Google

צורית אגודה שיתופית להתיישבות בע"מ - חיים כץ, רונית כץ, יצחק בורשטיין ואח'

פסקי דין על צורית אגודה שיתופית להתיישבות בע"מ | פסקי דין על חיים כץ | פסקי דין על רונית כץ | פסקי דין על יצחק בורשטיין ואח' |

9235-11/08 עתמ     02/02/2009




עתמ 9235-11/08 צורית אגודה שיתופית להתיישבות בע"מ נ' חיים כץ, רונית כץ, יצחק בורשטיין ואח'








בית המשפט המחוזי בחיפה בשבתו כבית משפט לעניינים מינהליים

עת"מ 9235-11-08 כץ ואח'
נ' מ. א. משגב ואח'



02 פברואר 2009

בקשה מס' 6

בפני

כבוד השופט א' קיסרי

מבקשת:
צורית אגודה שיתופית להתיישבות בע"מ


- נ ג ד -

משיבים:
1 חיים כץ
2 רונית כץ
3 יצחק בורשטיין
4 חיה בורשטיין
5 יובל בוכניק
6 דליה בוכניק
7 מ. א. משגב



החלטה


ביום 31.12.08 ניתנה החלטה בבקשת המשיבים 1-6 ("העותרים") לפיה נמחקה עתירתם כנגד המבקשת ללא צו להוצאות.

ביום 7.1.09 פנתה המבקשת וביקשה כי אעיין מחדש בהחלטה שלא לחייב את העותרים בהוצאותיה שכן, לטענתה, מה שנטען ע"י העותרים בבקשה למחיקת העתירה כנגדה איננו מדוייק.
לטענתה, הוצע לעותרים לחזור בהם מן העתירה כנגד המבקשת קודם לדיון המוקדם ומכל מקום, טענת העותרים כאילו המבקשת הסכימה לותר על פסיקת הוצאות משפט אינה נכונה. המבקשת טוענת עוד כי שכר הטרחה שהיא נושאת בו ישולם מכספי הציבור ומכיון שמלכתחילה לא היה מקום להגיש עתירה מינהלית נגדה אין סיבה שלא לחייב את העותרים בהוצאות.

בתגובת העותרים לבקשה זו נטען כי אכן סוכם בין ב"כ הצדדים שמחיקת העתירה כלפי המבקשת תהיה ללא צו להוצאות, וכי הגשת העתירה כנגדה היתה ראויה הואיל והמבקשת מהווה את ועד ההנהלה של היישוב צורית, בו מתגוררים המבקשים והואצלו לה סמכויות ניהול מאת המשיבה 6 ומכאן שהיא משיבה ראויה לעתירה.

עוד טוענים העותרים כי נגרמו להם הוצאות ונזקים כבדים אשר המבקשת מתנערת מאחריותה כלפיהם. טענה נוספת של העותרים היא כי משניתנה החלטה שמחיקת העתירה תהא ללא צו להוצאות שוב אין לשנותה על יסוד בקשה שהוגשה לאחר שניתנה החלטה.

אין ממש בטענות העותרים ואני דוחה אותם.

מחיקת העתירה תוך קביעה כי הדבר נעשה ללא צו להוצאות נעשתה על יסוד בקשה של העותרים בה נאמר כי קיימת הסכמה של המבקשת לכך. אין אפשרות, ולטעמי הדבר גם אינו ראוי, להכריע בין גירסאותיהם הסותרות של ב"כ הצדדים, אולם משהועמד העניין במחלוקת אניח אותו לחובת מי שנושא בנטל הראיה, ולטעמי אלו הם העותרים.

הכלל הוא שמשמסתיים הליך לטובתו של אחד מבעלי הדין נושא הצד האחר בהוצאותיו זולת אם קיימות נסיבות המצדיקות תוצאה אחרת, או שקיימת הסמכה שלא כך יהיה. הסכמה כזו לא הוכחה וגם נסיבות המצדיקות לפטור את העותרים מחובתם לשאת בהוצאות אינן קיימות.

המבקשת לא היתה משיבה ראויה לעתירה המינהלית ואם היו העותרים מכלכלים צעדיהם קודם להגשתה כי אז חזקה שהיו מגיעים למסקנה שאין ממש בטענותיהם כנגד המבקשת בהליך של עתירה מינהלית. מובן שאין בדברים אלה כדי לקבוע דבר וחצי דבר אם נושאת
המבקשת
באחריות כלפי העותרים לנזקים שלהם הם טוענים, וגם בשאלה זו אין אני רואה לקבוע לכאן או לכאן, אלא שהליך של עתירה מינהלית אינו מכוון לברר טענות מהסוג אותו טענו העותרים כלפי המבקשת, ואם היא נאלצה להשיב לעתירה ולהתייצב לדיון אין סיבה שהעותרים לא ישאו בהוצאותיה, אשר בצדק היא טוענת כי הן כספי הציבור.

העותרים ישאו בהוצאות המבקשת בסכום של 2,500 ₪ בצירוף מע"מ.




ניתנה היום,
ח' שבט תשס"ט, 02 פברואר 2009, בהעדר הצדדים.














עתמ בית משפט לעניינים מנהליים 9235-11/08 צורית אגודה שיתופית להתיישבות בע"מ נ' חיים כץ, רונית כץ, יצחק בורשטיין ואח' (פורסם ב-ֽ 02/02/2009)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים