Google

מדינת ישראל - יצחק בן שושן

פסקי דין על יצחק בן שושן

2648/05 פ     31/10/2005




פ 2648/05 מדינת ישראל נ' יצחק בן שושן




בעניין:

בתי המשפט
17


בית משפט השלום ירושלים
פ
002648/05


לפני
כב' השופטת ר' שלו-גרטל


31/10/2005




מדינת ישראל
בעניין
:

התביעה
ענף תביעות מחוז ירושלים
ע"י משטרת ישראל






- נ
ג
ד -



יצחק בן שושן



הנאשם
ל' בר-אלון
- סניגוריה ציבורית
ע"י ב"כ עו"ד


גזר דין


1.

הנאשם הורשע, על פי הודאתו, בעובדות כתב האישום, בשבע עבירות של גניבה, לפי סעיף 384 בחוק העונשין התשל"ז - 1977.

מדובר בעבירות שביצע הנאשם בחודש מאי 2005 במשרדים בקרית מוריה בירושלים, לשם הגיע במונית, אשר המתינה לו בחוץ. הנאשם נכנס למשרדים והוציא ארנקים מתוך תיקים של הבעלים, מהם לקח כרטיסי אשראי, כסף מזומן, שקלים, דולרים, יורו, פנקסי שיקים, רישיון נהיגה, כספומטים, ומסמכים שונים. לאחר מכן חזר למונית, והורה לנהג לנסוע מהר, תוך שהוא מבקש מנהג המונית לעצור ליד בנקט, שם ניסה להוציא כסף באמצעות הכרטיסים הגנובים. הנאשם נתפס לאחר מרדף שניהלו עובדי המקום אחר המונית.

כמו כן, הורשע הנאשם, על פי בקשתו והודאתו בתמצית אישום מתוקנת פ.א. 6275/05, בעבירה של נסיון פריצה למקום מגורים, ובעבירה של הסגת גבול. עבירות אלה בוצעו בחודש יוני 2005, בעת שהנאשם ניסה, יחד עם אדם אחר, להתפרץ לדירה בירושלים. משגילו שהדלת נעולה, פנו לדלת השכנה ממול, פתחו אותה, אך משהבחינו שישנם אנשים בבית, לא נכנסו לדירה.
2.

התביעה ביקשה להטיל על הנאשם מאסר בפועל לתקופה ממושכת, ומאסר על תנאי על כל עבירה בתחום הרכוש, וזאת כדי להגן על החברה מפניו. הנאשם מבצע עבירות רכוש על רקע התמכרותו רבת השנים לסמים, כפי שניתן ללמוד מעברו הפלילי העשיר, הכולל לא פחות מ-40 הרשעות קודמות בעבירות רכוש וסמים [ת/1]. הנאשם ריצה תקופות מאסר, כמפורט בריכוז מאסרים [ת/2], אך לא נרתע מלשוב ולבצע עבירות, אפילו שעה
שתלוי ועומד נגדו מאסר על תנאי חב הפעלה בן 8 חודשים, לפי גזר דין מיום 22.12.02 [ת.פ. 4942/02 בית משפט שלום בירושלים]. בנוסף, לאורך כל השנים, לא הצליח לעבור תהליך גמילה ולחזור למוטב, ואין כל המלצה טיפולית לגביו, כפי שעולה מתסקיר שירות המבחן.

3.

הסניגוריה, באמצעות עו"ד ל' בר אלון, טענה כל שאפשר לזכות הנאשם. לדבריה, מדובר באדם אומלל, שלא זכה לקבל סיוע מהרשויות, כדי לשנות את אורח חייו, ולכן, לא ראוי למצות עמו את הדין. נסיבות ביצוע העבירות מצביעות על כך שמסוכנותו של הנאשם אינה כה גדולה, שהרי הוא לא מבצע את העבירות בכל מחיר. בשים לב למהות העבירות, ורמת ענישה, ביקשה עו"ד בר אלון להסתפק בהפעלת המאסר המותנה, ולא להוסיף
עליו, כדי שהעונש שיוטל עליו יעמוד במידת האיזון הנכונה.

4.

הנאשם בגיל 52, מנהל אורח חיים עברייני מאז היותו נער, כפי שניתן ללמוד מהרישום הפלילי [ת/1]. גיליון הרשעותיו הקודמות מלמד שהוא ביצע עבירות רכוש רבות, התפרצויות, גניבות, הסגות גבול, לצד עבירות סמים. עונשי מאסר שהוטלו עליו, תקופות מאסר ארוכות בכלא, לא הצליחו להרתיע אותו מלשוב ולבצע את העבירות.

שירות המבחן הגיש לבית המשפט תסקיר, המפרט את הנתונים הרלוונטיים, ממנו עולה, שהנאשם מכור לסמים מזה כ-35 שנים, סובל מנכות כתוצאה ממחלת פוליו, וברקע חייו נסיבות חיים קשות, לצד הפרעות אישיות. הנאשם התקשה לקחת אחריות על ביצוע העבירות, ומנסה להטיל את האחריות על גורמים חיצוניים, אשר אינם מסייעים לו מספיק. שירות המבחן שקל אפשרות שילובו של הנאשם בתהליך גמילה, אולם, התרשם שהנאשם אינו בשל לטפל בבעיית התמכרותו, והאפשרות היחידה הינה לנסות לשלבו בהליך גמילה בין כתלי בית הכלא. דבריו של הנאשם בסוף המשפט מחזקים את מסקנת שירות המבחן, כאמור לעיל. נראה, כי הנאשם עושה שימוש במצבו, רק כדי לנסות ולהשפיע על העונש שיוטל עליו, כפי שאף ציין בית משפט זה (כב' סגן הנשיא השופטת ש' דותן) בגזר הדין האחרון מתאריך 22.12.02. בנסיבות אלה, אין ספק שיש להגן על החברה מפניו של הנאשם.

שקלתי לקולא את העובדה שהנאשם הודה במיוחס לו, מבלי שהוצע לו דבר במסגרת הסדר הטיעון, ובכך חסך זמן יקר, וכן את נסיבותיו האישיות.

לאור האמור לעיל, אני מטילה על הנאשם עונש כדלקמן:

א.
15 חודשים מאסר בפועל לריצוי החל מיום מעצרו בתיק זה, היינו, 16.5.05.

ב.
8 חודשים מאסר על תנאי לפי גזר דין מיום 22.12.02 ת.פ. 4942/02 בית משפט
שלום בירושלים, יופעלו במצטבר לעונש המאסר לפי ס"ק א' דלעיל.
סך הכל ירצה הנאשם 23 חודשי מאסר מיום 16.5.05.
ג.
6 חודשים מאסר על תנאי למשך 3 שנים מיום שחרורו מהכלא, על כל עבירת רכוש.
זכות ערעור לבית המשפט המחוזי בירושלים תוך 45 ימים מהיום.

ניתן היום כ"ח בתשרי, תשס"ו (31 באוקטובר 2005) במעמד הצדדים.
ר' שלו- גרטל, שופטת







פ בית משפט שלום 2648/05 מדינת ישראל נ' יצחק בן שושן (פורסם ב-ֽ 31/10/2005)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים