Google

מדינת ישראל - אברהם יחזקאל

פסקי דין על אברהם יחזקאל

11216/01 פ     14/04/2002




פ 11216/01 מדינת ישראל נ' אברהם יחזקאל




13
בתי המשפט
פ 011216/01
בית משפט השלום תל אביב-יפו
14/04/2002
תאריך:
כב' השופטת דורית רייך - שפירא

בפני
:

מדינת ישראל

בעניין:
המאשימה
טלי בר און

ע"י ב"כ עו"ד
נ ג ד
אברהם יחזקאל
- בעצמו

הנאשם
גזר דין

הנאשם יליד 1979 הורשע על פי הודאתו בתקיפת שוטר בנסיבות מחמירות ואיומים בניגוד לסעיפים 244(1) ו - 192 לחוק העונשין תשל"ז וכן בהתנגדות למעצר בניגוד לסעיף 47 (א) לפקודת סדר הדין הפלילי (מעצר וחיפוש) { נוסח חדש} תשכ"ט-1969. העבירות בוצעו ב 4.07.00 בשעה 19:30 בערך, כשהנאשם נדרש על ידי שוטר לעצור משאית שבה נהג והסיע שני אחרים ( להלן: "האחרים" ).

מלכתחילה יוחסו לנאשם עבירות רבות יותר מאשר לאחרים, שהורשעו בגין חלקם באירוע, בעבירה על סעיף 274 (1) לחוק העונשין בלבד ונידונו בנפרד ובמסגרת הסדר טיעון למאסר על תנאי ל - 7 חודשים.

אין מחלוקת, שהנאשם, להבדיל מהאחרים, לא רק הורשע במספר עבירות רב יותר, אלא שאין זו הסתבכותו הראשונה בפלילים כעולה מהגיליון במ/ 1 , הגם שאלו רישומים שאינם הרשעות.

בטיעונים לעונש ביקשה התובעת להתחשב במהות העבירות ובנסיבות ביצוען, כמו גם בהסתבכויותיו הקודמות של הנאשם. התובעת הדגישה את חלקו של הנאשם באירוע, שראשיתו בבדיקת מסמכים תמימה ששוטר התכוון לבצע, אשר התגלגלה לתקיפתם האלימה של שני שוטרים על ידי הנאשם והאחרים.

התובעת הדגישה את חלקו של הנאשם בעבירה העולה, לדעתה, על זה של האחרים. וכן את החובה להגן על שוטרים העושים מלאכה קשה מאוד בשירות הציבור, ופגיעה בהם מצדיקה תגובה שיפוטית מחמירה.

למרות שלגבי שני שותפיו של הנאשם המליצה להסתפק במאסר מותנה בלבד, לגבי הנאשם עמדה על השתת מאסר שחלקו לריצוי בפועל , ולו בעבודות שירות.

הנאשם, שהביע צער וחרטה עמוקים, ביקש וחזר וביקש את רחמי בית המשפט תוך שהוא מדגיש את נסיבות חייו הקשות ואת התמיכה שהוא תומך בבני משפחתו. שליחתו למאסר בפועל, אף כזה שירוצה בעבודות שירות, יפגע חמורות בו ובכל בני משפחתו.
לאחר ששמעתי הטיעונים שקלתי מכלול הנסיבות הגעתי למסקנות כדלקמן:

1. 1. ככלל עבירות אלימות, שהן נגע חמור ונפוץ, מצדיקות תגובה שיפוטית מחמירה. על אחת כמה וכמה עבירות אלימות פיסית המלוות באלימות מילולית, כלפי שוטרים, המבצעים תפקיד קשה להשלטת החוק והסדר. העדרה של תגובה שיפוטית מחמירה במקרה ראוי, משמעותה הפקרת השוטרים, כפי שטענה בצדק התובעת.
2. 2. יחד עם זאת, בעת גזירת העונש מתחשב בית המשפט בנאשם הספציפי העומד בפני
ו, תהא העבירה בה הורשע חמורה ככל שתהא. בנוסף, שוקל בית המשפט במכלול שיקוליו עקרונות נוספים, ביניהם, עקרון אחידות הענשים והשיקום.

3. 3. במקרה שבפני
נידונו שני האחרים למאסר על תנאי בלבד וזאת במסגרת הסדר טיעון, שעליו המליצה התובעת. התובעת נדרשה להבדלי הנסיבות המאבחנים לחומרא, לדעתה, בין הנאשם לאחרים.

4. 4. אעיד על עצמי כי התלבטתי בטרם אישרתי את ההסדר עם האחרים, ואני רואה צורך לחזור ולבחון אותו שוב בשלב זה. באשר, לדעתי, שלא כדעת התובעת, הבדלי הנסיבות בין הנאשם לאחרים אינם כה מהותיים.

5. 5. אכן זו לא ההסתבכות הראשונה שהנאשם הסתבך בפליליים, ארך אין להתעלם מהעובדה שבגילו הצעיר מאוד, גם הוא טרם הורשע. זאת ועוד, עיון בכתב האישום מעלה, כי למרות שראשיתה התקרית בין הנאשם לשוטר, עיקר התנהגותו בריונות מילולית, חוסר משמעת והתנגדות לשוטר, שכמובן אין להשלים עמה, ואף על פי כן מידת חומרתה איננה מגיעה לחומרת תקיפתו של שוטר בבעיטה בעורף וחבטת אגרופים בפני
ו כפי שביצעו האחרים, שהם תקיפות אכזריות.

6. 6. גם את הנאשם כמו את האחרים ראוי להרתיע מחד ומאידך לנסות ולעודד לתיפקוד נורמטיבי בעתיד, בהיתה של הרשעה זו הרשעתו הראשונה. את ההבדלים בנסיבות ניתן לבטא בהשתתת אמצעי עונשיים נוספים שאינם מאסר בפועל.

7. 7. אשר על כן אני גוזרת על הנאשם יחזקאל בן כדורי אברהם כדלקמן:
א. א. 9 חודשי מאסר על תנאי והתנאי הוא שבמשך שלוש שנים מהיום לא יעבור על סעיף 274 (1) לחוק העונשין תשל"ז 1977.
ב. ב. 6 חודשי מאסר על תנאי שבמשך שנתיים מהיום שלא יעבור עבירת אלימות אחרת, מזו שבסעיף א' לעיל, מכל סוג שהוא, להוציא איומים.
ג. ג. 4 חודשי מאסר על תנאי שבמשך שנה מהיום לא יעבור על סעיף 47 (א) לפקודת סדר הדין הפלילי ( מעצר וחיפוש) [נוסח חדש} תשכ"ט - 1969.
ד. ד. חודשיים מאסר על תנאי שבמשך שנה מהיום לא יעבור עבירת איומים בניגוד לסעיף 192 לחוק העונשין תשל"ז.
ה. ה. אני גוזרת על הנאשם 6000 ₪ קנס שישולם ב- 10 תשלומים חודשיים שווים ורצופים הראשון ב -31.05.02 ובכל 228 לחודש שאחריו. לא ישולם תשלום אחד במועדו תעמוד יתרת הקנס לפירעון ב- 7 לחודש הבא.
ו. ו. לא ישולם הקנס ייאסר הנאשם ל - 100 יום.

הודעה זכות ערעור לבית המשפט המחוזי תוך 45 יום.

ניתנה היום ב' באייר, תשס"ב (14 באפריל 2002)
דורית רייך שפירא, שופטת









פ בית משפט שלום 11216/01 מדינת ישראל נ' אברהם יחזקאל (פורסם ב-ֽ 14/04/2002)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים