Google

אביבה יעקב, אורי יעקב - כונס הנכסים הרשמי - מחוז חיפה

פסקי דין על אביבה יעקב | פסקי דין על אורי יעקב | פסקי דין על כונס הנכסים הרשמי - מחוז חיפה

714/08 פשר     17/03/2009




פשר 714/08 אביבה יעקב, אורי יעקב נ' כונס הנכסים הרשמי - מחוז חיפה








בית המשפט המחוזי בחיפה

פש"ר 714/08 יעקב ואח' נ' כונס הנכסים הרשמי - מחוז חיפה

פש"ר 715/08 יעקב ואח' נ' כונס הנכסים הרשמי - מחוז חיפה



17 מרץ 2009





בפני

כב' השופט
הרשם מנחם רניאל

מבקשים

1
.
אביבה יעקב



2
. אורי יעקב




נגד

משיבים

1. כונס הנכסים הרשמי - מחוז חיפה



החלטה בבש"א 15397/08



המבקשים מבקשים הפחתת התשלום החודשי שנקבע ל- 750 ₪ לכל אחד לסך 150 ₪ לכל אחד, בטענה שהם חיים רק מהבטחת הכנסה ומתמיכת ילדיהם ואינם יכולים לשאת בתשלום החודשי.

המנהל המיוחד מתנגד לבקשה וכך גם הכונס הרשמי.

המבקשים טוענים כי בגילם, כאשר המבקש בן 62 לאחר התקף לב והמבקשת בת 60, אין הם יכולים לצאת לעבודה ולכן אינם עובדים. טענתו של המבקש בדבר מצבו הבריאותי העכשווי לא נתמכה בשום מסמך מלבד דבריו. מהמסמכים הרפואיים עולה שמאז שנת 2000 הוא סובל ממחלת לב ותעוקת חזה, ולא נאמר דבר על התקף לב. דהיינו, במשך שנים למרות מחלתו ניהל את החנות שהובילה להפסדיו. מה שאירע בשנת 2008 הוא רק שהמבקש עבר צינתור. אשה בת 60 יכולה לעבוד, במיוחד כאשר היא חייבת סכומים גדולים לנושיה ועליה למצות את כושר השתכרותה. אין להסתפק בהתייצבות בלשכת העבודה. אם המבקש הוא נכה, יפנה לקביעת נכותו בביטוח לאומי. אם הוא טוען שהוא עומד לפני צינתור נוסף, עליו להוכיח זאת. אם מצבו כמי שעומד לפני צינתור נוסף אינו מאפשר לו לעבוד אף שעבד שנים בהיותו חולה לב, עליו להוכיח זאת. עקרת בית בת 60 יכולה לעבוד במשק בית, ויכולה לעבוד כמטפלת בילדים ובקשישים. המבקשים לא הוכיחו שמיצו את כושר השתכרותם וכי יש להם מניעה לעבוד ולהרוויח כדי מחייתם והחזר כספים לנושיהם.
בבקשה לצו כינוס הצהירו המבקשים שהם מקבלים מילדיהם תמיכה חודשית בסך 6,500 ₪ ועתה הם זוכים לקצבה מהמל"ל בסך 2,757 ₪. כמו כן הצהירו על הוצאות חודשיות של 6,670 ₪, כולל 600 ₪ לחודש עבור הלבשה והנעלה ו- 400 ₪ לחודש עבור נסיעות למשפחה ו- 220 ש"ח לחודש עבור הוט טלביזיה. כלומר, לפני צו הכינוס לא יצרו חובות חדשים כאשר הם משלמים 6,670 ₪ לחודש. כמו כן, אין המבקשת מגישה כלל דו"חות על הוצאותיה והכנסותיה והמבקש הגיש דו"ח לחודש נובמבר 08 ללא מסמכים מאמתים. אי הגשת דוחות הכנסות והוצאות, שאינם כרוכים בהוצאה כספית כלשהיא, היא ניהול ההליך בחוסר תום לב, והיא מצביעה על כך שהמבקשים מסתירים מידע על הכנסתם והוצאותיהם. גם בתשובה לתגובת המנהל המיוחד לא הגישו המבקשים דו"חות על הכנסות והוצאות, ובמקום זה טענו שהמבקשת נכללת בדוחות שמגיש או לא מגיש בעלה. ב"כ המבקשים מתבקש להסביר למבקשים, שלמרות איחוד הדיון בתיקים, כל אחד מהמבקשים חייב לעמוד בדקדקנות בכל אחת מהדרישות המוטלות עליו במסגרת הליכי פשיטת הרגל. בנסיבות אלה, איני מאמין לטענתם של המבקשים שהם מקיימים עצמם רק מ- 2,800 ₪ לחודש שהם מקבלים מהמל"ל ואין להם כל הכנסה נוספת, מכל מקור שהוא, לרבות מילדיהם.
גם במישור ההוצאות, יתכבדו להפסיק לקנות הלבשה והנעלה כל חודש ב- 600 ₪, ולנסוע למשפחה ב- 400 ₪. תתכבד המשפחה לבוא אליהם. אם אין למבקשים כספים למחייתם, הם יכולים לוותר על חיבור לכבלים. חסכון בהוצאות אלה יותיר אותם עם 1,220 ₪ פנויים כל חודש, ובתוספת 300 ₪ שהסכימו לשלם, הם עוברים את הסכום שנפסק.

כעולה מתגובת המנהל המיוחד, סמוך לבקשת פשיטת הרגל, מכרו המבקשים דירה בבעלותם, מכירה שהותירה בידם 77,000 ₪ מעבר ליתרת המשכנתא, וכן מכרו רכב סוזוקי בסך 66,000 ₪. המבקשים לא פירטו מה נעשה בכספים אלה. אני דוחה את טענת המבקשים כי המנהל המיוחד עתיד למצוא בחקירותיו כיצד השתמשו כראוי בכספים אלה. המבקשים טועים לחשוב שאין שום נטל הוכחה המוטל עליהם, וכי כל מה שעליהם לעשות הוא
להגיש את הבקשה ולדחות את הפירוט והראיות שעליהם להגיש למועד שבו ישאלו אותם שאלות. המצב הפוך. הנטל עליהם להוכיח כבר עתה את טענותיהם ולפרט מה עשו בכספים שקיבלו ולתמוך פירוט זה בראיות. אי הגשת הסברים וראיות המצויות בידם, והמתנה לחקירה, אינה ניהול בתום לב של ההליך.

לפיכך, על פי טיעוני הצדדים והראיות שהוצגו, אני דוחה את הבקשה להפחתת התשלום החודשי. המבקשים ישלימו את הפיגורים בתוך 30 יום מהיום.

ניתנה היום,
כ"א
אדר תשס"ט, 17 מרץ 2009, בהעדר הצדדים.








הוקלד על ידי .......







פשר בית משפט מחוזי 714/08 אביבה יעקב, אורי יעקב נ' כונס הנכסים הרשמי - מחוז חיפה (פורסם ב-ֽ 17/03/2009)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים