Google

הפטריארך היווני אורתודוקסי של ירושלים תיאופילוס השלישי, בשמו הפטריארכיה היוונית אורתודוקסית של ירושלים, דה סקוטש ממוריאל ג'רוסלם - מועצת העדה האורתודוקסית בנצרת, עימאד עווד, אירניוס (אנטוניוס) ג'קומקיס

פסקי דין על הפטריארך היווני אורתודוקסי של ירושלים תיאופילוס השלישי | פסקי דין על בשמו הפטריארכיה היוונית אורתודוקסית של ירושלים | פסקי דין על דה סקוטש ממוריאל ג'רוסלם | פסקי דין על מועצת העדה האורתודוקסית בנצרת | פסקי דין על עימאד עווד | פסקי דין על אירניוס (אנטוניוס) ג'קומקיס |

6258/06 א     14/05/2007




א 6258/06 הפטריארך היווני אורתודוקסי של ירושלים תיאופילוס השלישי, בשמו הפטריארכיה היוונית אורתודוקסית של ירושלים, דה סקוטש ממוריאל ג'רוסלם נ' מועצת העדה האורתודוקסית בנצרת, עימאד עווד, אירניוס (אנטוניוס) ג'קומקיס




בעניין:

1



בתי המשפט



בית משפט השלום ירושלים
א
006258/06


לפני:
כבוד השופטת אנה שניידר
תאריך:
21/05/2007




בעניין
:
1.הפטריארך היווני אורתודוקסי של ירושלים תיאופילוס השלישי
, בשמו ובשם הפטריארכיה היוונית אורתודוקסית של ירושלים

2. דה סקוטש ממוריאל ג'רוסלם






התובעים

נ
ג
ד


1 . מועצת העדה האורתודוקסית בנצרת

2 . עימאד עווד
3 . אירניוס (אנטוניוס) ג'קומקיס





הנתבעים

החלטה

1.
עניינה של התובענה שלפנינו, המהווה המשך לצווי המניעה שניתנו בבש"א 4266/06, תקפותו של הסכם שכירות שנחתם ביום 3.5.06 בין הנתבעת מס' 1 לבין הנתבע מס' 3, בשם הפטריארכיה היוונית האורתודוקסית, (להלן – ההסכם), לגבי מקרקעין הידועים כחלקה 4 בגוש 30017 בירושלים (להלן – הנכס). הנכס מורכב משני מבנים – הראשון מושכר לתובעת מס' 2, ואילו השני היה מושכר לקונסוליה הבריטית, ולאחר פינויו הוחזר לחזקתו של התובע מס' 1.

2.
לטענת
התובעים, ההסכם בטל מדעיקרא וזאת הואיל והנתבע מס' 3 אינו מוסמך לפעול בשם הפטריארכיה היוונית אורתודוקסית ולהשכיר את הנכסים שלה.

3.
כפי שנאמר בהחלטה מיום 13.6.06, במסגרת בש"א 4266/06, השאלה העיקרית שמתעוררת בתיק שלפנינו היא מיהו המוסמך להשכיר את הנכס לנתבעת מס' 1 – האם התובע מס' 1, שטרם הוכר על ידי ממשלת ישראל כמחליפו של ה"מ אירינאוס הראשון אך נבחר והוכתר כפטריארך על ידי מוסדות הכנסיה, או שמא ה"מ אריניאוס, שהכרתו כפטריארך טרם בוטלה באופן רשמי על ידי מדינת ישראל, אך הודח על ידי מוסדות הכנסיה.


הואיל והנכס הושכר לתקופה של שנתיים החל ביום 3.5.06 (עם אפשרות להארכת תקופת השכירות), והואיל ולאור
צוי המניעה שניתנו לגבי שני הצדדים הוא עומד בשממונו, עם כל המשתמע מכך – יש חשיבות להכרעה בשאלת תקפותו של ההסכם.


כפי שפורט בהחלטה מיום 13.6.06, השאלה מיהו הפטריארך היווני האורתודוקסי תלויה

ועומדת בבית המשפט העליון. הואיל והנושא מצוי גם בטיפול ממשלת ישראל, במסגרת ועדה מיוחדת שהוקמה לשם כך בראשות שר הפנים, ולא ברור מתי תתקבל הכרעה סופית בענין זה – נראה שאין מנוס מלהכנס לעובי הקורה ולהכריע בשאלה, ככל שהיא מתייחסת לתקפותו של ההסכם נשוא התובענה שלפנינו.

4.
הואיל ומדובר בשאלה משפטית ביסודה – תוכרע השאלה על סמך סיכומים בכתב שיוגשו על ידי הצדדים.

התובעים יגישו סיכומיהם תוך 30 ימים, אלא אם כן יודיעו לבית המשפט תוך התקופה האמורה שהם מסתפקים, לענין זה, בחומר שהוגש על ידם במסגרת ההליכים שהתקיימו עד כה (להלן – ההודעה).

הנתבעים יגישו סיכומיהם תוך 30 ימים מקבלת סיכומי התובעים או ההודעה מטעמם, לפי הענין, אלא אם כן יגישו גם הם הודעה כאמור.

5
.
התיק יובא לעיוני ביום 16.9.07.
המזכירות תשלח העתק מהחלטה זו לצדדים.
ניתנה היום כ"ו באייר, תשס"ז (14 במאי 2007) בהעדר הצדדים



אנה שניידר
, שופטת








א בית משפט שלום 6258/06 הפטריארך היווני אורתודוקסי של ירושלים תיאופילוס השלישי, בשמו הפטריארכיה היוונית אורתודוקסית של ירושלים, דה סקוטש ממוריאל ג'רוסלם נ' מועצת העדה האורתודוקסית בנצרת, עימאד עווד, אירניוס (אנטוניוס) ג'קומקיס (פורסם ב-ֽ 14/05/2007)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים