Google

קנט-לי תעשיות בע"מ - מנהל מס שבח מקרקעין רחובות

פסקי דין על קנט-לי תעשיות בע"מ | פסקי דין על מנהל מס שבח מקרקעין רחובות

4633/98 עמש     07/11/1999




עמש 4633/98 קנט-לי תעשיות בע"מ נ' מנהל מס שבח מקרקעין רחובות




בעניין:
קנט-לי תעשיות בע"מ

העוררת

נגד
מנהל מס שבח מקרקעין רחובות

המשיב

נוכחים:
ב"כ העוררת עו"ד גב
' נצר
ב"כ המשיב עו"ד גולדמן וכן מר בשארי

פרוטוקול
עו"ד נצר: מאז בקשת הדחיה מחודש מאי 99' קיבלנו חוות דעת שמאי, ביחס לשווי הנכס שלפיה שווי הפרדס הוא זניח ועדיין לא העברנו את חוות הדעת למשיב. קיבלתי מכתב מרואה חשבון החברה, שאומר שבהסתמך על אותה הערכת שמאי לא ניתן היה לנכות מס. גם את המסמך הזה טרם העברנו. הפקדנו את הפקדון.
עו"ד גולדמן: אני לא אבקש הוצאות. כתב הערר אם אעיין בו קשה למצוא בו טענה מהותית כלשהי לגב
י הפחת. הטענה היחידה שמפורטת בכתב הערר היא טענה דיונית. מהותית כל שטוענת העוררת אם זו טענה מהותית בכלל היא טענה שמופיעה בסעיף 5.3 לכתב הערר שגם בה לא ניתן להבין דבר. חוות הדעת לא הועברה אלינו עד שלב זה. עד היום בבוקר לא הבנתי שיש טענה כלפי הפחת. מכל מקום, לדעתנו אישור אם יכול להינתן פה יכול להינתן רק על ידי פקיד השומה, לפיו העוררת לא ניכתה את הוצאות הפחת.
עו"ד נצר: מפנה לסעיף 8 לערר. לוחות הזמנים של מרשיי אינם בידי.
לענין הוצאות איזון ושינוי יעוד - כל הדברים כתובים בערר. אני מבקשת דחיה להעביר למשיב את חוות הדעת ואת אישורי רואה החשבון.
עו"ד גולדמן: היתה טענה דיונית לגב
י הגדלת השומה בשלב ההשגה, לדעתנו מנהל מס שבח רשאי להגדיל את השומה בשלב ההשגה, ולכן אנו מעוניינ ים להמשיך את הערר כמות שהוא. כדי למנוע בזבוז זמן שיפוטי יקר, אנו נפעל בהליך אלטרנטיבי לפי סעיף 85 לחוק.
החלטה
בתיק הנוכחי, הגישה העוררת ערר על שומה מס שבח שהוצאה לה על ידי המשיב. בין יתר הטענות החילופיות שהועלו על ידי העוררת היתה טענה שנוגעת לשיעורי פחת בקשר למקרקעין נשוא הערעור.
התיק נקבע לקדם משפט ליום 23/5/99. מספר ימים לפני ישיבת קדם משפט, הגישה ב"כ העוררת בקשה לדחיית הדיון, ובה ציינה כי בעקבות הפגישה שהתקיימה במשרדי המשיב, נותרו מספר נושאים הדרושים בדיקה ובירור, אשר בסיומם יתייתר הצורך בשמיעת הערר, או תצטמצם גדר המחלקות.
התיק נקבע להיום. היום הודיעה ב"כ העוררת כי לצורך קידום התיק, פנתה לשמאי מקרקעין על מנת שיתן חוות דעת בנושא הפחת, ואת חוות הדעת האמורה העבירה לרואה חשבון על מנת שיאשר על סמך חוות הדעת האמורה, א ת שיעור הפחת הניתן לניכוי אם בכלל.. היית מצפה לכך שחוות הדעת האמורה והאישור האמור יועברו למשיב, אולם מסתבר שלא כך פני הדברים. עד היום בבוקר, דהיינו חלוף 7 חודשים מאז דחיית הדיון, לא מצאה העוררת זמן להעביר את המסמכים האמורים לידי המשיב על מנת שיבדוק אותם.
כאשר שאלתי היום, את באת כח העוררת מדוע לא העבירה את המסמכים, השיבה לי כי הדבר לא בידיה כי אין לה שליטה על לקוחותיה.
המסקנה העולה מן הדברים האמורים הינה כי העוררת גרמה לבזבוז זמן של בית משפט, וסבורני כי בנסיבות המקרה יש לחייב אותה לשלם לאוצר המדינה את הוצאות ישיבת היום וזאת עקב בזבוז זמנו של בית המשפט.
לפיכך, אני מחייב כאמור, את העוררת לשלם לאוצר המדינה את הסך של 5,000 ש"ח מהוצאות שהופקדו בתיק, ואניע מחייב את העוררת להפקיד בתיק סך נוסף של 5,000 כהוצאות להבטחת הוצאות הערר וזאת תוך 30 יום מהיום.
הסכום הנ"ל יופקד תוך 30 יום מהיום וזאת או במזומן או בערבות בנקאית.
אם הסכום לא יופקד כאמור, יימחק הערר.
העוררת תעביר למשיב ללא כל דיחוי נוסף את כל המסמכים שהיא חפצה להעביר לו.
המזכירות תקבע את התיק לקדם משפט נוסף לפי היומן.
ניתנה היום, כ"ח בחשון תש"ס, (7 בנובמבר 1999), במעמד הצדדים.

אמנון הומינר
, שופט
יו"ר

1
בתי המשפט
בית המשפט המחוזי תל אביב - יפו
בפני
ועדת ערר
לפי חוק מס שבח מקרקעין תשכ"ג - 1963
מר אמנון הומינר
,שופט - יו"ר

עמ"ש 004633/98
תאריך: 07/11/1999








עמש ועדת ערר מס שבח 4633/98 קנט-לי תעשיות בע"מ נ' מנהל מס שבח מקרקעין רחובות (פורסם ב-ֽ 07/11/1999)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים