Google

נאות חן הגורן בע"מ, עו"ד מיכאל כהן - אקסלנט ריטייל בע"מ, רו"ח אריה רפופורט, כונס הנכסים הרשמי

פסקי דין על נאות חן הגורן | פסקי דין על עו"ד מיכאל כהן | פסקי דין על אקסלנט ריטייל | פסקי דין על רו"ח אריה רפופורט | פסקי דין על כונס הנכסים הרשמי |

1322/09 פשר     12/03/2009




פשר 1322/09 נאות חן הגורן בע"מ, עו"ד מיכאל כהן נ' אקסלנט ריטייל בע"מ, רו"ח אריה רפופורט, כונס הנכסים הרשמי




בעניין:

1



בתי המשפט


בית משפט מחוזי תל אביב-יפו
פשר 001322/09
בשא 5345/09

בפני
:
כבוד השופטת ורדה אלשיך
– סגנית נשיא


12/03/2009




בעניין:
1. נאות חן הגורן בע"מ

2. עו"ד מיכאל כהן
ע"י ב"כ עו"ד מיכאל כהן






ובעניין:
אקסלנט ריטייל בע"מ
ע"י ב"כ עו"ד אבנר כהן ואח'





ובעניין:
רו"ח אריה רפופורט
בתפקידו כמפרק זמני של די.אם.או תקשורת שירותים ובינלאומי בע"מ





ובעניין:
כונס הנכסים הרשמי
ע"י ב"כ עו"ד נטע כצמן-יעקובוביץ


החלטה


1.
בהחלטתי מיום 9.3.09 נפלה שגגה, וזאת באשר אין ספק כי לא ניתן לאשר באורח חד צדדי מהלך של התמחרות מחודשת, וזאת בלא ליתן ראשית זכות תגובה למציעה שהצעתה נתקבלה לכאורה, ואשר מתנגדת לכך בתוקף. זאת, וודאי שלא באורח הנראה כסותר החלטת ביניים קודמת, מיום 5.3.09, אשר העירה ולא בכדי על הבעייתיות של מהלך כזה, אשר מתקשה לעלות בקנה אחד, לכאורה, עם הלכת ע"א 509/00. אי לכך, אני מחליטה להשתמש בסמכות המסורה לי ולעיין מחדש בהחלטתי מיום 9.3.09. אי לכך, דין המבוקש בבש"א 5864/09 להתקבל.

2.
לגופו של עניין, דומה כי בין הצדדים נטושה מחלוקת חריפה אודות הדמיון או העדר הדמיון בין המקרה נשוא בש"א 5345/09 לבין הנסיבות אשר עמדו מאחורי פסיקת בית המשפט העליון בע"א 509/00.
בעניין זה אעיר, כי מחד גיסא, אין ספק כי קיימות נסיבות המאפשרות לחרוג מעקרון סופיות ההתמחרות, ואף בית המשפט העליון הכיר בכך. זאת, בעיקר במקרים בהם ההצעה ה"זוכה" נמוכה באורח משמעותי מהערכת השמאי, או כאשר – בשל נסיבות שונות – נמנעה הזדמנות הוגנת ממציעים אחרים להשתתף, או שנפלה טעות בתום-לב אצל המציע המאוחר. לעניין זה, ראוי להוסיף ולהדגיש: התמחרות בחדלות פרעון שונה מהתמחרות רגילה, וזאת לא רק עקב העובדה כי אין מדובר בצעד שנוקט צד סולבנטי כדי להאמיר את רווחיו, אלא בצעד כפוי של גוף חדל פרעון, שנועד למזער את ההפסדים שנוחלים נושיו מניה וביה.
זאת ואף זאת; מן המפורסמות, כי לא אחת מצליחים מציעים בהתמחרות אגב חדלות פרעון לזכות בנכסים רבי-ערך במחירים נמוכים יחסית. לאור מושכלה זו, הרי חזקה על מציע אשר בוחר להשתתף בהתמחרות כזו, מתוך רצון להנות מהיתרון המיוחד הצפוי בה, כי הוא מודע, עליו להיות מודע אף לסיכונים ולחסרונות הצפונים באותו הליך.

3.
מאידך גיסא, ובמיוחד נוכח ע"א 509/00, הרי ש"צידו האחר של המטבע" הינו כי לא כל הצעה מאוחרת, אף אם גבוהה יותר, הולמת פתיחה מחדש של ההתמחרות ופגיעה בעקרון ההסתמכות של המציע הראשון. לעניין זה, ובלא לקבוע עדיין מסמרות, דומה כי בנסיבות המקרה קיימים מספר פרמטרים, המקשים על פתיחה מחדש של ההתמחרות, כדלקמן:

א.
העובדה, כי המציעה הראשונה היתה נכונה למשא ומתן, ובמרוצת ההליכים שיפרה באורח ניכר את הצעתה.

ב.
העובדה, אשר יש לה משקל ניכר, כי המציעה הראשונה העמידה מימון ביניים אשר אפשר למעשה את שמירת נכסי החברה חדלת הפרעון באורח שיאפשר התמחרות ראויה כלל ועיקר.

ג.
השלב המתקדם למדי בו נמצאו הליכי המכר והאישור, בעת ש"נעורה" המציעה החדשה והציעה את הצעתה. זאת, כאשר אין זה ברור כלל, מדוע לא טרחה המציעה דנן להשתתף בהליכי המכר בשלבים מוקדמים יותר, והאם לא בחרה "לשבת על הגדר", בעת שהמציעה הראשונה טורחת, משקיעה מימון ביניים ויוצרת הסתמכות בעלת משקל.

4.
נוכח כל האמור לעיל, יתכבדו הנאמן וחברת נאות חן הגורן בע"מ
, ויבהירו בתוך 5 ימים, האם עודם עומדים על בקשתם לפתוח מחדש את ההתמחרות, וזאת נוכח האמור בהחלטתי זו ובתגובת המציעה הראשונה. מסירה אישית תוך 6 שעות.
המזכירות תודיע טלפונית את החלטתי לצדדים.

5.
בשלב זה, אין מקום ליתן צו להוצאות.

ניתנה היום, ט"ז באדר, תשס"ט (12 במרץ 2009), בהעדר הצדדים.


ורדה אלשיך
, שופטת

סגנית נשיא
תפארת






פשר בית משפט מחוזי 1322/09 נאות חן הגורן בע"מ, עו"ד מיכאל כהן נ' אקסלנט ריטייל בע"מ, רו"ח אריה רפופורט, כונס הנכסים הרשמי (פורסם ב-ֽ 12/03/2009)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים