
כך העיר כי העונש המוסכם
אינו קל כלל ועיקר, ועומד הוא במתחם העונשים שבית המשפט נוהג לכבד בנסיבות של עבירות דומות, לעתים אף בעבירות חמורות יותר.

את מירב מרצו ריכז ב"כ הנאשם 1 בעתירתו להימנע מהטלתו של כל קנס כספי על הנאשם 1, שבעקבות המעצר וההליכים המשפטיים, נכנסה משפחתו למצוקה כלכלית אמיתית וקשה, כאשר הטלתו של קנס כבקשת המאשימה, תכביד עליו את חזרתו למסלול חיים נורמטיבי ושיקום דרכיו. כאשר לטעמו,
די בעונש המאסר הממושך שישא בו הנאשם 1, כדי להשיג את מטרות הענישה גם מבלי כל תוספת של הטלת קנס כספי.

בענין המצוקה הכלכלית הגיש ב"כ הנאשם 1 אסופת מסמכים המעידה על מצוקה זו, כשבנוסף הפנה לדברי עדותה של אשת הנאשם בפני
.

בעניינה של הנאשמת 3, ביקשה המאשימה לכבד ההסדר בנמקה אותו בכך שהנאשמת, אישה נורמטיבית,
אמו של הנאשם 1, נקלעה שלא בטובתה לביצוע העברייני מכוח בקשתו של הנאשם 1כאשר חלקה בביצוע התמצה בכך, שהיא אספה את החבילה מהדואר על פי בקשת הנאשם 1.
ב"כ הנאשמת הצטרף לדברי ב"כ המאשימה, והוסיף כי הנאשמת לא ידעה על תוכן החבילה והיא מצטערת ומצֵרה על הסתבכותה, במיוחד לאשה בגילה ומעמדה, שאין לה כל עבר פלילי.

ה ע ו נ ש

החלטתי לכבד את הסדר הטיעון אליו הגיעו הצדדים, מהנימוקים שפורטו בהרחבה על ידי ב"כ הצדדים וכפי שסקרתי לעיל.
בבחינתי את העונש המוצע בעניינם של הנאשמים, מצאתי כי העונש מצוי במתחם הסבירות ומשקלל נכונה את מכלול שיקולי הקולא והחומרא, שעמדו לנאשמים, במיוחד הודייתם המיידית והחסכון הממשי שנבע מהודייה זו; כאמור, חרף היותו של נאשם1 חוליה בשרשרת ביצוע עבירת סמים קשה, וככזה ראוי לענישה חמורה, הנאשם 1 אינו מצוי במדרג הגבוה של מבצעי העבירה.
באשר לנאשמת 2, אשה נורמטיבית בדרך כלל, "נשאבה" לביצוע העבירה כאן שלא בטובתה, בהיותה אמו של הנאשם 1, כאשר עצם הכתמתה בכתם ההרשעה הפלילית, מהווה מבחינתה מכה קשה, שמתקשה רגשית להתמודד עם המיוחס לה, מצֵרה ומתחרטת על הסתבכותה.
משלא מצאתי אפוא, כי נפל פגם בשיקול דעתה של המאשימה בהציגה את ההסדר העונשי האמור, מצאתי לכבדו.
אני דן את הנאשם 1 ל- 60 חודשים. מתוך תקופה זו 39 חודשים לריצוי בפועל. היתרה על תנאי והתנאי שבמשך תקופה של 3 שנים מיום שחרורו ממאסר, לא יעבור הנאשם עבירה מאלו שהורשע בהן כאן.
באשר לקנס, מאמין אני באמונה שלמה כי מצבה הכלכלי של משפחת הנאשם 1, התדרדר בעקבות הסתבכותו, וכי הוא יתקשה לעמוד בתשלומי הקנס שיוטל עליו. שמעתי גם את עדותה הנרגשת של אשת הנאשם 1, על קשייה והתמודדותה ללא נוכחותו של הנאשם 1 עִמה במצב זה כשהיא מטופלת בקטין חולה, ורק בשל אלו, אמָנע מהיענות במלואה לבקשת ב"כ המאשימה, בקשה שאינה מופרכת כלל וכלל, ואטיל על הנאשם קנס כספי בסך של 15,000 ₪ או 6 חודשי מאסר תמורתו, כאשר הקנס ישולם ב- 10 תשלומים שווים ורצופים של 1,500 ₪ כל אחד, החל ב- 1.9.2009 ובכל 1 בחודש שלאחריו.
מאסרו של הנאשם 1 יחושב לו החל מיום מעצרו – 7.7.2008.

על נאשמת 3 גוזר אני עונש מאסר לתקופה של 12 חודשים. מתוך תקופה זו 6 חודשים לריצוי בפועל, ואשר יומרו בעבודות שירות שתבצע הנאשמת 2 בבית אבות "משען" נאות אביבים, החל ביום 20.4.2009, בימים ובשעות הנקובים בחוו"ד הממונה מיום 2.3.2009.
הנאשמת 3 תתיצב לריצוי עונשה במפקדת מחוז מרכז, יחידת עבודות שירות, ת.ד. 81, רמלה בשעה 08.00 בבוקר ביום 20.4.2009.
יתרת עונש המאסר תהיה על תנאי והתנאי שבמשך תקופה של 3 שנים, לא תעבור הנאשמת 3 עבירה על סעיף 498(א) או 499(א)1) לחוק העונשין, תשל"ז-1977.

ניתן היום, ט' באדר, תשס"ט (5 במרץ 2009), במעמד הצדדים.
זכות ערעור לביתֿֿהמשפט העליון – תוך 45 ימים.
מותר לפרסום מיום 05/03/2009.
ג'ורג' קרא
, שופט

040176/08פ
052 אודליה






פ בית משפט מחוזי 40176/08 מדינת ישראל נ' אלימלך ניר, אלימלך רחל (פורסם ב-ֽ 05/03/2009)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים