Google

גולדברג אלקה, גולדברג ישראל, כץ רותי - איסתא ישראל בע"מ, קשרי תעופה בע"מ, נופש ישיר

פסקי דין על גולדברג אלקה | פסקי דין על גולדברג ישראל | פסקי דין על כץ רותי | פסקי דין על איסתא ישראל | פסקי דין על קשרי תעופה | פסקי דין על נופש ישיר |

487/08 תק     23/04/2009




תק 487/08 גולדברג אלקה, גולדברג ישראל, כץ רותי נ' איסתא ישראל בע"מ, קשרי תעופה בע"מ, נופש ישיר








st1\:*{behavior: }
בית משפט לתביעות קטנות בקריות

ת"ק 487-08 גולדברג אלקה
וישראל וכץ רותי
נ' איסתא ישראל בע"מ
ואח'


23 אפריל 2009

בפני

כב' השופטת
פנינה לוקיץ'

תובעים
1. גולדברג אלקה

2. גולדברג ישראל

3. כץ רותי


נגד

נתבעים
1. איסתא ישראל בע"מ
2. קשרי תעופה בע"מ
3. נופש ישיר


פסק דין

התובעים שבפני
, יחד עם אחייניתה של התובעת מס' 3, הזמינו באמצעות הנתבעות חבילת נופש בטורקיה בעלות כוללת של 345$ לאדם. נתבעות 1 ו-3 הינן הסוכנות שבאמצעותה הוזמנה החופשה (כאשר הנתבעת 3 היתה במועדים הרלבנטיים מוקד הזמנות ארצי של נתבעת מס' 1 ולפיכך יש לראותן כאישיות משפטית אחת) (להלן: "איסתא") ואילו נתבעת מס' 2, הינה ספקית חבילת הנופש (להלן: "קשרי תעופה").

לתובעים מספר טרוניות באשר לשירות שקיבלו מהנתבעות כדלקמן:
1.
הטענה המרכזית כפי שזו הועלתה בכתב התביעה היתה כי המלון שסופק לתובעים היה ממוקם במרחק
של כשעה נסיעה מהעיר בודרום וזאת בניגוד למצג שיצרה בפני
הם נציגת איסתא, לפיו המלון ממוקם בעיר בודרום עצמה. כתוצאה מכך, נמנעה מהתובעים האפשרות לבקר בעיר בודרום כפי שביקשו, מאחר ועלות הנסיעה מהמלון לעיר היתה בסך של 58$ לכל כיוון, ולפיכך נסעו לבודרום פעם אחת בלבד, דבר שפגע בהנאתם מהחופה בה תכננו לטייל ולתייר.
2.
כבר מראשית חופשתם כשהגיעו לשדה התעופה נתב"ג התברר כי הנתבעות לא סיפקו להם את הכרטיס האלקטרוני עבור הטיסה חזרה, ובשל כך, לאחר שהמתינו בתור לבידוק, נאלצו ללכת לדלפק קשרי תעופה בשדה התעופה על מנת לקבל את הכרטיס חזרה, ולשוב
לתור הבידוק, דבר שגרם להם לעיכוב ולעוגמת נפש רבה.
3.
לכשהגיעו התובעים למלון, אשר היה ממוקם בקירבה לעיירה "שכוחת אל", לטענתם, התברר כי למרות שהמלון דורג בדרגה של שלושה כוכבים, הוא היה ברמה נחותה ביותר כאשר החדרים היו מלוכלכים ובחדרם של התובעים התרוצצו תיקנים, לא סופקו להם סבון ומטליות נייר, המגבות והמצעים היו מלוכלכים, הטלויזיה לא עבדה ואף היתה הצפה של מים מאסלת ההדחה בשירותים.
כמו כן טענו התובעים כי החדר שהוקצה להם היה סמוך למטבח ופנה לחצר האחורית של המלון, שם נזרק הזבל וכן כי המזון שהוגש במלון, היה ברמה ובאיכות ירודה.

בגין כל אלה טוענים התובעים כי נגרמה להם עוגמת נפש רבה, מעבר להוצאות שנשאו בהן בגין הנסיעה הבודדת לבודרום בסך של 527 ₪ (120$), ולפיכך הם תובעים פיצוי בשווי כולל של
15,000 ₪.

מיקום המלון
במהלך הדיון בפני
שמעתי את עדותן של התובעות וכן את עדותה של נציגת איסתא, הגב' סאלי מדינה, אשר מכרה להם את חבילת הנופש. מן העדויות עולה כי אין למעשה מחלוקת בין הצדדים שבעת ביצוע ההזמנה, ציינה הגב' מדינה בפני
התובעת מס' 1 (שביצעה את ההזמנה עבור כל התובעים), כי המלון מצוי "קרוב לעיר" ולא בתוך העיר בודרום, וזאת בניגוד מוחלט לאמור בכתב התביעה.

18 קילומטר

:







תק בית משפט לתביעות קטנות 487/08 גולדברג אלקה, גולדברג ישראל, כץ רותי נ' איסתא ישראל בע"מ, קשרי תעופה בע"מ, נופש ישיר (פורסם ב-ֽ 23/04/2009)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים