Google

שלמה א. אנג'ל בע"מ, ירון אנג'ל, יהושוע אגסי ואח' - גד אנג'ל

פסקי דין על שלמה א. אנג'ל | פסקי דין על ירון אנג'ל | פסקי דין על יהושוע אגסי ואח' | פסקי דין על גד אנג'ל

157/09 ברע     24/03/2009




ברע 157/09 שלמה א. אנג'ל בע"מ, ירון אנג'ל, יהושוע אגסי ואח' נ' גד אנג'ל




בעניין:
בית הדין הארצי לעבודה


ברע000157/09








המבקשים
1. שלמה א. אנג'ל בע"מ

2. ירון אנג'ל
3. יהושוע אגסי
4. דוד שביט
5. יחזקאל דברת



-

המשיב
גד אנג'ל




לפני: הנשיא סטיב אדלר


החלטה

1.
לפני בקשת רשות ערעור על החלטת בית הדין האזורי בירושלים (השופטת אורנית אגסי, בשא 1968/07 בתיק עיקרי עב 3075/07), מיום 16.2.2009 בה התקבלה בקשת המשיב לקבלת צו מניעה זמני אשר ימנע את פיטוריו ויורה על המשך העסקתו בתפקידו עד למתן פסק הדין בהליך העיקרי.
2.
במהלך חודש אוגוסט 2007 קיבלה המבקשת 1 החלטה לפטר את המשיב. בעקבות החלטה זו, עתר המשיב לבית הדין האזורי בבקשה למתן סעדים זמניים אשר ימנעו את פיטוריו. באותו היום נתן בית הדין האזורי סעד ארעי במעמד צד אחד, לפיו לא ישונה מצבו של המשיב לעומת המצב עובר לקבלת ההחלטה על הפיטורים. לאחר מכן, ומשך חודשים ארוכים, הוארך בהסכמת הצדדים תוקפו של הצו האמור.

בחודש יוני 2008 הודיע המשיב כי הליך גישור אותו ערכו הצדדים לא צלח, ועתר לקביעת מועד דיון. לאחר קיומו של הליך הוכחות במסגרת ההליך הזמני, ניתנה החלטת בית הדין האזורי המקבלת את בקשת המשיב, ומכאן הבקשה שלפני.
3.
לאחר שעיינתי בבקשה ובתשובה לה, שניהם רחבי היריעה, ונתתי דעתי לנימוקי הצדדים, אני מחליט כי דין הבקשה להידחות.


החלטה אם ליתן סעד זמני נתונה ככלל לשיקול דעתה של הערכאה הדנה בהליך, וערכאת הערעור לא תתערב בשיקול דעתו של בית הדין האזורי בבקשה למתן או אי מתן סעד זמני, אלא אם כן הפעיל בית הדין את שיקול דעתו שלא כהלכה (דב"ע שן/14-41 ועד עובדי קבוצת הקשר של תדיראן בע"מ ואח'
- תדיראן בע"מ, פד"ע כב 92; דב"ע נה/247-3 המרכז הרפואי שערי צדק - ד"ר אורלי פרט, פד"ע כט 244).


במקרה שלפני, החלטת בית הדין האזורי ניתנה על יסוד קביעות עובדתיות לכאוריות, אשר נקבעו לאחר מסכת עדויות ארוכה שנשמעה בפני
ו והתרשמות מהם. ככלל, אין זה מדרכו של בית דין זה להתערב בממצאים עובדתיים של הערכאה הדיונית, בייחוד מקום בו הם מבוססים על שמיעת עדים.
לערכאה ששמעה את העדים יתרון על פני ערכאת הערעור, בשל ההזדמנות להתרשם מהם באופן בלתי אמצעי. על כן, התערבות ערכאת הערעור בממצאי מהימנות ובקביעות עובדתיות המושתתות על התרשמות מעדויות היא חריגה, ושמורה לנסיבות קיצוניות ויוצאות דופן

(ראו:
עע 239/03 מרים אסמר - עירית חיפה, טרם פורסם, ניתן ביום 26.9.04, עע 424/06 מטבחי שרת בע"מ – ילנה גרוחולסקי, טרם פורסם, ניתן ביום 2.8.2007). במקרה שלפני, בית הדין האזורי אף מציין בהחלטתו כי למרות שמיעת העדויות בהליך הזמני, עדיין רב הנסתר על הגלוי ונדרשת שמיעת עדויות נוספות בטרם ייקבעו ממצאים עובדתיים ברורים.

נוכח האמור, ובשים לב לתקופה בה הועסק המשיב בתפקידו לאחר ההחלטה על פיטוריו, לרבות בתקופה שלאחר ביטול מינויו כדירקטור, נחה דעתי כי אין בהחלטת בית הדין האזורי טעות משפטית או אחרת שיש בה כדי להצדיק חריגה מן הכלל, והבאת הסוגיה שבמחלוקת לפתחו של בית דין זה.

4.
סוף דבר – הבקשה נדחית.


המבקשים ישלמו למשיב הוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין בסך 5,000 ש"ח בתוספת מע"מ. סכום זה ישולם בתוך 30 יום מהיום, שאם לא כן יישא הפרשי הצמדה וריבית מהיום ועד יום התשלום בפועל.

בית הדין האזורי יעשה מאמץ, בכפוף לאילוצי יומנו, על מנת לקדם את ההליך העיקרי ולהביאו לידי הכרעה בהקדם האפשרי.

ניתנה, בהעדר הצדדים, היום, כ"ח אדר, תשס"ט (24.3.2009), ותישלח לצדדים.

סטיב אדלר
, נשיא








ברע בית הדין הארצי לעבודה 157/09 שלמה א. אנג'ל בע"מ, ירון אנג'ל, יהושוע אגסי ואח' נ' גד אנג'ל (פורסם ב-ֽ 24/03/2009)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים