Google

אלי כהן, כהן אירית - חפציבה חברה לבנין עבודות ופיתוח בע"מ

פסקי דין על אלי כהן | פסקי דין על כהן אירית | פסקי דין על חפציבה חברה לבנין עבודות ופיתוח בע"מ

17700/96 א     31/07/2005




א 17700/96 אלי כהן, כהן אירית נ' חפציבה חברה לבנין עבודות ופיתוח בע"מ




בעניין:

1



בתי המשפט



בית משפט השלום ירושלים
א
017700/96


לפני:
כבוד השופטת רבקה פרידמן פלדמן
ס. נשיא
תאריך:
31/07/2005



בעניין
:

1 . אלי כהן


2 . כהן אירית


ע"י ב"כ עו"ד
חדד אליעזר
התובעים

נ
ג
ד





חפציבה חברה לבנין עבודות ופיתוח בע"מ



ע"י ב"כ עו"ד
רימר פז
הנתבעת


פסק דין
משלים


1.
בשנת 1991 רכשו התובעים מאת הנתבעת דירה בפסגת זאב מזרח בירושלים.
התביעה, אשר הוגשה בשעת 1996, על סך 129,000 ₪, התייחסה, בעיקרה, לליקויי בניה.

2.
הדיון בתיק נדחה מעת לעת, לצורך מינוי מומחה אשר יבדוק את ליקויי הבניה, להמתנה לחוות דעתו של המומחה, לביצוע תיקונים, חוות דעת משלימות וכיוצ"ב, עד שבסופו של דבר, לפני מספר חודשים, הודיעו הצדדים על הסדר פשרה הכולל את כל רכיבי התביעה, למעט פיצוי בגין עגמת נפש.

3.
מטעם התובעים הוגש תצהיר המעיד על קורותיהם מאז רכשו את הדירה בשנת 1991 ועד עתה.
מהתצהיר עולה כי הדירה נמסרה לתובעים ביום 1.5.1993, וכי מאז מתגלים ליקויים, מבוצעים תיקונים חוזרים ונשנים, ובאופן חריג התיקונים נמשכים על פני שנים רבות.
על פי האמור בתצהיר, החל מהחורף הראשון בו התגוררו התובעים בדירה, החלו בדירה בעיות רטיבות.
בנובמבר 1993 נאלצו התובעים לפנות את חדר השינה שלהם בשל בעיות רטיבות. ארון בגדים שהיה במקום התקלקל וכך גם חלק מבגדיהם, אשר ניזוקו מטחב ועובש. תהליך איתור הליקויים נמשך על ידי הנתבעת עד לחודש ינואר, תוך ביקורים חוזרים של אנשי הנתבעת במקום, ובסופו של דבר, ביום 16.1.1994, פונו התובעים ומשפחתם למלון שערי ירושלים, כדי שניתן יהיה לבצע בדירה תיקונים. חפציהם של התובעים הועברו למחסני הנתבעת. העבודות נמשכו על פני זמן רב, בחלקו עבדו אנשי הנתבעת בדירה ובחלקו לא נעשה בה דבר, ובסופו של דבר חזרו התובעים לדירתם ביום 29.3.1994, לאחר שהייה במלון בתנאי צפיפות ורעש ותוך הסעת הילדים למוסדות הלימוד באזור הדירה.
עם חזרתם לדירה גילו התובעים שוב בעיות רטיבות. כמו כן קיבלו את הדירה ללא דלתות פנימיות. הדלתות הובאו למקום, לא התאימו ונלקחו, שוב הובאו וכך הלאה, עד שהותקנו בסוף חודש יוני 1994.
בעיות הרטיבות במקום נמשכו, וכך גם ביקוריהם של מומחים ואנשי מקצוע, אשר תיקנו כל פעם במקום אחר. בנוסף, ממרפסות התובעים נכנסה רטיבות לשכנים, וממרפסות השכנים נגרמה רטיבות לתובעים, והדבר היה כרוך בהתכתבויות ועגמת נפש נוספת.
התובעים נאלצו לפנות את הדירה ולעבור למלון פעם נוספת, במאי 1999, למשך כשבועיים. באותה עת היה עליהם להגיע מידי יום לדירה בעת שבוצעו בה תיקונים.
עם חזרתם לדירה שוב נמצאו בה ליקויים ונדרשו תיקונים נוספים.
מדובר בשנים ארוכות במהלכן נגרמו לתובעים צער ועגמת נפש רבה בגין הליקויים והתיקונים בדירה.

4.
לזכותה של התובעת יאמר כי במהלך כל התקופה הגיעו למקום מומחים, אנשי מקצוע ועובדים לביצוע התיקונים, וכן יש להתחשב בכך שחלק מהתמשכות ההליכים נבע מהמתנה לחוות דעת המומחים מטעם בית המשפט.

עם זאת, התמשכות תיקונים משך שנים רבות כל כך ופעמים רבות כל כך, איננה סבירה והיא מצדיקה פסיקת סכום גבוה מן המקובל בגין סבל ועגמת נפש. כך גם העובדה שהתובעים נאלצו לפנות דירתם פעמיים לשם ביצוע התיקונים, נאלצו לבזבז זמן רב בשל התיקונים ולא הגיעו למצב בו הם נהנים מדירה חדשה אותה קנו במיטב כספם.
יש לזכור כי מלכתחילה מחובתה של הנתבעת למסור דירה ללא ליקויים. עליה לוודא לפני מסירת הדירה לדיירים, כי כל פעולות הבניה והאיטום נעשו כראוי. מצב בו מתגלים שוב ושוב ליקויים, הגורמים לחדירת רטיבות לדירה, ומצב בו התיקונים נעשים "בהמשכים" אינו תקין. לפחות עם גילוי הליקויים הראשונים והוצאת התובעים מהדירה לשם ביצוע תיקונים, היה על הנתבעת לוודא כי בכך תסתיים "מסכת הייסורים" של התובעים, אשר יוכלו סוף סוף להנות מהשימוש בדירה.
משלא נעשה כן, זכאים התובעים לפיצוי ראוי בגין עגמת הנפש שנגרמה להם.

לפיכך אני פוסקת לתובעים פיצוי בגין עגמת נפש בסך 25,000 ₪. סכום זה ישא הפרשי הצמדה וריבית מהיום ועד למועד התשלום המלא בפועל.
בנוסף אני פוסקת שכר טרחת עורך דין, כמוסכם, בשיעור 15% + מע"מ.

המזכירות תשלח העתק פסק הדין לב"כ צדדים.

ניתן היום כ"ד בתמוז, תשס"ה (31 ביולי 2005) בהעדר הצדדים.



רבקה פרידמן-פלדמן, סגן-נשיא







א בית משפט שלום 17700/96 אלי כהן, כהן אירית נ' חפציבה חברה לבנין עבודות ופיתוח בע"מ (פורסם ב-ֽ 31/07/2005)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים