Google

נחמן שי, יוכי נחמן - טמבור בע"מ

פסקי דין על נחמן שי | פסקי דין על יוכי נחמן | פסקי דין על טמבור בע"מ

2256/08 תק     19/04/2009




תק 2256/08 נחמן שי, יוכי נחמן נ' טמבור בע"מ








בית משפט לתביעות קטנות בפתח תקווה

ת"ק 2256-08 נחמן שי
ואח' נ' טמבור בע"מ


19 אפריל 2009



בפני

כב' השופטת
עינת רון


תובעים

1
.
נחמן שי

2
.
יוכי נחמן


נגד


נתבעת

1. טמבור בע"מ




פסק דין


עסקינן בתביעה לפיצוי כספי בגין נזק אשר התובעים טוענים כי נגרם לשביל הכניסה לביתם הפרטי, במסגרת אחריותה של התובעת.

לטענת התובעים, ביום 07.04.2008, סופק לביתם, צבע לסימון כבישים, אותו הזמינו קודם לכן מן הנתבעת. לדבריהם, במהלך פריקת הפחים נשפכה כמות צבע גדולה על שביל הכניסה לביתם. גודלו של שביל זה הוא כ-100 מטרים והוא מרוצף באבנים משתלבות.
התובעים טענו כי הדרך הבלעדית לתיקון הנזק היא החלפת כל האבנים, שכן ניקוי אינו מתאפשר ואילו החלפת האבנים אשר ניזוקו בלבד,
תיצור שני גוונים בשביל הכניסה לביתם, שלא לשביעות רצונם.

התובעים תארו בפני
בית המשפט את השתלשלות העניינים לאחר האירוע המתואר. לדבריהם, הם פנו אל הנתבעת פעמים רבות והובטח להם כי העניין מצוי בטיפול. אז, טענו, הגיע לביתם, ביוזמת הנתבעת, נציג חברת ההובלות, אשר הציע להם להחליף שלושה רבעים מאבני שביל הגישה בעוד הם עצמם יממנו את תיקון הרבע הנוסף.
לטענת התובעים הם סרבו לנהל משא ומתן עם חברת ההובלות והתעקשו לעשות כך, אך עם הנתבעת. ימים ספורים אחר כך, טענו התובעים, הגיע לביתם מכתב מעורך דינו של המוביל, אשר בו לקח על עצמו המוביל אחריות לנזק והוצע להם פיצוי בסך של 3,000 ₪. מכתב זה, לדברי התובעים, היה פוגע וחטא לאמת.

התובעים המשיכו וסיפרו כי בשיחה עם נציג החברה הנתבעת, אמר לו זה כי עליו להתעלם מהמכתב הנ"ל וכי הוא ידאג מיידית לכך שהנתבעת תכסה את הנזק אשר נגרם להם. אז, טענו התובעים, פנה אליהם נציג זה של הנתבעת, כמו גם, מנהל תלונות הציבור שלה והציע להם כי יספק להם פחי צבע בגובה נזקם. לדבריהם, הם הסכימו להצעה זו, אלא שמשביקשו ל"העלות" אותה בכתב, נשלח אליהם מכתב מן היועצת המשפטית של הנתבעת, המתעלם מההצעה הנ"ל והמפנה אותם אל מוביל הצבע. בהתאם למכתב זה, כך טענו התובעים, הנתבעת אינה רואה עצמה אחראית לדבר מלבד איכות הצבע אותו היא מספקת.

לגישת התובעים, הואיל ולא הזמינו צבע מחברת ההובלות, אלא מן הנתבעת, הרי שהיא זו האחראית לנזקם ועל-כן, עליה לשפותה בגין הנזק אשר נגרם לשביל הכניסה לביתה, אשר עלות תיקונו, בהתאם להצעת מחיר היא 13,700 ₪. כן, לטעמם של התובעים יש לחייב את התובעת לשפותם בסך של 1,600 ₪ בגין ניקוי רכבם וצמיגיו אשר ניזוקו בעקבות האירוע.
זאת ועוד, התובעים סבורים כי על הנתבעת לפצותם בסך של 2,500 ₪ בגין הוצאותיהם העקיפות ועגמת הנפש אשר נגרמו להם בשל המקרה הנדון.

על-מנת לתמוך בטענותיהם הנ"ל, הפנו התובעים את בית המשפט אל העתק תכתובת בינם לבין הנתבעת כמפורט בגרסתם דלעיל, אל העתק הצעת מחיר עבור החלפת הריצוף בשביל הכניסה לביתם ואל תמונות המתעדותת את הנזק לו טענו, כפי שהוא עוד היום.









תק בית משפט לתביעות קטנות 2256/08 נחמן שי, יוכי נחמן נ' טמבור בע"מ (פורסם ב-ֽ 19/04/2009)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים